Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Re: Canon Normal EF 50mm f/1.8 II Autofocu~
Fra : KNL DtP

Dato : 05-05-04 12:57

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Dette var blot til interesserede købene af Canon Normal EF 50mm f/1.8 II
> Autofocus Lens, der er trætte af at vente.

De har også noget at glæde sig til, for til prisen er det simpelthen genialt.
Jeg købte mit i San Francisco til noget der liger 450 kr., og jeg har allerede
haft stor glæde af både den optiske kvalitet og den enorme lysstyrke:

http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=6&id=12194

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 05-05-04 14:06

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
allerede
> haft stor glæde af både den optiske kvalitet og den enorme lysstyrke:

Hej

Det lyder sjovt når en digital fotograf siger "enorm" lysstyrke om en
blænde 1,8, en 50mm fås også med 1,4 og 1,0. Canon 50mm 1.0 er endda en L
optik, og den har "enorm" lysstyrke

Jeg må sige at den gamle normaloptik har fået en renæssance.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : moda

Dato : 05-05-04 14:48

> Jeg må sige at den gamle normaloptik har fået en renæssance.

På digital med en forlængelsesfaktor på 1,5-1,6 er det ikke med normaloptik
mere, men mere en god portrætoptik på 75-80 mm (sammenlignet med 35 mm).

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-05-04 14:58

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:
> Det lyder sjovt når en digital fotograf siger "enorm" lysstyrke om en
> blænde 1,8, en 50mm fås også med 1,4 og 1,0. Canon 50mm 1.0 er endda en L
> optik, og den har "enorm" lysstyrke

Der er så en del prisforskel på en 1.8, en 1.4 og ikke mindst en
1.0...

En del anmeldelser siger også at den dér 1.0 ikke er specielt
imponerende, selv om det er en L.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : KNL DtP

Dato : 05-05-04 15:15

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c7aolt$1b1o$1@news.dansketelecom.com...

> Det lyder sjovt når en digital fotograf siger "enorm" lysstyrke om en
> blænde 1,8

Tja, hvis man normalt bruger zoomobjektiver, så koster det knaster, hvis den
maksimale blændeåbning "bare" skal være f/2.8 igenem hele området - derfor
omtalte jeg lysstyrken på f/1.8 som "enorm".

Desuden har jeg lidt svært ved at se relavansen i, om jeg fotograferer
digitalt eller analogt - jeg har både EOS 10D og EOS 5, men det ændrer jo ikke
lysstyrken på ovenstående objektiv, gør det?

> en 50mm fås også med 1,4 og 1,0. Canon 50mm 1.0 er endda en L
> optik, og den har "enorm" lysstyrke

Ja, disse modeller står også i mit Canon katalog.

> Jeg må sige at den gamle normaloptik har fået en renæssance.

Lav pris, brændevidde på 80 mm (ved cropfaktor 1,6x), høj optisk kvalitet og
"enorm" lysstyrke gør dette objektiv til en vinder - så ja, der er atter plads
til normalobjektivet i fototasken.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk