Spørgsmål til tysk-kyndige bilkendere
Fra : Lars Andersen

Dato : 04-05-04 21:06

Jeg er i øjeblikket ved at købe en bil i Tyskland men har et sprogmæssig
spørgsmål.

Hvad er "Maderspuren" ?

Jeg har en bemærkning om "Maderspuren im Motorraum" - men aner ikke hvad det
er.

Venlig hilsen

Lars Andersen
p.t uden hjul - men låner konens hvis jeg skal langt

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-05-04 21:21

On Tue, 4 May 2004 22:06:25 +0200, "Lars Andersen"
<hothouse@post11.tele.dk> wrote:

>Jeg er i øjeblikket ved at købe en bil i Tyskland men har et sprogmæssig
>spørgsmål.
>
>Hvad er "Maderspuren" ?

En Mader er en Mår. Spuren er spor. Altså spor efter en mår.

>Jeg har en bemærkning om "Maderspuren im Motorraum" - men aner ikke hvad det
>er.

Mår 1 har fundet en varm motor mandag og taget sig en lur på motoren -
under hjelmen vel at mærke. Tirsdag kigger mår 2 forbi og kan lugte mår
1 og går derfor amok på de ting, der lugter af mår 1. Diverse slanger og
kabler kan ikke helt holde til, at en mår går amok på dem.

Fly

Fra : phk

Dato : 04-05-04 22:29

> En Mader er en Mår. Spuren er spor. Altså spor efter en mår.

Hmm ... jeg troede de har Marder på tysk ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-05-04 00:37

Lars Andersen wrote:

> Jeg har en bemærkning om "Maderspuren im Motorraum" - men aner ikke hvad det
> er.

Der er spor efter en kendt dansk cykelkommentator i motorrummet?!?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-05-04 07:45

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> Der er spor efter en kendt dansk cykelkommentator i motorrummet?!?

Ikke helt, det hedder nemlig ikke Mader, men derimod Marder - og de er ikke
heldige at få i motorrummet, det er åbenbart et ret hyppigt problem i
Tyskland - de skriver også meget om det på det forum jeg ofte frekventerer.
Selv har jeg kun prøvet at have fornøjelsen af en halsbåndsmus som byggede
rede på ABS regulatoren i motorrummet på min gamle Xantia.

mvh

Andreas M. Hansen