12 Volt kølebox
Fra : Sven Nielsen

Dato : 04-05-04 17:36

Hejsa

For en tiden siden var der en tråd om køleboxe ! I mellemtiden har jeg
tabt tråden
Nogen brugte mere strøm end andre - hvad er det den "rigtige"
strømsvage type hedder ? og hvor kan den købes ?

_/) Sven

Fra : Jens

Dato : 05-05-04 15:07

> Nogen brugte mere strøm end andre - hvad er det den "rigtige"
> strømsvage type hedder ? og hvor kan den købes ?

Hej NG

Måske nok på kanten af OT - men alligevel...

Jeg købte en TROPICOOL classic TC-32 12/230 på tilbud i sensommeren, og
lavede nedenstående målinger for at styre min nysgerrighed.

Lavere forbrug kræver en kompressordrevet køleboks, hvor pris og størrelse
er en lidt anden sag.

Håber dette kan give viden/inspiration til gavn for andre

Jens

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
TROPICOOL classic TC-32 12/230
Strømforbrug:

* Normal mode: 4,2 A

* Energy Saving mode: 770 mA (når temperatur er nået)

* Energy Saving mode med låg åbent: 650 mA (intern ventillator stopper)

* Stand By (Slukket på panel) : 0,8 mA ( = næsten nul )

* Med 230 V forsyning: 0,07 pA ( = 0 !!)

Alle målinger ved '12 V' er lavet med ekstern 230 V -> 12 V converter
(Mobitronic), som med belastning gav spændingen:

* Normal mode: 13,0 V

* Øvrige: 14,2 V

Termostaten var ved alle målinger indstillet i "bundstilling" hvorved
lufttemperaturen i tom boks varierede mellem ca. +4 og +7 gr C når
køleenheden skifter mellem de to modes. Temperaturen målt i en stor kande
vand midt i boksen endte ret præcist på 5 gr C.