Grafikkort
Fra : Martin T

Dato : 05-05-04 05:01

Hej Gruppe

Jeg står i den situation at mit gamle Ti500 ikke leger så godt mere.

Hvilket kort skal man så invisterer i hvis man ikke har 3000+ til at købe et
radeon 9800xt?

Prisen skal ligge mellem 1000 og 2000 kroner.

På forhånd tak

Mvh
Martin T.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-05-04 06:55

"Martin T" <ThodeREMOVE@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> radeon 9800xt?
>
> Prisen skal ligge mellem 1000 og 2000 kroner.

Så ville jeg klart sige et Radeon 9800 Pro.
De kører kun en anelse langsommere end 9800 XT, og kan kan fås til omkring
1800 kr.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Carsten Nybro

Dato : 05-05-04 07:10

Find et Geforce FX5900XT kort til mellem 1400-1500.
(det kører ca. 400 Mhz på core og ca. 700 Mhz på memory).
Kig evt. på www.hardwaretidende.dk hvor de tester/sammenligner
grafikkorts ydelser ca. 1 gang hver måned (sidst ca. primo april 2004).

Mvh
Carsten

Fra : Casper Bang

Dato : 05-05-04 13:55

> Find et Geforce FX5900XT kort til mellem 1400-1500.
> (det kører ca. 400 Mhz på core og ca. 700 Mhz på memory).

Enig!
Jeg har Club 3Ds FX 5900XT, koster omkring 1500. Find prisen på edbpriser.
Det er et rigtigt godt kort, og godt til overclocking.

Fra : Bo

Dato : 05-05-04 14:21

> Jeg har Club 3Ds FX 5900XT, koster omkring 1500. Find prisen på edbpriser.
> Det er et rigtigt godt kort, og godt til overclocking.

Jeg synes at det støjer en hel del

Mvh
Bo

Fra : Casper Bang

Dato : 05-05-04 14:38

> Jeg synes at det støjer en hel del

Hmm... det har jeg ikke de store problemer med synes jeg... Ikke noget jeg
har lagt mærke til anyway - selv om det er clocket.
Kortet er for resten ret godt til at clocke.

Fra : Martin T

Dato : 05-05-04 18:48

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
message news:4098ee4c$0$875$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Hmm... det har jeg ikke de store problemer med synes jeg... Ikke noget jeg
> har lagt mærke til anyway - selv om det er clocket.
> Kortet er for resten ret godt til at clocke.

Takker for de gode svar.. så er der da lidt at gå videre med.. Nu ligger det
så at en engel fra Told & skat kom forbi.. Nu kan der måske godt blive råd
til noget der er lidt større :).. Men skal man købe Nvidia eller Ati? eller
er det mest et spørgsmål om religion?

Mvh
Martin T.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 08:31

Hej Martin

Om det skal være ATi eller nVidia er det samme spørgsmål som Intel eller
AMD. Det komme an på så meget og i sidste ende dig selv. Jeg har helt klart
mine favoritter, som kører godt i mit system og den måde jeg har sat det op
på. Ikke sikkert det vil køre lige så godt ved dig.

Mit bud vill være at købe et [Asus] GeForce FX5900 og så flashe biosen til
FX5950, det har jeg gjort. I mit system trækker jeg ca. 50.000 points i
Aquamark 3.0, hvis det siger dig noget. Den siger ikke alverdens og har
klaret sig med den orginale køling uden problemer, bare der er en smule
airflow i kabinettet. I næste uge sikifter jeg til vand så...

Bare mine 5 cents

--
Hilsen
Anders

Byt ---(a)--- med @

Fra : quilard

Dato : 13-05-04 23:28

> [...]
> så at en engel fra Told & skat kom forbi.. Nu kan der måske godt blive råd
> til noget der er lidt større :).. Men skal man købe Nvidia eller Ati?

Jeg købte et nvidia fordi det er også det chipset der sidder på mit MOBO..
det funker fint sammen.. et MOBO er ligeså vigtigt som grafikkort..