Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af digitalkamera
Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 05-05-04 11:56

Jeg står overfor at skulle købe et nyt digitalkamera og prøver lige dette
forsøg på at skyde genvej i researchen.

Jeg er blevet anbefalet Canon G5 og har også kigget lidt på Canon Pro 1.

Det jeg har brug for, er minimum 5 mega pixel, da billederne skal trykkes i
et blad og op til A4 størrelse.

Derudover er de fleste billeder "actionbilleder" af cross og offroad
motorcykler: hop, powerslides osv. Derfor er det afgørende, at kameraet
skyder med det samme, uden forsinkelse af nogen art.

Det er ikke afgørende om vi snakker 5- eller 10.000 kroner.

Det afgørende er mange pixel så layouteren har noget at lege med, god optik
så billederne er skarpe til at starte med, mulighed for manuelle
indstillinger, herunder meget gerne manuel zoom og at det er rimeligt
kompakt, da det vigtige i den her sammenhæng er, at jeg kan have det med når
jeg selv kører, så billederne rent faktisk bliver taget i de fede
situationer.

Nogle forslag

Vh
Bjarke

Fra : Deaster

Dato : 05-05-04 13:10

Bjarke Feldt-Rasmussen wrote:

> [...]
> motorcykler: hop, powerslides osv. Derfor er det afgørende, at
> kameraet skyder med det samme, uden forsinkelse af nogen art.

Så glem alt andet end DSLR, jeg tror f.eks. et Nikon D70 ville være
perfekt til det brug, medmindre du skal skyde i NEF for der er kun
plads til en 3-4 billeder i bufferen, hvis du skyder jpeg er det kanon
til action.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"