Mozilla adressebog hent kort i dgs el. kra~
Fra : IzNoGoUd

Dato : 04-05-04 12:30

hejsa
Jeg har tidliger fået et hint
om hvordan man laver mapquest om til fx. dgs = De gule sider. Så slog
det mig hvordan jeg lige klarer det lille problem, det gik også godt,
men der er selvfølgelig problemer med æøå
Er der den der lige kan give mig et fif om hvordan jeg skal forholde
mig til problemet.

Det ser ud til at mozilla oversætter et ø til %C3%98
Men det rigtige tegn ifølge dgs ser sådan ud %F8
nu har jeg kun testet med østergade, men når jeg skriver "OE"
oestergade i adressebogen jamen så virker det perfekt.

Jeg ville dog være glad hvis nogle kom med en ide om hvordan jeg kan
bruge æøå, det er lidt nemmere

den adresselinie som skal skiftes ud ser sådan ud:
http://www.mapquest.com/maps/map.adp?country=@CO&address=@A1%20@A2&city=@CI&state=@ST&zipcode=@ZI

Til dette:
http://www.degulesider.dk/vbw/kort/resultat.do?placeIndex=&addressFields=&backServlet=%2Fvbw%2Fkort%2Findex.jsp&areaCountry=dk&ypAddress=@A1&addressPostalID=@ZI&addressPlaceName=@CI&Image511.x=26&Image511.y=12

Anyone?
Eller er jeg i den forkerte gruppe?

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"