Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sløret billeder
Fra : Allan Møller

Dato : 03-05-04 22:48

Skal lige siges at jeg ikke har meget forstand på at tage billeder

Med mit netop indkøbt Denver DCA 5000 kamera har jeg
nu taget en del gode billeder med det.
Men desværre bliver en del af billederne lidt sløret - måske fordi
jeg ikke er så godt til at holde det stille.

Er det noget jeg kan instille på kameraet ? Der er masser af
muligheder for at indstille men jeg aner ikke hvad jeg skal stille på.

Mvh. Allan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-05-04 22:57

In article <4096be15$0$97089$14726298@news.sunsite.dk>, Allan Møller wrote:
> [...]
> Men desværre bliver en del af billederne lidt sløret - måske fordi
> jeg ikke er så godt til at holde det stille.

Er der lys nok ? Problemet kan være, at det er et billigt kamera,
hvor man polerer bunden af en plasticflaske op og bruger som
objektiv i stedet for at ofre penge på rigtigt optisk glas.

Tommelfingerreglen er: Jo flere megapixel til prisen, jo
dårligere er kameraet. 2-3 mpixels er rigeligt til de fleste.

> Er det noget jeg kan instille på kameraet ? Der er masser af
> muligheder for at indstille men jeg aner ikke hvad jeg skal stille på.

Tror det ikke. Prøv evt med en natindstilling. Ellers skal du bare
have mere lys. Blitz skulle gerne fjerne det helt.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260