Pc100 ram??
Fra : Nfu

Dato : 04-05-04 08:46

jeg har et par gamle maskiner hvor der sidder 'pc100 32 mb sdram 168 pin'
moduler i. Nu skal jeg have fat i 256mb, men ud af de utallige muligheder
jeg har på f.eks. edbpriser med søgning på pc100, hvad kan jeg da gå efter.
Kan jeg f.eks sætte DDR SDRAM / 266 MHz / CL2.5 / Ingen paritet / DRAM i
min maskine?

ml

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-05-04 08:53

On Tue, 4 May 2004 09:45:33 +0200, Nfu wrote:

> [...]
> jeg har på f.eks. edbpriser med søgning på pc100, hvad kan jeg da gå efter.

Find noget PC133 RAM så.

> Kan jeg f.eks sætte DDR SDRAM / 266 MHz / CL2.5 / Ingen paritet / DRAM i
> min maskine?

Nix! Soklerne på SDR og DDR SDRAM er ikke ens.

--
Mvh. Lars

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-05-04 09:03

On 2004-05-04, Nfu <nfuansatte@mail.dk> wrote:
> [...]

> Kan jeg f.eks sætte DDR SDRAM / 266 MHz / CL2.5 / Ingen paritet / DRAM i

Nej det kan du ikke.

Du kan sætte noget i der kører 100Mhz. Tryk på advanceret søgning på
edbpriser. Vælg sdram og vælg 100Mhz

Du kan sansynligvis også sætte noget 133Mhz sdram i, men der er 0.1%
sansynlighed for at det ikke vil virke! (133 er billigere end 100 lige i
øjeblikket)

Thomas

Fra : Nfu

Dato : 04-05-04 11:15

Okay, tak. Men kan jeg ikke finde ud af om mine bundkort understøtter andet
end 100Mhz. Det er ALi Aladdin V AGPset (GA-5AX) bundkort der er tale om, og
i manualen står der:

SPEED:
-66 / 75 / 83 / 95 / 100MHz system speed
-66MHz AGP-Bus speed
-33 MHz PCI-Bus speed
-8 MHz AT bus speed

DRAM MEMORY:
-3 banks 168 pins DIMM module
-8 / 16 / 32 / 64 / 128 / 256 MB DIMM module DRAM
-8 ~ 2768 MB DRAM size
-Supports 3.3V SDRAM / EDO type DRAM
-Supports ECC or Non-ECC type DRAM

/ml

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-05-04 12:25

On 2004-05-04, Nfu <nfuansatte@mail.dk> wrote:
> Okay, tak. Men kan jeg ikke finde ud af om mine bundkort understøtter andet
> end 100Mhz. Det er ALi Aladdin V AGPset (GA-5AX) bundkort der er tale om, og
> i manualen står der:

Det supporter 100Mhz, og med meget stor sandsynlighed også 133. Jeg har
selv brugt 133Mhz moduler i et ASUS p5A (også med ALI V chipsettet).

Btw. Hold øje med hvor meget cache du har

http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/howto/cache.html#ali5

Hvis du stopper mere hukommelse i, end du har cache til, så kan du opleve en
performance _nedgang_ af en memory upgrade! Lyder mystisk, men kan være
meget sandt

Thomas

Fra : Peter

Dato : 04-05-04 21:01

"Nfu" <nfuansatte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
efter.
> Kan jeg f.eks sætte DDR SDRAM / 266 MHz / CL2.5 / Ingen paritet / DRAM i

Du kan roligt sætte SD PC133 ram i maskinen, men de kører naturligvis kun
100 MHz.

Peter B