Afstrafning af biltyv
Fra : Fly Christensen

Dato : 04-05-04 10:10

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article221388.ece

Biltyv mishandlet i 12 timer

04.05.04 06:46, ny 04.05.04 08:23

Fingre ble knust med en stein, et øye stygt skadet og han ble truet og
slått gjennom 12 timer. Nå er seks personer siktet for grov mishandling
av 23-åringen.

(Scanpix)

Mishandlingen skjedde 25. mars i år, skriver VG. 23-åringen erkjenner at
han stjal en bil. Dermed havnet han i konflikt med en gruppe menn.

Gjerningsmennene skal først ha slått og sparket ham bevisstløs i en
garasje. Han fikk knust høyre hånd og fingre med en stor stein. Venstre
øye ble alvorlig skadd etter slag. I tillegg ble han truet med at han
skulle skytes i beinet, og han ble slått og sparket i ryggen.

Mannen forteller selv til VG at han ble kastet ned i en jordkjeller og
låst inne. Først mange timer senere kom han seg løs og kom seg til
sykehus.

- Vi ser svært alvorlig på denne saken og har satt inn store ressurser i
etterforskningen av den. For oss fremstår volden som et resultat av
torpedovirksomhet etter en bakenforliggende tvist, sier politiadvokat
Hilde Almåsstø ved Agder politidistrikt til VG.

Seks menn, to av dem med tilknytning til motorsykkelklubben Bandidos, er
siktet for mishandlingen. En av dem har erkjent delvis straffskyld.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 10:39

On Tue, 04 May 2004 11:09:36 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Biltyv mishandlet i 12 timer

Tja, de gjorde hvad mange andre har lyst til hvis de får fat i en
biltyv.

Selvfølgelig er det ikke i orden, men man har lysten til det
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 12:00

Fly Christensen wrote:

> Fingre ble knust med en stein, et øye stygt skadet og han ble truet og
> slått gjennom 12 timer. Nå er seks personer siktet for grov mishandling
> av 23-åringen.

Morale, stjæl aldrig en bil uden at være bevæbnet, suk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 04-05-04 14:23

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> Morale, stjæl aldrig en bil uden at være bevæbnet, suk..
>
> --
> Hygge..
> Thomas
>
> <http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Hehe, kommer til at tænke på den historie som var for ca ½ år siden, med to
unge biltyve som måtte ringe til politiet og bede dem om at redde dem, fra
en rasende bilejer, som havde sat sig ind i sin anden bil, og forfulgte de
unge biltyve.
Biltyvene fik aftalt med politiet at de skulle mødes et sted, hvor de så
ville blive beskyttet mod en rasende bilejer
....Gad vide om det var sidste gang de lavede dét stunt?

--
Med venlig hilsen / Regards
Michael C. Andersen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 04-05-04 17:11

> Morale, stjæl aldrig en bil uden at være bevæbnet, suk..

Nu er det tilsyneladende heller ikke Guds bedste børn han har valgt at
stjæle fra Han skulle have valgt en helt almindelig borger der i sin
frustration havde ringet til politiet. Her kunne denne stakkels borger jo så
få oplyst, at sådan en sag ikke er vigtig nok, og at de pga langt vigtigere
opgaver ikke har tid til yderligere efterforskning - endsige rykke ud.

MVH Klaus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-05-04 17:33

On Tue, 04 May 2004 12:59:36 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Morale, stjæl aldrig en bil uden at være bevæbnet, suk..

Desværre have jeg lyst til at gøre det samme ved dem der har haft pillet
ved cykel og derved havde gjort den livsfarlig at kører på.
Flemming Jacobsen

Fra : Tom

Dato : 04-05-04 15:45

> [...]
>
> Fingre ble knust med en stein, et øye stygt skadet og han ble truet og
> slått gjennom 12 timer. Nå er seks personer siktet for grov mishandling

Man må da håbe at tyven ikke mere rører andre folks biler, ellers er der nok
INTET som "nå" svinet.

--
Tom