Dæk, knapt så støjende...
Fra : Soeren

Dato : 04-05-04 17:20

Mon der er nogen der vil dele lidt erfaringer med mig, Jeg har købt en Audi
80 med 4 Continental premiumcontact 195/65-15" og jeg syntes der er
temmeligt meget hjul støj. Nu er spørgsmålet om der er nogen der har gode
erfaringer med en anden type dæk der støjer mindre.
Jeg ved godt at der er mange meninger om dette emne.
Jeg syntes blot det ville være fint om nogen gad dele deres erfaringer med
mig.
Spørger man en dæk leverandør, er det nok dem de har på lager med størst
fortjeneste der er de bedste...
Jeg har kigget på denne test, mon den kan tages for gode varer?

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_15_V_3_2003/default.asp?ComponentID=48359&SourcePageID=8772

Mvh Søren

Fra : Peter Schroeder

Dato : 05-05-04 08:42

"Soeren" skrev...
> [...]
> temmeligt meget hjul støj. Nu er spørgsmålet om der er nogen der har gode
> erfaringer med en anden type dæk der støjer mindre.

Jeg skal ha' nye sommerdæk i løbet af sommeren, og
så vidt jeg har læst, skal det være Goodyear NCT5 netop
p.gr.a. komforten, mindre hjulstøj etc.
At de skulle ha' lidt ringere egenskaber i vådt føre finder
jeg mindre vigtigt. Jeg kører alligevel ikke over evne.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Aksel

Dato : 08-05-04 21:56

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> At de skulle ha' lidt ringere egenskaber i vådt føre finder
> jeg mindre vigtigt. Jeg kører alligevel ikke over evne.

Jeg forstår dig ikke, netop egenskaberne på våd vej er meget vigtige!

Der er meget større spredning i kvalitetsdæks evner på våd vej end der er på
tør.

Har du tænkt på de nye GoodYear Hydragrip, de er efter de få tests jeg har
set gode på tør vej og fremragende på våd.

Hilsen Aksel

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 05-05-04 10:55

Soeren wrote:

> Mon der er nogen der vil dele lidt erfaringer med mig,

Hejsa Søren

Jeg kører pt. Michelin Pilot Exalto i 195/50-15 og er helt pjattet med
dækket. Lav støj og gode egenskaber på både våd og tør vej.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 17:06

"Soeren" <dingleduffnein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mon der er nogen der vil dele lidt erfaringer med mig, Jeg har købt en
Audi
> 80 med 4 Continental premiumcontact 195/65-15" og jeg syntes der er
> temmeligt meget hjul støj.

Faktisk har du allerede ganske støjsvage dæk på Audi'en.

Har du overvejet om der kunne være andet galt?

Hæl-tå slidtage på baghjulene?

Et defekt hjulleje?

Mvh
Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:34

On Wed, 5 May 2004 18:06:15 +0200, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnpatofir.dk> wrote:

>Faktisk har du allerede ganske støjsvage dæk på Audi'en.

Helt korrekt !

>Har du overvejet om der kunne være andet galt?
>Hæl-tå slidtage på baghjulene?

Typisk VAG-fejl - jeg ville checke...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-04 16:47

> Helt korrekt !

> Typisk VAG-fejl - jeg ville checke...

>--

Efterhånden en typisk alle biler fejl. Det er ufatteligt irriterende.

Venlig hilsen
Folmer
Torino-vibrator

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:50

On Sat, 8 May 2004 17:46:55 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Efterhånden en typisk alle biler fejl. Det er ufatteligt irriterende.

OK - jeg har kun oplevet det som en uforbederlig fejl på mine VAG's.
I andre tilfælde har min bil fejlet noget, når jeg har set fænomenet.
Dét er forskellen...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-04 16:57

> OK - jeg har kun oplevet det som en uforbederlig fejl på mine VAG's.
> I andre tilfælde har min bil fejlet noget, når jeg har set fænomenet.
> Dét er forskellen...

>--

Så kan jeg fortælle dig at Primera'erne også havde det, og det ser ud som om
at Torino-vibratoren også kan det.

Venlig hilsen
Folmer