Peugeot 407 priser
Fra : Maj

Dato : 05-05-04 10:33

Så er priserne på Peugeot 407 på plads startende med 279.990 + levering for
SR 1,8 jf. http://www.peugeot.dk/brochurer/pdf/Prisliste-personvogne.pdf

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 11:34

On Wed, 5 May 2004 11:33:19 +0200, "Maj" <maj@hotmail.com> wrote:

>Så er priserne på Peugeot 407 på plads startende med 279.990 + levering for
>SR 1,8 jf. http://www.peugeot.dk/brochurer/pdf/Prisliste-personvogne.pdf

Ufatteligt at folk efterhånden har råd til at købe bil med de priser.

Mvh. Brian
med en Suzuki Baleno St.Car til knap 180.000 med aircon og daz ganze
og ingen problemer i de 3 år jeg har haft den (hvilket absolut ikke
var tilfældet med min peugeot i de år jeg havde den).

--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-05-04 11:35

"Brian B. Christensen" <brian snabela dot it> wrote in message

> Ufatteligt at folk efterhånden har råd til at købe bil med de priser.

Kast så et blik på den nye VW Golf, og se så hvor meget du skal betale for
ekstraudstyr som i mange tilfælde er std. udstyr.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Lars

Dato : 05-05-04 12:36

Hejsa,

"Maj" <maj@hotmail.com> wrote in message
> Så er priserne på Peugeot 407 på plads startende med 279.990 + levering
for
> SR 1,8 jf. http://www.peugeot.dk/brochurer/pdf/Prisliste-personvogne.pdf

*gys*

Der er ikke officielle priser i Sverige endnu - men inde på Pug's
SE-nyhedsside skriver de at startprisen er lige knap 200.000 svenske...
Eller man kan jo også bare være hurtig og snuppe en "Peugeot 406 2.2
Classic" til 171.800 svenske... Inklusive ESP og alt tænkeligt udstyr.

Nej-nej - jeg siger ikke at vi bliver snydt i Danmark, men det er fandme tæt
på! Specielt når man husker at én svensk krone er lige med 0,80 dansk...

** Lars

Fra : JK

Dato : 05-05-04 15:02

"Maj" <maj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så er priserne på Peugeot 407 på plads startende med 279.990 + levering
for
> SR 1,8 jf. http://www.peugeot.dk/brochurer/pdf/Prisliste-personvogne.pdf

Så en reklame hvor Peugeot proklamerede at "Peugeot er gået i sort" - og det
har de jo fuldstændig ret i med deres efterhånden skyhøje priser - desværre
er de jo ikke ene om at føre denne politik, -men den dybere årsag er vel, at
man forsøger at de har "harmonisere" priserne. Meget skal åbenbart
harmoniseres, men afgiften på biler bliver kun højere og højere - chokerende
at man betaler en halv bil til staten hver gang der handles ny bil ;(

/JK

Fra : Emil Jensen

Dato : 05-05-04 15:57

> , men afgiften på biler bliver kun højere og højere - chokerende
> at man betaler en halv bil til staten hver gang der handles ny bil ;(

Er det kun en ½ bil staten scorer? Det er da meget mere!

For nye biler er registreringsafgiften 105 % af de første 59.500 kr. af
bilens pris og 180 % af resten.

(kilde: http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=155898
under boksen "Registreringsafgift")

Mvh

Emil

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-04 18:32

> Så er priserne på Peugeot 407 på plads startende med 279.990 + levering
for
> SR 1,8 jf. http://www.peugeot.dk/brochurer/pdf/Prisliste-personvogne.pdf

Nå, så ramte jeg 5.000 kroner ved siden af, da vi legede gættekonkurrence i
Marts..

(Tja, hvis man så lægger de 50.000+ jeg nævnte tidligere, til prisen på den
billigste 406'er, så får man 285.990,-. Så det er mit bud (hvis vi altså
leger "hammerslag")

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ole N

Dato : 06-05-04 21:03

Hov hov Jan, det var sgu' mit bud
Næ, du ramte plet med 280.000! og har vundet et_eller_andet_ubrugeligt

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 15:56

On Thu, 6 May 2004 22:02:48 +0200, "Ole N" <ole@nystrom.dk> wrote:

>Hov hov Jan, det var sgu' mit bud

Jeg bød 275.000 kr

>Næ, du ramte plet med 280.000! og har vundet et_eller_andet_ubrugeligt

JW skrev noget med: Det tror jeg godt nok heller ikke - mon ikke den
lander på 269.995 kroner...? - /Jan W Nielsen
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&frame=right&rnum=1&thl=0,961499350,961490716,961487594,961486011,961483371,961482339,961443113,961487218,961484800,961483945,961483058&seekm=404cb768%240%2413964%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk#link1

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 16:37

> JW skrev noget med: Det tror jeg godt nok heller ikke - mon ikke den
> lander på 269.995 kroner...? - /Jan W Nielsen

Ja, det var første - men ikke endelige bud.

Det endelige bud var som jeg lige skrev.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ole N

Dato : 09-05-04 18:56

http://groups.google.dk/groups?q=g:thl2621189817d&dq=&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=40506201%240%241658%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk

Her kan man læse Jan's 2. bud, samt se hele tråden. Her gætter MA på 270.000
for en 2.0 XS...
Øv, hvis det var til den pris ville jeg godt have haft én, nu er den over
300000

OleN

Fra : Rasmus

Dato : 05-05-04 21:13

"Maj" <maj@hotmail.com> wrote in message
> Så er priserne på Peugeot 407 på plads startende med 279.990 + levering
> [...]

Til sammenligning koster en ny (den billigste model af biler i cirka samme
størrelse)
Audi A4 - 360.227,-
Honda Accord - 334.950,-
Toyota Avensis - 315.361,-
Alfa Romeo 156 - 314.147,-
Opel Vectra - 299.847,-
VW Passat - 292.359,-
Renault Laguna - 289.998,-
Peugeot 407 - 279.990
Nissan Primera - 271.996,-
Ford Mondeo - 272.230,-
Mazda 6 - 262.512,-
Volvo S40 - 251.495,- (udgår vist snart?)
Citroen C5 - 248.910,-
Daewoo Evanda - 242.195,-
Peugeot 406 - 235.990 (udgår snart)
Hyundai Sonata - 229.995,-
Seat Toledo - 211.992,-
Mitsubishi Carisma - 209.996,-
Kia Magentis - 204.999,-
Skoda Octavia - 188.000,-

Det er meget morsomt at se VAG koncernen både ligger i top og bund.

mvh
Rasmus

Fra : Deaster

Dato : 06-05-04 09:36

Rasmus wrote:

> [...]
> Renault Laguna - 289.998,-
> Peugeot 407 - 279.990
> Nissan Primera - 271.996,-
> Ford Mondeo - 272.230,-
> Mazda 6 - 262.512,-
> Volvo S40 - 251.495,- (udgår vist snart?)
> Citroen C5 - 248.910,-
> Daewoo Evanda - 242.195,-
> Peugeot 406 - 235.990 (udgår snart)
> Hyundai Sonata - 229.995,-
> Seat Toledo - 211.992,-
> Mitsubishi Carisma - 209.996,-
> Kia Magentis - 204.999,-
> Skoda Octavia - 188.000,-
>
> Det er meget morsomt at se VAG koncernen både ligger i top og bund.

Mjaa, nu er Octaviaen jo heller ikke i samme kategori som de andre,
Octaviaen er "præcis" samme størrelse som Boraen, og bygger også på
samme undervogn/platform.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-05-04 11:41

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message news:4099f8e7$0$3054$14726298@news.sunsite.dk...

> Mjaa, nu er Octaviaen jo heller ikke i samme kategori som de andre,
> Octaviaen er "præcis" samme størrelse som Boraen, og bygger også på
> samme undervogn/platform.

Hvad med Toledo'en? - er den ikke også bygget på den platform?

/Jakob

Fra : Deaster

Dato : 06-05-04 17:13

Jakob Jeppesen wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Hvad med Toledo'en? - er den ikke også bygget på den platform?

Jo.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Rasmus

Dato : 06-05-04 18:24

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Mjaa, nu er Octaviaen jo heller ikke i samme kategori som de andre,
> Octaviaen er "præcis" samme størrelse som Boraen, og bygger også på
> samme undervogn/platform.

.....Octavian bygger på A3

Hvad med Skoda Superb?, er den samme størrelse som Passat?, jeg syntes den
ser større ud

den koster 300k

mvh
Rasmus

Fra : Deaster

Dato : 06-05-04 19:13

Rasmus wrote:

> ....Octavian bygger på A3

Som igen er den samme bund som Golf IV og Bora.

> Hvad med Skoda Superb?, er den samme størrelse som Passat?, jeg
> syntes den ser større ud
>
> den koster 300k

Den er ihvertfald noget større end de nævnte.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-05-04 20:36

On Thu, 6 May 2004 19:24:00 +0200, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

[snip]
>Hvad med Skoda Superb?, er den samme størrelse som Passat?, jeg syntes den
>ser større ud
>den koster 300k

Superb er bygget på en Passat-bund. Den er dog forlænget i forhold til
Passaten.

Fly

Fra : Snusken

Dato : 06-05-04 07:00

OK, ca. 290000 kr. incl. metallak+lev. mm for den mindste. Mange køber
bil for penge indkomstbeskattet med en faktor 3. Der skal så tjenes

3 * 290000 kr = 870000 kr.

Bilen koster ved grænsen ca. 290000 kr./3 ~ 97000 kr.

dvs der skal tjenes ca. 9 gange bilens reelle værdi før den er betalt
(uden finansering !)

Det kan muligvis forklare hvorfor så mange prøver at holde den gamle
(bil) ung..

mvh Eric

Fra : Frank Hansen

Dato : 06-05-04 13:10

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> wrote in message
> OK, ca. 290000 kr. incl. metallak+lev. mm for den mindste. Mange køber
> bil for penge indkomstbeskattet med en faktor 3.

Hvor meget tjener man i året, hvis man betaler 66% i skat?

Frank.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-05-04 13:14

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor meget tjener man i året, hvis man betaler 66% i skat?

Rigtig mange penge og se blot hvor lidt, der reelt er tilbage.

Det kan næsten ikke betale sig at knokle numsen ud af bukserne for det kan
sgútte gøres med en standard arbejdsuge.

Hr. Bjørn

Fra : Frank Hansen

Dato : 06-05-04 14:03

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
> Rigtig mange penge og se blot hvor lidt, der reelt er tilbage.

Det er jeg med på. Men min pointe var, at så mange er der vel ikke der
tjener så mange penge, og derfor er der ikke mange der betaler bilen med
"penge indkomstbeskattet med en faktor 3"

Personligt betaler jeg 40% i skat, og ville derfor komme til at betale ~483K
for bilen, før skat. Jeg er helt enig med Snusken/Eric i at det er mange
penge, men fra 483K til 870K er der dog stadig et stykke vej.

Og om man kan bruge bilens pris uden afgift til noget, ved jeg ikke.
Selvfølgelig koster en tilsvarende bil i f.eks. Sverige meget mindre, men
deres lønninger er jo også meget mindre... Een af grundene til at vi har det
løn-niveau vi har i Danmark, er vel bl.a. p.gr.a. de høje bil-priser?

Frank.

Fra : Snusken

Dato : 06-05-04 18:09

Bemærk, at det er skatten på de SIDST TJENTE kroner, og ikke
gennemsnitsprocenten fra skattekortet.
Jeg mener dermed, at de først tjente kroner normalt vil gå til
medlemsskab kreditforening, alm. forsørgelse af familie osv.osv
og luksus, så som den billigste 407 betales af nogle de sidst tjente kr.
For den del af indkomsten, der ligger over 295300 kr. (24608 kr. pr.
måned) for 2004 er der ca. 33 % tilbage af.

mvh Eric