Skærme
Fijala 3554
Det er sgu' helt fucked up, dette her :(
Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-05-04 07:34

Skal ned for at hente mit nye Matrox P650 kort i dag og vil samtidig poste
mit radeon 9800 pro til ham, der har købt det af mig.

Sidder så helt tilfældigt og vil læse lidt om P650 kortet og dets 2D evner
- og støder så ind i denne tråd, der omhandler problemer med P650 kortet
sammen med en del Asus bundkort -bla. mit nuværende P4C-800 E Deluxe.

Se tråden her:

http://makeashorterlink.com/?Y6F325438

Om det er Asus eller Matrox, der har fejlen aner jeg ikke - men efter
sigende skulle dette P650 kort slet ikke kunne virke med mit bundkort - jeg
kan ikke engsng få et startbillede.

Eneste måde at løse det på er, at starte op med kortet i anden pc med et
bundkort, som P650 virker med, desnæst flashe biossen på P650 kortet og så
skulle det kunne virke med mit Asus bundkort - men alt sammen noget, der
gør, at jeg helt dropper dette kort - tør sgu' ikke sætte det i min
maskine.
Må tilbage betale køberen af mit Radeon 9800 pro kort hans penge, og lade
Matrox kortet gå retur - tør ikke røre det.

Matrox kan argumentere, at det er Asus skyld - og omvendt.
jeg er bare træt af alle de satans problemer :(

Er helt klart - uanset om det er Matrox skyld eller ej - færdig med Matrox
kort for evigt.
Køber et analog kabel og må leve med analog signal på den ene skærm (jeg
overlever nok :) )indtil de nye Nvidia dual DVI kommer ud.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 10:17

Dr.Ralph wrote:

> Matrox kan argumentere, at det er Asus skyld - og omvendt.

Matrox har højest troværdighed hos mig, så det ville i så fald være
Asus som fik sparket..

Fra : Nikolaj W.

Dato : 04-05-04 15:38

"Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense]"> wrote in message

> Matrox har højest troværdighed hos mig, så det ville i så fald være
> Asus som fik sparket..

Det må jeg give dig ret i, ASUS har tidligere haft RIGTIG mange problemer
med RIGTIG meget hardware, har haft to og det er det værste lort det har
været i min maskine, kan ikke passe man skal købe asus hardware bare fordi
man har et asus motherboard.

liste over problemer jeg selv har haft
Tildelig af IRQ til netkort (LX bundkort)
Matrox Mill. (LX bundkort)
Voodoo Banshee (LX Bundkort
GeForce 2 GTS PRO (Via chipsset)
IBM HD autodetect (via chipsset)
Tekram SCSI cont (LX bundkort)

Jeg skiftede fra ASUS til Soltek der forsvandt mine problemer, da folk
begyndte at rose asus købte jeg et nyt og fik en masse problemer tilbage.
Man er efter mine erfaringer selv skyld i det når man køber ASUS, når
problemmerne kun er med asus, så er det jo dem der laver nogle skod
produkter.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-05-04 18:38

> [...]
> Man er efter mine erfaringer selv skyld i det når man køber ASUS, når
> problemmerne kun er med asus, så er det jo dem der laver nogle skod

Jeg har kun haft problemer med Asus bundkort, når de har indeholdt Via og
SIS chipset. Med Intel chipset har mine Asus bundkort aldrig givet mig
problemer, men noget kunne tyde på, at det er hos Asus fejlen ligger, når
det kun er på Aus bundkort, at Matrox P650/750 ikke virker - holder blot
meget af Asus bundkort - men måske jeg også køber Soltek, Gigabyte, Abit
eller Soyo bundkort næste gang.
Vil i hvert fadl kun have et bundkort med passiv køleprofil på chipsettet -
her er Abit og Gigabyte slemme til at have en aktiv 60mm blæser, hvilket
jeg ikke gider høre på.

Mit nuværende Asus P4C800E-Deluxe er meget stabilt kørende, så jeg skifter
ikke dette pga et midlertideigt P650 Matrox kort, som jeg alligevel
dropper, når Nvidia 6800 ultra grafikkortet med dual DVI kommer til juni.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-05-04 19:10

Nikolaj W. wrote:
> [...]
> lort det har været i min maskine, kan ikke passe man skal købe asus
> hardware bare fordi man har et asus motherboard.

Jeg er mere eller mindre enig. Jeg har haft problemer med 2 Asus bundkort og
et grafikkort. De 2 bundkort (A7A266-E og A7V8X-X) nægtede simpelthen at
køre med den rette VCore til min XP2400+ CPU, på trods af alle BIOS updates
mv. Det var ikke muligt at rette. Jeg skiftede dernæst til Abit NF7, og jeg
har ikke haft skyggen af problemer siden. Mht. grafikkortet var det blæseren
der stod af efter blot 11 måneder. Jeg kunne naturligvis have sendt det
retur, men kunne ikke undvære det i en uge, eller hvor lang tid det nu ville
tage, så jeg købte en Zalman ZM80-C HP og smed på i stedet. Det har fra dag
1 kørt uden problemer...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : JH

Dato : 04-05-04 10:33

> Må tilbage betale køberen af mit Radeon 9800 pro kort hans penge

Hmm, det kan du da ikke bare tillade dig uden købers accept...
Sådan noget vil bare give handler på news endnu mere utroværdighed...

JH

Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-05-04 11:10

> Hmm, det kan du da ikke bare tillade dig uden købers accept...
> Sådan noget vil bare give handler på news endnu mere utroværdighed...
>
> JH

Nu har jeg sendt ham en email - håber ikke han bliver helt tosset.......

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ferb.

Dato : 04-05-04 13:09

On Tue, 4 May 2004 12:09:52 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Nu har jeg sendt ham en email - håber ikke han bliver helt tosset.......

hmm, du er vist lidt på gyngende grund med den fremgangsmåde du har
valgt.
Som jeg læser det har sælger allerede indbetalt pengene og forventer
at modtage det købte?
Du fortryder så og vil bare sende pengene retur og det skal køber bare
godtage?
Det er da dybt utroværdigt og noget som du ikke kan tillade dig, som
en anden også har skrevet. Rent juridsk står du heller ikke for godt,
hvis køber ikke accepter din anullering.

Hvordan ville du selv have det med dig selv som køber i den situation,
ville du ikke blive pænt pissed over at blive røvrendt af sælger?

Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-05-04 18:57

> [...]
> en anden også har skrevet. Rent juridsk står du heller ikke for godt,
> hvis køber ikke accepter din anullering.

Ja, jeg har afgjort ikke retten på min side i denne sag.
Handlede lidt i affekt, fordi jeg kort før jeg ville hente mit kort på
posthuset opdager, at det nok slet ikke passer ind i mit system.
Jeg er ikke perfekt i min handle måde, det afsløres jo her, men jeg har nu
mailet ham, og han gav ikke anledning til sure miner - hvilket er heldigt
for os begge.
Gud skel lov- for mig - er han en meget flink og forstående mand. Jeg er da
lidt ked af det på hans søns vegne, som var blevet stillet kortet i udsigt
:(

> Hvordan ville du selv have det med dig selv som køber i den situation,
> ville du ikke blive pænt pissed over at blive røvrendt af sælger?

Jeg ville blive sur og ærgelig og lidt gal i skalden på sælger, men jeg
håber jeg ville kunne forstå sælgers situation, som godt nok ikke var mit
problem, men alligevel håber jeg, at jeg ikke var blevet død gal i skralden
over dette.
Gud ske lov har jeg fået svar fra køber og han tager det OK - ingen sure
miner...pyhhhhaaaaa.......:)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 04-05-04 11:35

Dr. Ralph,

Med al respekt, er det ikke en lidt voldsom reaktion? For det første kan du
jo være heldig, at dit P650 kort er med nyeste BIOS, der så afhjælper
problemet. Får du et kort med ældre BIOS, kender du vel en, der har en PC,
du kan sætte kortet i, flashe BIOS, og så bruge det i din egen PC. Ellers
skal jeg gerne hjælpe med at flashe kortet

Når alt kommer til alt, er der vel stadig ingen over eller ved siden af
Matrox, når det kommer til 2D-ydelse. Når så de nye Nvidia kort kommer, kan
du passende sælge dit P650 kort til mig

VH Thomas

Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-05-04 18:52

> [...]
> du kan sætte kortet i, flashe BIOS, og så bruge det i din egen PC. Ellers
> skal jeg gerne hjælpe med at flashe kortet

Takker for tilbuddet :)

Men desværre læser jeg om nogle folk, der med held har flashet bios og fået
P650 kortet til at virmed med deres Aus P4C/P4P bundkort, men har nu lige
læst om 2-3 personer, der ikke kunne flashe biossen - de kunne ikke engang
få adgang til BIOS under opstart ved trykke [DEL] knappen, så jeg tør
ganske enkelt ikke rode mig ud i nye kvaler.
Kender selvfølgelig ikke til de personers kompetence indenfor EDB, men vil
ikke riskere nye grå hår i hovedet pga endnu et problem, som jeg kan undgå
ved at vente 1-2 måneder på Nvidia 6800 Ultra dual DVI kortet.

> Når alt kommer til alt, er der vel stadig ingen over eller ved siden af
> Matrox, når det kommer til 2D-ydelse. Når så de nye Nvidia kort kommer, kan
> du passende sælge dit P650 kort til mig

Det begynder jeg lidt at tvivle på.
Hører nu fra flere, der er gået fra P650/P750 over til Nvidia's FX 5800
kort, og de hævder at 2D kvaliteten på en stor TFT skærm havde samme høje
niveau, men igen - man ved jo ikke, hvem det er der siger sådan noget.

Mit problem er, at jeg gerne vil have muligheden for 2-3-4 gange om ugen at
spille nogle flotte 3D shooter spil, lidt sports spil (NHL 2004, FIFA 2004,
Golf spil og lidt racer spil) og her er mulighederne med Matrox kortene -
alle som en - meget ringe.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph