Afvikling af .exefil i php ?
Fra : Anders Christensen

Dato : 01-05-01 01:57

Hej
Jeg kan ikke lige finde ud af at få php til at køre en .exe fra min HD på
serveren

Mit program ligger her:

C:\web\webalizer.exe -c sample.conf

Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg php til at køre den når man går ind på
en bestemt side ?

På forhånd tak
// Anders Christensen a.k.a Vladimirr

Fra : Thomas P

Dato : 01-05-01 06:45

Den eneste måde at afhvikle "exefiler" på er at køre dem som
cgi-applikationer. Det vil sige, at du allerførst skal køre dem ind i
apache/cgi-bin/ og derefter simpelthen køre dem i din browser. Du kan _ikke_
afhvikle almindelige exe-filer via. php. Hvis du har koden til dit
cgi-program, har du også muligheden for at se hvilke kommandoer du kan kalde
det med. Fx kunne det se sådan ud
"localhost/cgi-bin/mycgiprogram.exe?command=3" - denne udfører den kode der
er sat til at køre når der bliver plottet "3" ind som variabel.

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 01-05-01 07:34

On Tue, 1 May 2001 07:44:30 +0200, Thomas P wrote:
> [...]
> apache/cgi-bin/ og derefter simpelthen køre dem i din browser. Du kan _ikke_
> afhvikle almindelige exe-filer via. php.

Heller ikke via system()?
Det forekommer mig temmelig defekt, hvis det er tilfældet.

--
Søren O.

Ja, ja, den er god med dig.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-05-01 12:08

On 1 May 2001 06:34:16 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

>Heller ikke via system()?
>Det forekommer mig temmelig defekt, hvis det er tilfældet.

Det kan man sagtens.
Jeg bruger det på min lokale windows testmaskine til at starte MySQL
hvis jeg har glemt at gøre det selv ;)

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 01-05-01 08:24

> [...]
_ikke_
> afhvikle almindelige exe-filer via. php.

Det var dog det argeste vrøvl.

Selvfølgelig kan man afvikle programmer fra php. system(), exec(),
passthru() og backtick operatorerne er allesammen måder at gøre det på.

/A

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-05-01 13:07

Nu er jeg bare endnu mere forvirret ?

Er der nogen der vil / kan lave et stykke kode der kan køre det med den
rette parameter stadigvæk ?
C:\web\webalizer.exe -c sample.conf

Så ville jeg være næsten lykkelig !

På forhånd tak
//Anders Christensen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-05-01 12:10

On Tue, 1 May 2001 12:06:32 -0000, "Anders Christensen"
<vladimirr_one@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der vil / kan lave et stykke kode der kan køre det med den
>rette parameter stadigvæk ?
>C:\web\webalizer.exe -c sample.conf

Jeg gætter på at du gerne vil have outputtet ud:

<?
$output = `C:\web\webalizer.exe -c sample.conf`;
echo nl2br($output);
?>

Virker dette ikke?

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : F

Dato : 08-05-01 18:14

Hejsa

Når jeg prøver at afvikle en exe-fil med f.eks. system eller exec, får jeg
beskeden "Unable to fork" ... Er det fordi min server ikke er sat op til at
kunne åbne udførbare filer eller er det mig der laver en fejl?

Koden er ellers ret simpel:
<?PHP
system("c:/test.bat",$filoutput);
?>