Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 100 mm 2.8 macro billeder.
Fra : Mikkel U.

Dato : 04-05-04 21:27

Hej.
Jeg købte for nylig ovennævnte objektiv.
Jeg er glad for det indtil videre.
Gad nogen kigge, og komme med lidt konstruktiv kritik til disse
allerførste testbilleder ?

/mikkel

http://www.x11.dk/Flowers
--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-05-04 21:47

"Mikkel U." <mu@604.dk> wrote in message

> Jeg købte for nylig ovennævnte objektiv.
> Jeg er glad for det indtil videre.
> Gad nogen kigge, og komme med lidt konstruktiv kritik til disse
> allerførste testbilleder ?

Ja, de er fine, men et problem ved mange macro optagelser er
dybdeskarpheden. Et bl. 2.8 objektiv til macro, bør man ikke vare sig for at
bruge på fuld åbning. Jeg bruger selv gerne bl 16-22, for at opnå stor
dybde. Ved macro optagelser har du yderligere reduktion af det lys, der
faktisk slipper ind til filmen. Derfor bliver lukkertiden ofte lang, og jeg
kan kun anbefale stativ, og til blomster: stille vejr. Det er utroligt så
meget få cm bevægelse betyder.

Fat mod: dine billeder er gode, velbelyste, og macro optagelser rummer mange
muligheder for at se hverdagsting på en ny måde..

Bo //