Quanta
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-05-04 09:53

Hejsa

Jeg er muligvis sårn lidt halv-off-topic her...

Jeg bruger Quanta til min webprogrammering. Det er en <bandeord />-god
editor - men den har en irriterende tendens til pludselig at begynde at
bruge 100% af CPU'en (noget jeg kun har oplevet i forbindelse med
PHP-scripts).

F.eks. har jeg en linie der ser ud som følger:

<option value="<?=$i;?>"><?=$i;?></option>

og som, når jeg vil tilføje:

<?=( $i == date('Y') ) ? ' selected="selected"' : '';?>

til sidst i option-tagget, får Quanta til at tonse afsted.

Er der en der kender en løsning på Quantas problemer (version 3.2
forresten)?

Mvh.
/Thomas

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 05-05-04 12:57

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> editor - men den har en irriterende tendens til pludselig at begynde at
> bruge 100% af CPU'en (noget jeg kun har oplevet i forbindelse med

jeg er enig i at det er en tosset god editor og jeg har selv lige haft
problemet....

> Er der en der kender en løsning på Quantas problemer (version 3.2
> forresten)?

jeg endte med at køre filen gennem tidy og gemme den i en ny fil og så
rette de "tosse ting" tidy fik lavet... :-/

- en ret irriterende løsning, men den virkede...

--
excuse of the day : excess surge protection
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-05-04 15:29

On Wed, 05 May 2004 13:57:07 +0200, Ulrik Nielsen wrote:

> jeg endte med at køre filen gennem tidy og gemme den i en ny fil og så
> rette de "tosse ting" tidy fik lavet... :-/
>
> - en ret irriterende løsning, men den virkede...

Øhm... er tidy ikke bare en "ryd-op-i-HTML"-ting?

Jeg har på nettet læst om andre der havde problemer i forbindelse med
inkluderede filer (altså include 'bla.php';) og noget om at problemet
skyldes en fejl i en delt fil (Kate har også fejlen)... der var vist en
som havde haft held til at skifte til en ældre udgave af den delte fil og
dermed løst problemet, men det havde ikke virket for den anden gut.

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-05-04 15:32

Davs

Jeg har stillet samme spørgsmål i d.e.s.unix og fået følgende svar:

Mvh.
/Thomas

Fra : D. Johnson

Dato : 06-05-04 20:26

Onsdag den 5. maj 2004 16:32 skrev Thomas Lindgaard i
<pan.2004.05.05.14.32.10.27879@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk>:

> Jeg har stillet samme spørgsmål i d.e.s.unix og fået følgende svar:

Så er den klar - med mange nye spændende ting!
http://dot.kde.org/1083837057/
Den kan installeres sideløbende med den normale quanta, da denne har sin
egen .rc fil og køres som "quanta_be"
(Reelt set er det gårsdagens CVS version)

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 05-05-04 15:47

Thomas Lindgaard wrote:

> Øhm... er tidy ikke bare en "ryd-op-i-HTML"-ting?

jo det er, men efter jeg havde gjort det kunne jeg igen åbne min fil
uden problemer :-/ ...... ikke at jeg forstår sammenhængen, jeg troede
bare at der måske et eller andet sted stod en "tossekarakter" som
smadrede det for quanta.

--
excuse of the day : appears to be a Slow/Narrow SCSI-0 Interface
: problem
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 06-05-04 10:51

Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
> editor - men den har en irriterende tendens til pludselig at begynde at
> bruge 100% af CPU'en (noget jeg kun har oplevet i forbindelse med

Det ER en god editor, men hvis nogen fortælle hvordan man disabler den
"features", der skal vandre i gennem hele projekttræet hver gang man
skriver href="" eller src="" - så vil jeg blive glad. Det er rimelig
irreterende og langsommeligt, når man arbejder via DAV eller SMB!

Mvh
Tonni