coton de tulear
Fra : claus jensen

Dato : 05-05-04 08:31

hej

efter at have haft amerikanske cockere i mange år syntes vi at det er på
tide at skifte racemed lidt mindre pelspleje, vi har i mange år gået på
udstilling med vores tæver med stor succes. så nu leder vi efter en ny
hvalp, og da er vi faldet over racen cotton, er der nogen der kender en god
opdrætter af dem, og er der nogen der har erfaring med denne race og vil øse
lidt ud af deres erfaringer.

mvh claus jensen

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 05-05-04 10:33

Hej Claus.
Da jeg selv er ejer af en Coton de tulear, kan jeg fortælle dig at du får
bestemt ikke mindre pels pleje ved at skifte til race tvært imod vil jeg
sige. I hvalpe tiden er det meget nemt, men når pelsen er vokset ud skal du
regne med at børste den igenem 2-3 gange i ugen og det er bestemt ikke nemt
især hvis der er mange filter, ja man kam sammen ligne de filt med et vådt
stykke var der er trykket sammen, og hvis filterne tager overhånd så er det
noget af en opgave at komme igenem.
Desværre er der mange opdrætter der siger at det ikke er noget problem med
pelsen, men mange købere får sig godt nok en overraskelse.
Men ellers er det en dejlig hund, måske nok noget støjene vil jeg mene,
det er vores godt nok.
Jeg har købt ham hos " Kennel Kennlyns" du kan finde adressen inde på DKK
opdrætter vejviser.
MVH.
Susanne.

Fra : k.j.k

Dato : 06-05-04 08:40

"claus jensen" skrev d. 05-05-04 08:31 dette indlæg :
> [...]

en god
> opdrætter af dem, og er der nogen der har erfaring med denne race og

Jeg har selv haft Amerikansk Cocker i mange år, og er nu gået over til
en ny race, jeg har valgt Shih-tzu. Du skal på udstilling i KSS, klubben
for små selskabshunde, her kan du snakke med opdrættere, og se en masse
af de små cotoner. Klubbens hjemmeside http://www.canis-minor.dk/

Hilsen Karin Knudsen Kennel Moon-Boots

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine

Dato : 06-05-04 17:23

"claus jensen" <cj(REMOVE)@(REMOVE)team.dk> wrote in message news:<40989a60$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> opdrætter af dem, og er der nogen der har erfaring med denne race og vil øse

Hej Claus

Jeg har også en Coton. Den kræver enormt meget pelspleje. For vores
vedkommende meget mere end opdrætteren gjorde os opmærksom på. Jeg er
også enig i at det er en støjende hund, som en anden skrev. Samtidig
oplever jeg også at en Coton er temmelig reserveret over for fremmede.
Det er vores og et par stykker mere som vi kender. Dette blev ellers
benægtet hos opdrætteren.

Men ellers er det en sød og dejlig hund og ikke mindst morsom, når den
springer rundt i haven eller stiller sig forventningsfuld foran en og
brummer fordi den vil lege.

Mange hilsner
Tine

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 09-05-04 21:03

Hej.
Ja! tine du har da fuldstændig ret i at den race kan være meget reseveret
over for fremmed, det er vores rigtig meget. kommer der nogen han ikke
kender så kan der godt gå 1 time eller 2 før de kan komme til at få bare
lidt kontakt med ham og der er uanset " guffer m.m." han godtager ikke hvem
som helst.
Ang. pelspleje vil jeg også give dig fuldstændig ret!! det kræver rigtig
meget og også meget mere hvad man får oplyst fra opdrætter, ja!! jeg såmænd
også læst at det klare man da lige med at par finger, og den holder jo
ikke!!. men det ved vi jo som " coton" ejer jo også godt.
Men borset fra det så er det jo en rigtig dejlig hund med en masse energi,
og som du jo skriver, de stiller sig op foran en og " snakker" brummer osv.
når de er klar til en god leg..
Hilsen Susanne.

Fra : claus jensen

Dato : 10-05-04 07:53

hej
1000 tak for svarene ang coton de tulear
det ser ud som om at der er mere
pelspleje ud jeg havde regnet med.
mvh claus