Printe en DIV ud
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-05-04 14:20

Hej gruppe,

hvordan printer man en DIV ud?

Jeg bruger XHTML og CSS med en smule JavaScript
samt jeg har PHP til rådighed.

Jeg har ledt på google og her i grupperne, men har
ikke fundet en løsning endnu.

Håber en gider hjælpe. Tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 14:28

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> hvordan printer man en DIV ud?

Tryk på print i din browser

Hvis du mener hvordan man printer en div uden at resten af siden
printes, så kan du prøve at kigge på artiklen "Printervenlige
sider": <http://html-faq.dk/2012.asp>.

Den viser hvordan man kan bestemme hvilke elementer der skal med i
en udskrift.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-05-04 21:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Hvis du mener hvordan man printer en div uden
> at resten af siden printes, så kan du prøve at kigge
> på artiklen "Printervenlige sider":
> http://html-faq.dk/2012.asp.

Nemlig :)
- Jeg har dog prøvet mig frem udfra denne side:
http://www.html.dk/artikler/00009/

> Den viser hvordan man kan bestemme hvilke
> elementer der skal med i en udskrift.

Jeg kan bare ikke rigtig få det til at virke, kan det
være fordi jeg bruger <div id="top"> fx og i CSS
koden ser det således ud #top {color: #FFFF00;} ?

Jeg prøver så at gemme denne div i udskriften med
følgende #top {display: none;}, men det virker ikke.
Jeg har også prøvet med #top {visibility:hidden;}
også uden resultat.

Gør jeg noget forkert eller hvorledes?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 21:25

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg kan bare ikke rigtig få det til at virke, kan det
> være fordi jeg bruger <div id="top"> fx og i CSS
> koden ser det således ud #top {color: #FFFF00;} ?

Vis os din side - ellers er det nærmest umuligt at hjælpe.

Hvis du ikke allerede har valideret den (såvel html som css) kan du
spare lidt tid ved at gøre det nu.

Standardlinks om validering følger:
Hvordan: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
Hvorfor:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-05-04 21:35

http://www.mikael-noerrelund.dk/pingvinlogen/ny/vedtaegter.php
http://www.mikael-noerrelund.dk/pingvinlogen/ny/css/style.css
http://www.mikael-noerrelund.dk/pingvinlogen/ny/css/udskriv-style.css

> Hvis du ikke allerede har valideret den (såvel html som css)
>kan du spare lidt tid ved at gøre det nu.

De er valideret.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 23:44

> De er valideret.

Hm - her er hvad css-validatoren siger til din side:

File not found
http://www.mikael-noerrelund.dk/pingvinlogen/ny/css/udskriv-
style.css.css

Noget tyder på at dit printark slet ikke læses.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-04 01:32

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>http://www.mikael-noerrelund.dk/pingvinlogen/ny/css/udskriv-style.css.css

Det hedder
http://www.mikael-noerrelund.dk/pingvinlogen/ny/css/udskriv-style.css>,
så det er jo fejlen.

--
Knud

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-04 09:07

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Det hedder

http://www.mikael-noerrelund.dk/pingvinlogen/ny/css/udskriv-style.css>,
> så det er jo fejlen.

I har ret, ærgeligt jeg ikke selv så den. Mange tak, det
hjælper altid med flere øjne på sagen :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-04 09:12

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> I har ret, ærgeligt jeg ikke selv så den. Mange tak, det
> hjælper altid med flere øjne på sagen :)

Bestemt, men [griber chancen og rider min kæphest] det er også et
eksempel på en fejl der kan findes blot ved at validere siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-04 09:21

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> det er også et eksempel på en fejl der kan findes
> blot ved at validere siden.

Jeg validerede godt nok siden inden jeg skrev mit
andet indlæg til dig. Se selv her: http://kortlink.dk/4rp

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-04 09:49

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg validerede godt nok siden inden jeg skrev mit
> andet indlæg til dig. Se selv her: http://kortlink.dk/4rp

Linket viser at sidens html-kode validerer - men fejlen lå i css-
koden. Begge dele skal valideres.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-04 10:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> http://kortlink.dk/4rp
>
> Linket viser at sidens html-kode validerer
> - men fejlen lå i css- koden. Begge dele skal valideres.

Og når man kender den rigtige sti til css-koden
finder man ikke fejlen :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-04 10:51

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Og når man kender den rigtige sti til css-koden
> finder man ikke fejlen :)

Det forstår jeg ikke.

Hvis du indtaster adressen på din html-fil på
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator-uri.html>, så vil
validatoren opdage hvis et css-fil ikke findes.

Hvis du derimod validerer ved at indtaste adressen til css-filen,
har du ret i at der ikke kommer nogen fejlmelding.

Jeg validerer altid ved at indtaste adressen på html-filen - dels
betyder det at fejlreferencer som dette tilfælde bliver opdaget,
dels bliver eventuelle css-definitioner i selve html-filen også
valideret og endelig er det også hurtigere hvis man har mere end én
css-fil koblet til en html-fil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-04 10:58

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator-uri.html

Dette link har jeg ikke brugt, jeg har kun valideret mit
HTML og direkte på css. Tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen