Navigation i bilen ?
Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-05-04 20:37

G'aften i hytterne

Nu kom selv nærige_mig til at anskaffe sår'n en Ipaq dims (*1), med
navi - og efter at have kigget lidt rundt i bilen står så et spørgsmål
klart, well, næsten lysende klart - hvor mener "man" det er mest
snedigt at anbringe hhv. Ipaq dimsen , rent kigge_på_den mæssigt, og
så den lille GPS blåtand fætter ?

(kiggemæssigt, såmænd osse af hensyn til trafiksikkerheden)
(*1 dælme billige efterhånden .....)

Da jeg ad 1 er kejthåndet, og 2 hader at have hele instrumentbordet
fyldt med tingeltangel, lurede jeg på om ikke dimsen skulle side i
venstre side af instrumentbordet, for 1: at være belejligt anbragt af
hensyn til skrivehånden, og 2: sidde synsmæssigt godt

Hvad gør i andre egentligt ?

Fra : Gert P

Dato : 04-05-04 20:42

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> venstre side af instrumentbordet, for 1: at være belejligt anbragt af
> hensyn til skrivehånden, og 2: sidde synsmæssigt godt

Jeg er godt nok højrehåndet men min sidder venstre for rattet i den
medfølgende holder den sidder godt der lidt skjult af dørstolpen samtidig
med at den er nem at kikke på.

Mvh.

Gert

Fra : Esben Tærsker

Dato : 04-05-04 21:06

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> venstre side af instrumentbordet, for 1: at være belejligt anbragt af
> hensyn til skrivehånden, og 2: sidde synsmæssigt godt

Jeg har selv tidligere haft min mobilos til venstre, og ville også have
det i min nuværende bil, hvis ikke det var fordi den tidligere ejer
havde sin siddende til højre med nogen grimme huller til følge.

En ting man dog måske skal overveje er, om en evt. medpassagér skal have
mulighed for at betjæne dyret eller ej. Det ville måske være meget rart,
at konen/kæresten kunne taste ny rute ind mens man koncentrerer sig om
trafikken på en tysk autobahn...? Eller omvendt meget rart at den er
udenfor rækkevidde af børn og andre pilfingre...

/Esben

Fra : Tom

Dato : 04-05-04 21:25

> [...]
> klart, well, næsten lysende klart - hvor mener "man" det er mest
> snedigt at anbringe hhv. Ipaq dimsen , rent kigge_på_den mæssigt, og

min er monteret så holderen sidder fast i luftkanalen i venstre side.
min har gps på et indstikskort.

--
Tom

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 04-05-04 21:38

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> G'aften i hytterne
> Hvad gør i andre egentligt ?

Hejsa
Jeg har monteret min i midten.... Kanon stykke isenkram
Men sådan en bandit kan da ligeså godt sidde i venstre side....

Check en gang på TomTom-user.dk...
Der er en del der har snuppet nogle foto's af hvordan de har monteret
skidtet.
http://www.tomtom-user.dk/section/cases/car/default.asp

mvh

/Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-05-04 22:31

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev :

>Check en gang på TomTom-user.dk...
>Der er en del der har snuppet nogle foto's af hvordan de har monteret
>skidtet.
>http://www.tomtom-user.dk/section/cases/car/default.asp

Har kigget lidt rundt - de fleste hænger jo næsten og stritter ude i
luften ;)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 04-05-04 21:45

> Hvad gør i andre egentligt ?

Forældrene har en vi bytter rundt mellem bilerne alt efter behov. Det er en
Dell med TomTom ver. 3... iøvrigt købt i Bilka for 1 års tid siden. Genial
løsning!

GPS'en bliver altid placeret i midten af forruden/instrumentbordet, således
der er mulighed for at passageren kan betjene og følge med på GPS'en.
GPS'en er MEGET smart efter de nye regler er indført. Vi har sat en
advarsel (ændring af skærmbillede) når bilen når 119 kmt og 139 kmt
(justeres efter hvilken zone man kører i). Derved undgår man bøderne, men
udnytter regler fuldt ud :) Det ville dog også være rart med en fartpilot
;)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Jens

Dato : 05-05-04 03:25

Cosworth POWER <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> [...]
> udnytter regler fuldt ud :) Det ville dog også være rart med en fartpilot

I forhold til "nul-tolerance" er der vist ingen idé i 119/139 km/t.
Bøderne klikker ind når overskridelsen når måletolerancen - som vistnok
er < 9 km/t.

--

/ Jens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-05-04 19:13

> I forhold til "nul-tolerance" er der vist ingen idé i 119/139 km/t.
> Bøderne klikker ind når overskridelsen når måletolerancen - som
> vistnok er < 9 km/t.

Du skal jo ikke køre over omtalte hastigheder, hvis du vil undgår bøden ;)

Fra : Jens

Dato : 06-05-04 05:18

> Du skal jo ikke køre over omtalte hastigheder, hvis du vil undgår bøden ;)

Hvis bøden falder ved 118/138 km/t (eller ved lavere hastigheder) er der
jo ingen ide i en advarsel, der ligger højere

--

/ Jens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 06-05-04 16:47

> Hvis bøden falder ved 118/138 km/t (eller ved lavere hastigheder) er
> der jo ingen ide i en advarsel, der ligger højere

Jens, prøv selv at holde en konstant hastighed på nævnte... det er ikke
muligt med mindre du har fartpilot. Du kan ikke forstå det, så glem det
bare.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:15

On Thu, 6 May 2004 06:18:00 +0200, spam@finds.dk (Jens) wrote:

>Hvis bøden falder ved 118/138 km/t (eller ved lavere hastigheder) er der
>jo ingen ide i en advarsel, der ligger højere

Hallo - bøderne falder ved 119 og 139. Det blev nævnt af ham Vilbert i
radioen.

Iøvrigt utroligt at den mand triumferende tror, at det er selve
hastighedsændringens skyld, at der nu køres pænt på motorvejen.
Det er det ikke -> det er den intensiverede overvågningens skyld...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 16:41

> Iøvrigt utroligt at den mand triumferende tror, at det er selve
> hastighedsændringens skyld, at der nu køres pænt på motorvejen.
> Det er det ikke -> det er den intensiverede overvågningens skyld...

Det tror han heller ikke.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:48

On Sat, 8 May 2004 17:41:08 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det tror han heller ikke.

Han siger det da i radioen. Hvis han ikke mener det, bedes han
venligst holde sin kæft med den slags. For dumt, IMO...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 16:54

> Han siger det da i radioen. Hvis han ikke mener det, bedes han
> venligst holde sin kæft med den slags. For dumt, IMO...

Det er ikke sikkert, det er dumt.

Hele 130-sagen stinker langt væk af politik og irrationalitet.

Wilberts udsagn skal ses i denne sammenhæng.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 17:00

On Sat, 8 May 2004 17:54:03 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det er ikke sikkert, det er dumt.
>Hele 130-sagen stinker langt væk af politik og irrationalitet.
>Wilberts udsagn skal ses i denne sammenhæng.

Det ved jeg - men at lægge navn og ryg til dén slags er i min verden
for dumt. Man kan ikke have respekt for en mand, som stiller sig op i
et medie og tordner frem med sligt. Uanset politi-titel og lignende.

Det handler om, at folks holdning og adfærd skal ændres, mener de.
Dét gør man ikke vha. usandheder. Tro man det, er man på vildspor.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 17:14

> Det ved jeg - men at lægge navn og ryg til dén slags er i min verden
> for dumt.

Det kan være, det kun er en del af det, som han mener.

> Det handler om, at folks holdning og adfærd skal ændres, mener de.
> Dét gør man ikke vha. usandheder. Tro man det, er man på vildspor.

Jeg tror, han mener, det har en betydning, at loven blev ændret - og så tror
jeg, at han undlader at gøre noget ud af andre ting, som han mener har endnu
større betydning - nemlig kontrollen.

Dette gør han for at påvirke sagen i den retning, som han finder rimelig.

Sådan tror jeg, det hænger sammen - men jeg ved det ikke.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jens

Dato : 08-05-04 22:20

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Hallo - bøderne falder ved 119 og 139. Det blev nævnt af ham Vilbert i
> radioen.

Så "nul-tolerance" er bare endnu et blålys?

--
/ Jens

Fra : Brian

Dato : 08-05-04 22:31

Hejsa

Jens skrev:
> Så "nul-tolerance" er bare endnu et blålys?

Nej nej... nul-tolerance... inden for tolerancerne

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-05-04 21:50

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> venstre side af instrumentbordet, for 1: at være belejligt anbragt af
> hensyn til skrivehånden, og 2: sidde synsmæssigt godt

En kammerat her sådan et styk nymodens legetøj, dog er hans ikke med
blåtand.
Han har sat selve "antennen" bag bakspejlet, så man ser den stort set ikke.
Selve iPaq'en har han sat i det midterste panel i sin MB W124'er.
Dog har han selv lavet et beslag med velcro, da det der fulgte med var et
ret klodset et.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 05-05-04 04:33

jan@stevns.net wrote:

> Hvad gør i andre egentligt ?

Jeg har en holder med sugekop, sat på forruden sådan lidt til højre i
mit synsfelt.

Har tidligere prøvet forskellige "smarte" holdere til at montere i
luftdyser mm., men der var ikke noget jeg rigtigt brød mig om.

Sugekoppen er også praktisk ift. at flytte dyret mellem bilerne, og det
virker fint i de meget forskellige biler jeg har prøvet - RAV4 - Yaris -
Avensis.

Nu er jeg små 2m høj og kan derfor altid kigge henover holderen, ved
ikke om det ville være brugbart hvis jeg sad lavere placeret.

Kan maile dig foto hvis du er interesseret.

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 07:33

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad gør i andre egentligt ?

Jeg har en HP iPaq 2210. Denne sidder på en kugleledsholder fra
PDA-shoppen -> http://www.pdashoppen.dk/product.asp?product=3852&page=1

Kugleledsholderen er så monteret på en PROclip, dvs et 0-huls beslag i
instrumentsbordets farve :)

Det er et billede af iPaq'en i aktion her ->
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 (2. øverste)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-05-04 08:57

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message news:40988a55$0$448$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> PDA-shoppen -> http://www.pdashoppen.dk/product.asp?product=3852&page=1
>
> Kugleledsholderen er så monteret på en PROclip, dvs et 0-huls beslag i

Jeg har ca. det samme som Bjørn. I stedet for 0-hulsbslaget har jeg et
beslag med ca. 45° vinkel presset ind ved siden af radioen. Det sidder
desværre lidt lavt, men jeg har bare ikke fået nosset mig sammen til at
lave en "forlængerplade" der løfter den lidt.

Holderen er fra vores allesammens favoritpusher udi vanvittige dingenoter
til dytten:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=247536455&n=295872136&pn=298008908

/Jakob

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:32

On Wed, 5 May 2004 08:33:10 +0200, "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk>
wrote:

>Det er et billede af iPaq'en i aktion her ->
>http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

Hmmm - 84 km/t i bymæssig bebyggelse...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 16:42

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hmmm - 84 km/t i bymæssig bebyggelse...

på landevejen dohh ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:41

On Sat, 08 May 2004 17:42:19 +0200, jan@stevns.net wrote:

>på landevejen dohh ;)

Næh, han er da lige på "kanten". Dohh :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 17:03

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Næh, han er da lige på "kanten". Dohh :)

Han er stadigvæk på landevejen ! (rute 26)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 17:02

On Sat, 08 May 2004 18:03:20 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Han er stadigvæk på landevejen ! (rute 26)

Jeg aaaner ikke, hvor det er - billedet viser en position på kanten af
byen. Tomtoms kort er ret nøjagtige på dét punkt :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 17:08

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jeg aaaner ikke, hvor det er - billedet viser en position på kanten af
>byen. Tomtoms kort er ret nøjagtige på dét punkt :)

tror du ikke bilen er i midten af cirklen ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 17:10

On Sat, 08 May 2004 18:07:46 +0200, jan@stevns.net wrote:

>tror du ikke bilen er i midten af cirklen ?

Han kører med en rimelig "opløsning" på Tomtom'en, så der skal nærmest
katastrofeopbremses, hvis ikke....
(så ka' der da vist ikke koges mere suppe på dén pind...)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-04 11:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Nu kom selv nærige_mig til at anskaffe sår'n en Ipaq dims (*1), med
> navi

Vi konstaterer blot: Alle kan falde for fristelsen.

> [...]
> klart, well, næsten lysende klart - hvor mener "man" det er mest
> snedigt at anbringe hhv. Ipaq dimsen , rent kigge_på_den mæssigt, og

Har selv haft den monteret med sugekop i venstre side.

> (kiggemæssigt, såmænd osse af hensyn til trafiksikkerheden)

Der var den god at se og betjene.
Prøv at holde den op der hvor den vil havne.
Prøv det samme i mørke, de iPAQ'ser har et meget kraftigt baggrundslys.

> (*1 dælme billige efterhånden .....)

Har du dukket dig, hver gang du er gået ud af en forretning.
Det er vist den eneste måde, at undgå at få en i nakken efterhånden.

> Da jeg ad 1 er kejthåndet,

En mere af den gode slags

> [...]
> venstre side af instrumentbordet, for 1: at være belejligt anbragt af
> hensyn til skrivehånden, og 2: sidde synsmæssigt godt

Da jeg ikke brugte min, ja så blev den solgt.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 17:13

"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> skrev :

>Vi konstaterer blot: Alle kan falde for fristelsen.

Jeg har da pønset en tid, men først da jeg opgav at hitte noget der
du'r sammen med min IBM Wordpad, måtte jeg jo til biddet

>Har du dukket dig, hver gang du er gået ud af en forretning.

Niksen - jeg er af den type, der hjemmefra ved hvad jeg skal have med
mig hjem, og derfor monterer skyklapper, når jeg går ind i en biks.

>Det er vist den eneste måde, at undgå at få en i nakken efterhånden.

Jeg kan nok nævne et par metoder ;)

>Da jeg ikke brugte min, ja så blev den solgt.

Høhø ....

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-05-04 17:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse news:ie4i90t179q2a78fljihtqbh0v4uuvm5oc@dtext.news.tele.dk...

> Jeg har da pønset en tid, men først da jeg opgav at hitte noget der
> du'r sammen med min IBM Wordpad, måtte jeg jo til biddet

Er det en C3? I såfald er den vistnok kompatibel med en Palm Vx
og så har jeg da både antenne og software til den....

/Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 18:28

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev :

>Er det en C3? I såfald er den vistnok kompatibel med en Palm Vx
>og så har jeg da både antenne og software til den....

Jep - det er netop en C3 .... lidt af et fejlkøb i tidernes morgen ;)

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-05-04 21:48

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse news:iv8i90hmunl3on9fa1rpc0l2ehro87la7c@dtext.news.tele.dk...

> Jep - det er netop en C3 .... lidt af et fejlkøb i tidernes morgen ;)

Ok - jeg må sige at jeg har stor glæde af min Vx'er (omend 2210'
eren er federe til navigation...)

/Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 21:54

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev :

>Ok - jeg må sige at jeg har stor glæde af min Vx'er (omend 2210'
>eren er federe til navigation...)

ok - det kunne lyde negativt (lidt af et fejlkøb) - men skulle forstås
som : mange af de smarte idér ikke blev til noget ...

dyret virker da fint nok

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-05-04 08:51

<jan@stevns.net> wrote in message news:l0li90pqckvm0spjb7q853dobpmjr2uljb@dtext.news.tele.dk...

> ok - det kunne lyde negativt (lidt af et fejlkøb) - men skulle forstås
> som : mange af de smarte idér ikke blev til noget ...

ok

/Jakob

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-04 18:29

> [...]

> Niksen - jeg er af den type, der hjemmefra ved hvad jeg skal have med
> mig hjem, og derfor monterer skyklapper, når jeg går ind i en biks.

Nej hvor du lyder kedelig
Men det kunne vi andre måske lære noget af.

> Jeg kan nok nævne et par metoder ;)

1) Montere skyklapper
2) Endnu ukendt af andre

> Høhø ....

Men jeg har da en lille USB tingest liggende
Helt humørforladt er man vel ikke.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 18:49

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Nej hvor du lyder kedelig

Ja ikke ;) Nogle ganske få, vil nok mene noget andet ..

>Men det kunne vi andre måske lære noget af.

Har du plads til en hob sierra'er da ?

>Men jeg har da en lille USB tingest liggende

Jeg har satme ikke noget USB stik i nogle af mine biler ;(

>Helt humørforladt er man vel ikke.

forhåbentligt ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-04 19:21

> Har du plads til en hob sierra'er da ?

JEG vil nok sige at der er plads.
Hvad min anden halvdel og finansminister siger, det tør jeg ikke tænke

> Jeg har satme ikke noget USB stik i nogle af mine biler ;(

Kan du sige: Laptop
Den har både fordele og ulemper.
Fordele: Den kan meget andet og mere end en iPAQ
Ulemper: Den fylder 'en del mere'

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 19:44

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Kan du sige: Laptop

Laptop !

Jeg kunne da bruge min antikke Thinkpad 600, meen .... den fylder
sgu' ad h til i bilen

>Den har både fordele og ulemper.
>Fordele: Den kan meget andet og mere end en iPAQ
>Ulemper: Den fylder 'en del mere'

og er temmeligt længere om at starte op !

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-05-04 20:55

On Wed, 05 May 2004 18:12:34 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>
>Niksen - jeg er af den type, der hjemmefra ved hvad jeg skal have med
>mig hjem, og derfor monterer skyklapper, når jeg går ind i en biks.

Sådan har jeg det også

Hvsi du kalder at betale 3000 kr at få dem smidt i nakken så må du da
godt sende lidt penge til mig *G*. Kunne seriøst også godt tænke mig
sådan et kit, men til 3000 kr er det en luksus varer som der må vente
indtil videre.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-05-04 18:48

> [...]
> venstre side af instrumentbordet, for 1: at være belejligt anbragt af
> hensyn til skrivehånden, og 2: sidde synsmæssigt godt

Har du tænkt på, at du næsten kunne få 2 Sierra'er til prisen for en IPAQ ??

--
Jan (som godt kunne tænke mig en IPAQ, men er, om muligt, mere varsom med at
hive muldvarpen frem end - hmmm - visse andre personer)

Remove the cat in the email to reach me

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 18:57

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev :

>Har du tænkt på, at du næsten kunne få 2 Sierra'er til prisen for en IPAQ ??

ROFL! - Hvorfor mon lige _den_ kommentar, ikke kommer helt bag på mig?

Jeg har sgu' tænkt tanken .... men den sidste Sierra har passeret mine
hænder : I weekenden pulveriserer jeg den sidste af dem.

>Jan (som godt kunne tænke mig en IPAQ, men er, om muligt, mere varsom med at
>hive muldvarpen frem end - hmmm - visse andre personer)

sælg 2 sierra'er og vupti ;)

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-05-04 19:06

> sælg 2 sierra'er og vupti ;)
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Du sælger dem jo ikke - du slider dem op

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 19:21

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev :

>Du sælger dem jo ikke - du slider dem op

Narjjjjj da - motoren fra din gamle stationcar, lever sgu' endnu ..

I fin stil endda - til synet her for lidt siden, gloede synsmanden
helt vildt underligt på udstødningsmåleren , hehe...
Men det piner sgu brormanden, han ikke kan kommer op over 12 på
literen med den.

<gd&rvvf>

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-04 19:28

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> ROFL! - Hvorfor mon lige _den_ kommentar, ikke kommer helt bag på mig?

Er der nogen der har hørt om den nye valuta?
Den hedder Sierra.

> Jeg har sgu' tænkt tanken .... men den sidste Sierra har passeret mine
> hænder : I weekenden pulveriserer jeg den sidste af dem.

Hvad gør du?
Kan du få dig selv til det?

Var det ikke fra det mørke land, han kom?

> sælg 2 sierra'er og vupti ;)

og jeg kan se at valutaen allerede er i brug

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 19:47

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Hvad gør du?

finder vinkelsliberne frem

>Kan du få dig selv til det?

Jep - men jeg hiver sgu' lige maskinen ud først - den kan da snildt
trække en 3faset vekselerstrøm-maskine ....

den gamle fra HMAK bummede sidste år ;(

du ved under den store strømafbrydelse..... det var mere end godt
var.

Men jeg havde da lys i hytten, og varme i stalden i medens resten var
mørkelagt ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-05-04 00:07

<jan@stevns.net> skrev

> [...]
> var.
> Men jeg havde da lys i hytten, og varme i stalden i medens resten var

Det er godtnok skræmmende som vi minder om hinanden.

Hmm. jeg må hellerer ud og finde 2 nye 12/60Ah akkuer til min UPS.

Mvh.

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 05-05-04 18:59

On Tue, 04 May 2004 21:37:04 +0200, jan@stevns.net wrote:

[ipaq]

> [...]
>venstre side af instrumentbordet, for 1: at være belejligt anbragt af
>hensyn til skrivehånden, og 2: sidde synsmæssigt godt

Min kommer nok til at sidde i venstre side, som du også selv foreslår.
Lige nu sidder den med sugekoppen i forruden ovre til venstre for
rattet, og det er jeg ret glad for.
Den forstyrrer så lidt som muligt af udsynet, sidder tæt nok på til at
man kan læse hvad der står, og dækker ikke for noget vigtigt.

Så passer det også med, at man lige kan daske den en med fingeren når
det Windows finder ud af at den ikke kan komme på nettet lige nu, og
derfor popper op med en stor hvid besked-box *grrrr*

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 19:39

Tommy Eriksen <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev :

>Min kommer nok til at sidde i venstre side, som du også selv foreslår.
>Lige nu sidder den med sugekoppen i forruden ovre til venstre for
>rattet, og det er jeg ret glad for.

altså som min gør :
http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/pda/pda.htm

>Den forstyrrer så lidt som muligt af udsynet, sidder tæt nok på til at
>man kan læse hvad der står, og dækker ikke for noget vigtigt.

Jeg kan ikke læse teksten når jeg har mine kørebriller på ;(
Så jeg må lege nikkedukke ;)

>Så passer det også med, at man lige kan daske den en med fingeren når
>det Windows finder ud af at den ikke kan komme på nettet lige nu, og
>derfor popper op med en stor hvid besked-box *grrrr*

Winblows ?

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 05-05-04 19:48

On Wed, 05 May 2004 20:39:08 +0200, jan@stevns.net wrote:

>altså som min gør :
>http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/pda/pda.htm

Det ligner ganske godt, ja. Min sidder dog en anelse højere (pga
instrumentbordet er højere dér).

>Jeg kan ikke læse teksten når jeg har mine kørebriller på ;(
>Så jeg må lege nikkedukke ;)

Hehe :)

>Winblows ?

Ja, Windows Mobile-skrot. Man skal sgutte drille sådan en ret meget
før den går fuldstændig amok. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange
min har måttet ha' en reset for at komme videre med sit liv. Noget af
det skyldes en lidt alternativ driver til mit Sandisk WLAN-kort, men
æren for langt de fleste crashes bør klart tilfalde Windows.

Derudover har den så fået sig en irriterende vane med at den tror, den
skal på nettet en gang imellem - hvorefter den popper op med en lille
(og meget hvid) dialogboks hvor den fortæller at det ikke kan lade sig
gøre. Det er _jævnt_ irriterende at få smidt sådan en gang hvidt lys i
skalden klokken 2 om natten når man endelig har fået gang i noget
nattesyn.

/Tommy

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-05-04 19:58

On Wed, 05 May 2004 20:39:08 +0200, jan@stevns.net wrote:

[snip]
>altså som min gør :
>http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/pda/pda.htm

Kan du ikke få sat den op foran uret? Se du den så ikke bedre der?
Det er selvfølgelig en dårlig placering, hvis den hele tiden skal
betjenes.

Fly

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-05-04 20:19

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Kan du ikke få sat den op foran uret?

Så kan jeg jo ikke se uret ;)

Jeg går ikke med ur, og bruger derfor uret i bilen/mobilen

>Se du den så ikke bedre der?

Joehh, egentligt, men der er faktisk ikke ret mange reflekser i den,
når den sidder ude i hjørnet.

Jeg pønser egentligt på at modificere instrumenthuset , så overdelen
går helt ud til hjørnestolpen, hvis jeg kan få det til at se pænt (og
bare lidt originalt) ud

>Det er selvfølgelig en dårlig placering, hvis den hele tiden skal
>betjenes.

det ideelle for mig, er at jeg kan se navigationsmeldinger ud af
øjenkrogen, og da jeg bruger venstre spejl temmeligt flittigt, er det
sted den hænger nu, nok dybest set det bedste af alle.

(jeg er dog ikke blind for andre ide'er)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-04 21:29

> Jeg pønser egentligt på at modificere instrumenthuset , så overdelen
> går helt ud til hjørnestolpen, hvis jeg kan få det til at se pænt (og
> bare lidt originalt) ud

Glasfiber og noget vinyl-stof, så er den i vinkel.
Hov jeg glemte vist liiiiige tiden til at lave det

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:27

On Wed, 05 May 2004 21:18:50 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>sted den hænger nu, nok dybest set det bedste af alle.
>(jeg er dog ikke blind for andre ide'er)

Hvis man tit har passagerer med, er midterposistion mest ideel, IMO.
Så kan alle i bilen følger med i, hvad der sker - og foretage
ændringer, hvis det er dét, man vil.

På ferie er midterplaceringen helt genial - vi har aldrig haft så lidt
debat i feriebilen som er tilfældet nu. Er der det mindste tvivl, kan
man blot checke yderligere på navi'en

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 16:45

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hvis man tit har passagerer med, er midterposistion mest ideel, IMO.

mjoehhh .... nu har jeg sjældent passagerer med på arbejde, så det..
bortset fra det, ville den så komme op og slås om pladsen med mobilen

>Så kan alle i bilen følger med i, hvad der sker - og foretage
>ændringer, hvis det er dét, man vil.

Lader du virkeligt andre pille ved tingene i din bil ? Gys !

<grin>

>På ferie er midterplaceringen helt genial - vi har aldrig haft så lidt
>debat i feriebilen som er tilfældet nu. Er der det mindste tvivl, kan
>man blot checke yderligere på navi'en

det kan jeg tilslutte mig.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:44

On Sat, 08 May 2004 17:44:38 +0200, jan@stevns.net wrote:

>mjoehhh .... nu har jeg sjældent passagerer med på arbejde, så det..

OK - så er dét jo ligegyldigt...

>Lader du virkeligt andre pille ved tingene i din bil ? Gys !
><grin>

Nope - det er mig, der ændrer

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@