MS Windows
briani 27239
Pagefile resize
Fra : Eh-Fniller

Dato : 04-05-04 01:30

Howdy.
Hvudden for jeg lavet pagefile filen ned i størrelse?
evt en form for auto-udførelse.
min pagefile-fil er permanent på 768MB eller derover.
Bundkortet har for øejblikket 512MB ram installeret.
Anyone?

RH

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-05-04 06:12

Eh-Fniller <en_skod@email.com> wrote:

>Hvudden for jeg lavet pagefile filen ned i størrelse?
>evt en form for auto-udførelse.
>min pagefile-fil er permanent på 768MB eller derover.
>Bundkortet har for øejblikket 512MB ram installeret.

Hop ind i 'Egenskaber for System' -> 'Avanceret' -> 'Ydeevne - Indstillinger' -> 'Avanceret' -> 'Virtuel Hukommelse - Skift'

Voila - Men den er dæleme godt gemt

Men iøvrigt vil jeg ikke anbefale at du mindsker sidefilen - 768 Mb er en passende størrelse til 512 Mb RAM.

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 08:07

On Tue, 04 May 2004 07:11:48 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Men iøvrigt vil jeg ikke anbefale at du mindsker sidefilen - 768 Mb er en passende størrelse til 512 Mb RAM.

Det kommer an på hvad maskinen bruges til. Hvis den ikke bruges til
andet end lidt internet og lign. småting vil jeg anbefale at filen
helt fjernes.

Bruges maskinen derimod til tunge opgaver er 768MB for lidt.
Størrelsen af sidefilen skal hænge sammen med de opgaver maskinen skal
udføre.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Gevaldi

Dato : 04-05-04 08:30

Jesper G. Poulsen skriblede:

> Det kommer an på hvad maskinen bruges til. Hvis den ikke bruges til
> andet end lidt internet og lign. småting vil jeg anbefale at filen
> helt fjernes.

Og dine anbefalinger er som sædvanlig
*intet værd*

Smut du tilbage i mit killfilter

--
/Gevaldi

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-04 12:15

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og dine anbefalinger er som sædvanlig
> *intet værd*
>
> Smut du tilbage i mit killfilter
> --
> /Gevaldi
++++++++++++++++++
Hej.

Må Jesper ikke komme med sine menninger uden at han ryger i killfilteret?
Pagefilen størrelse har vel betydning for hvad man bruger sin pc til.

Mvh. Jørgen Nielsen..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 15:12

On Tue, 4 May 2004 13:15:11 +0200, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Må Jesper ikke komme med sine menninger uden at han ryger i killfilteret?

Gevaldi er åbenbart en at den der tror på alt hvad han læser i
datablade.

>Pagefilen størrelse har vel betydning for hvad man bruger sin pc til.

Omvendt. Opgaverne som PC'en skal løse bestemmer behovet for pagefile.

Jeg har mærket en klar ydelsesforbedring ved at trimme pagefile'n ned
til et minimum.

Og Windows' standard-løsning med 1.5 gange fysisk RAM er direkte
latterlig, da filens størrelse bør afspejle PC'ens opgaver og ikke
mængden af fysisk hukommelse tilstede i PC'en.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 15:19

On Tue, 4 May 2004 09:30:27 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com>
wrote:

>Og dine anbefalinger er som sædvanlig
>*intet værd*

Har du noget mere seriøst at indvende?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Eh-Fniller

Dato : 04-05-04 09:51

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Voila - Men den er dæleme godt gemt
>
> Men iøvrigt vil jeg ikke anbefale at du mindsker sidefilen - 768 Mb er en passende størrelse til 512 Mb RAM.

Howdy.

Okay så blev jeg så klogere.
Det passer også meg bedre når man tænker på at pagefill blev del større
end 768MB når jeg scanner flere negativ strimler på én gang.
Var ikke lige klar over at 12 -14 billeder rykkede så mange tænder.

Takker for info

EH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 15:05

On Tue, 04 May 2004 10:51:12 +0200, Eh-Fniller <en_skod@email.com>
wrote:

>Det passer også meg bedre når man tænker på at pagefill blev del større
> end 768MB når jeg scanner flere negativ strimler på én gang.
>Var ikke lige klar over at 12 -14 billeder rykkede så mange tænder.

Hvis du bearbejder billeder er 768MB pagefile for lidt. Ellers skal du
kompensere med mere RAM.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen