Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Velour som fotobaggrund
Fra : Peter Andersen

Dato : 05-05-04 09:26

Jeg rendte lige over denne side: http://www.nervoesvelour.dk

Der er betydelig flere farver at vælge imellem til dem der bruger det som
fotobaggrund end den lokale stofhandler nok har.

Om priserne er rimelig har jeg ikke styr på..

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : moda

Dato : 05-05-04 10:02

Jeg synes at neurotisk velours overflade kan være lidt blank, og skabe lyse
pletter hvor lampernes lys reflekteres. Og overfladen på baggrunden kan ofte
virke distraherende i billedet. Men holder man modellen tilstrækkeligt langt
fra baggrunden kan den gøres uskarp.

En smagssag.... Jeg bruger papir eller glat stof på ruller.

Morten

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-05-04 10:11

moda wrote:
> [...]
> baggrunden kan ofte virke distraherende i billedet. Men holder man
> modellen tilstrækkeligt langt fra baggrunden kan den gøres uskarp.

Ja, det er desværre en stor ulempe...

> En smagssag.... Jeg bruger papir eller glat stof på ruller.
>
> Morten

Problemet med glat stof er at det krøller. Papir bruger jeg også men kun
hvidt i ruller til lidt packshots o.l.

I øvrigt så jeg hos den lokale Jysk sengetøjslager at der kunne fos 5m
velour for 50kr. Dog kun i en fimset blåt farve...

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Claus Smith

Dato : 05-05-04 10:33

Mens jeg havde eget atelier fik jeg syet et par velourbaggrunde på 22,5 m2 i
sort og hvid.

Dejlige store baggrunde, som idag lever videre hos en anden fritidsfotograf.

Kan kun anbefale dette stof også på grund af prisen.

Claus Smith

Fra : 2rb1

Dato : 05-05-04 10:59

Der er mange måder at ødelægge portrætter og andre billeder på - nervøs
velour er af de måder.

Fra : den ægte fotograf

Dato : 05-05-04 11:32

"2rb1" <Jule@manden.dk> skrev i en meddelelse
> Der er mange måder at ødelægge portrætter og andre billeder på - nervøs
> velour er af de måder.

sikkert, men ikke alle amatørfotografer har flere tusinde kroner til en
papirsbaggrund, for at fotografere portrætter måske 10-12 gange om året.

Så er velour immervæk en billig måde at få en ensfarvet stor baggrund på

Vh

Per

Fra : moda

Dato : 05-05-04 11:55

> Så er velour immervæk en billig måde at få en ensfarvet stor baggrund på

Bare man sørger for at få den ud af fokus....

Fra : 2rb1

Dato : 05-05-04 12:15

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 11:47

Nervøs velour kan sagtens bruges i en snæver vending, hvis man vender
bagsiden ud. Den skinner markant mindre end forsiden.

Iøvrigt koster en papirbaggrundsrulle hos OBT til sammenligning 333,-
+ moms = 416,- plus omkring 100 i fragt.

Mvh Jan

Fra : Claus Smith

Dato : 05-05-04 12:02

<Jan Petersen> skrev i en meddelelse
> Nervøs velour kan sagtens bruges i en snæver vending, hvis man vender

Det er vel i bund og grund blot et spørgsmål om at holde en ordentlig
afstand til baggrunden, det er ihvertfald min egen erfaring med
velourbaggrunde.

Claus Smith

Fra : 2rb1

Dato : 05-05-04 12:14

Hejsa Claus

Man får næsten altid eet mærkelig udefinerbart, ukontrolabel genskind af
lys.

Fra : Claus Smith

Dato : 05-05-04 12:20

Har ikke bemærket det på den sorte som jeg havde fået syet, men der var også
en afstand til baggrunden på min. 150 cm.

Claus

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-05-04 12:19

Jan Petersen wrote:
> [...]
>
> Iøvrigt koster en papirbaggrundsrulle hos OBT til sammenligning 333,-
> + moms = 416,- plus omkring 100 i fragt.

Ja. Når man regner på det viser det sig at m2 prisen er den samme eller
dyere for velour end den er for rigtige Lansolite papirbaggrunde!
OBT sælger 30m2 for 416ink. moms og alu. rør det er rullet op på og
førnævnte website skal ha 400kr for det samme + porto.

Så med mindre man kun skal bruge få meter eller finder noget på tilbud så er
det ikke meget at spare i velouren når man tænker på ulæmperne! Derudover er
Lansolute baggrundene 2,75m brede hvilket ikke er tilfældet med velour!
Til gengæld er 11m temmelig meget, så hvis man er to kunne rullen halveres
og så er der billig baggrund på den måde.
Så er det pludselig mere rimeligt.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 11:08

On Wed, 5 May 2004 13:18:32 +0200, "Peter Andersen"
> [...]

>Til gengæld er 11m temmelig meget, så hvis man er to kunne rullen halveres
>og så er der billig baggrund på den måde.

Faktisk så er der 22 meter i sådan en rulle Den har jo også en
bagside, så den kan sagtens vendes, når den ene side er blevet tilpas
beskidt. Det har jeg gjort et par gange - altså ikke pr. rulle

J!