/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorvejsoplevelse
Fra : phk


Dato : 03-05-04 21:44

Kører med (ægte) 130 ud af motorvejen og kan se det begynder at knibe: Jeg
er ved at indhente en bil og der kommer en Passat bagfra der kører 10 km/t
hurtigere end mig. Jeg beslutter mig for en hurtig overhaling og tramper
speederen i bund.

Bilen bagfra beslutter sig for at følge med - så jeg holder pedalen i
kælderen til vi når 180 - så giver han tilsyneladende op.

Enough is enough. Jeg sætter hastigheden ned til 130 igen (fartpilot) og han
holder sig pænt bagved en 20-30 km. Så kommer han igen.

Jeg ser nysgerrigt over på bilen idet han kører forbi. På bagsmækken står
der til min store udelte fornøjelse og forbavselse 1,8T.

Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)

Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
--
Per, Esbjerg



 
 
Morten Fruergaard (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 03-05-04 22:05

phk wrote:
> Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)


Ja, og hele min familie har en gang kørt fra en Ferrari på en tysk motorvej.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Cosworth POWER (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 03-05-04 23:11

>> Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
>
> Ja, og hele min familie har en gang kørt fra en Ferrari på en tysk
> motorvej.

Haha - netop :)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Jørgen M. Rasmussen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-05-04 22:30


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
>
Ska vi ikk bare sige at han vælger at lade dig tage "skaldet" ). Det er
nok en klog taktik, når man ser den nidkærhed som ligges for dagen, i den
her tid.



Ukendt (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-05-04 23:34

> Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)

Det er så ufatteligt svært at vide, hvornår man i virkeligheden kan køre fra
en anden bil, for hvordan kører dennes bils fører faktisk bilen. Bliver den
lagt ind ved de rigtige omdrejningstal, og trykker han overhovedet speederen
i bund..?

Hvis det skal være reelt, skal man aftale omstændighederne præcist, og
dernæst ligge side om side på en tom motorvej uden til- og frakørselsramper.

Vi har een i familien, der har en Fiat Brava/Bravo med 100 hk eller
deromkring, KN Kit, piggybag, kæmpe udstødning og alt muligt skrammel. Han
var alvorligt talt helt sikker på, at han MINDST kunne køre lige op med en
gammel Vectra 2.0.

Jeg tilbød ham den helt reelle test, hvor der bliver startet fra 0 km/t, og
hvor der bliver accelereret op i fart omkring 4 km på en tom vej med en
kraftig stigning til sidst på strækningen.

Sagen blev afgjort, og det viste sig at være en helt ulige kamp. Man kan
blive slemt forbløffet, når tingene bliver afprøvet for alvor.

Måske KAN du virkelig nappe en 1,8T, der får kørt tarmene ud. Måske træder
din diesel bare hårdere i pedalerne, der ikke geares ned. Jeg ved det ikke.


--
/Jan W Nielsen



Landberg (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Landberg


Dato : 03-05-04 23:53

> Måske KAN du virkelig nappe en 1,8T, der får kørt tarmene ud. Måske træder
> din diesel bare hårdere i pedalerne, der ikke geares ned. Jeg ved det
ikke.

Har phk ikke en TDi PD 130hk? Sådan en ligger som regel mellem 142-149hk fra
fabrikken. Omvendt er det ofte set, at en 1.8T ikke har alle 150hk hjemme i
stalden, specielt ikke hvis man kører på 95 oktan. Ergo kan de 130hk vs
150hk reelt have været 149hk/360nm mod 138hk/200nm. Hvor er problemet?


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Ukendt (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-04 06:32

> Har phk ikke en TDi PD 130hk? Sådan en ligger som regel mellem 142-149hk
fra
> fabrikken. Omvendt er det ofte set, at en 1.8T ikke har alle 150hk hjemme
i
> stalden, specielt ikke hvis man kører på 95 oktan. Ergo kan de 130hk vs
> 150hk reelt have været 149hk/360nm mod 138hk/200nm. Hvor er problemet?

Jeg synes ikke at have påpeget noget problem.

Jeg konstaterer blot, at mange bilejere har en opfattelser af, hvad deres
bil kan, som ikke altid stemmer overens med virkeligheden.

I øvrigt interessant med de effektmålinger, som du nævner. Hvor får man som
regel rullet sin bil i "dit område"..?

--
/Jan W Nielsen




Landberg (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Landberg


Dato : 04-05-04 09:34

> I øvrigt interessant med de effektmålinger, som du nævner. Hvor får man
som
> regel rullet sin bil i "dit område"..?

F.eks. havde FDM i Aalborg gratis rullefelt en hel dag i forbindelse med
indvielsen af rullefeltet. De målte en masse Passat 130hk TDi'er og den
svageste havde 142hk. Når jeg er inde og måle biler hos dem, så går snakken
jo.
Jeg har endog set en tysk test af en Passat 130hk TDi hvor de målte den til
157hk. Jeg har målt nogle 100hk TDi'er hos FDM og de ligger på 114-122hk.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Ukendt (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-04 18:07

> F.eks. havde FDM i Aalborg gratis rullefelt en hel dag i forbindelse med
> indvielsen af rullefeltet. De målte en masse Passat 130hk TDi'er og den
> svageste havde 142hk.

Det er svært at sammenligne bilers effekt på baggrund af målinger fra
forskellige rullefelter.

Hvis der er meget store forskelle, er der nok ingen tvivl - men aktuelt
målte det felt, som du skriver om (FDM i Aalborg) omkring 10 hk mere end
rullefeltet ved Scantune i Galten ved Århus, da Teknologisk Institut sidste
år kørte den samme bil rundt til en række virksomheder, der sælger
effektmålinger.

Derfor - hvis det ene rullefelt måler 145 hk og det andet måler 155 hk, kan
man med sikkerhed udlede, at den ene vil virkelig har mere effekt end den
anden.

Min Opel Vectra blev i øvrigt målt til 125 hk ved Scantune - men blot til
120 hk hos Scantune. Ugen efter fik Per Mai, der er indehaver af Scantune,
stillet sit felt lidt ned.


--
/Jan W Nielsen





Morten Fruergaard (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-05-04 05:53

Jan W. Nielsen wrote:
> Min Opel Vectra blev i øvrigt målt til 125 hk ved Scantune - men blot
> til 120 hk hos Scantune.

Er der to x Scantune..

De 120 hk var hos Tenologisk, svjh, ik?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-04 07:24

> De 120 hk var hos Tenologisk, svjh, ik?

Jo - my mistake..


--
/Jan W Nielsen





Mark Sandberg (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 04-05-04 00:11

"phk" skrev i en meddelelse:

> Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)

Jep!

Diesel_Power_Rules............!

Mange herinde har endnu ikke fået øjnene op for den fornøjelse

/Mark.

MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i acceleration.
0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om mellemaccelerationerne,
der kører plastikraketterne over ende



SmaRTrxxv (04-05-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 04-05-04 10:25


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4096d154$0$173$>
> MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i acceleration.
> 0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om
mellemaccelerationerne,
> der kører plastikraketterne over ende
>
5,2 sek Fnis.......

Min 1,0 MC går..
0-100 2,9 sek eller 0-200 9,0...

og vedr. mellemaccelerationer... der får du også røv på dit chrom-monster.


Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56



Torben Scheel (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-05-04 13:39

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message
news:4097614a$0$11004$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4096d154$0$173$>
> > MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i acceleration.
> > 0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om
> mellemaccelerationerne,
> > der kører plastikraketterne over ende
> >
> 5,2 sek Fnis.......
>
> Min 1,0 MC går..
> 0-100 2,9 sek eller 0-200 9,0...

Ca. det samme som min - der fylder 20år om 17dage (FJ1100)
Se _det_ er proletarpower.

vh
Torben



Fujitsu (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Fujitsu


Dato : 04-05-04 12:46

Dit ur på pc går forkert
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:409789c7$1@news.carlbro.dk...
> "SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message
> news:4097614a$0$11004$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> > "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4096d154$0$173$>
> > > MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i
acceleration.
> > > 0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om
> > mellemaccelerationerne,
> > > der kører plastikraketterne over ende
> > >
> > 5,2 sek Fnis.......
> >
> > Min 1,0 MC går..
> > 0-100 2,9 sek eller 0-200 9,0...
>
> Ca. det samme som min - der fylder 20år om 17dage (FJ1100)
> Se _det_ er proletarpower.
>
> vh
> Torben
>
>



Cosworth POWER (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 04-05-04 21:29

> Diesel_Power_Rules............!
>
> Mange herinde har endnu ikke fået øjnene op for den fornøjelse

Jojo... men nogen racerbil bliver det sgutte ;)

Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel hakker
sgu aldrig, IMO ;)


--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Thomas Strandtoft (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 05-05-04 00:43

Cosworth POWER wrote:

> Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel hakker
> sgu aldrig, IMO ;)

Jeg synes også det er interessant at altid sammenligner ting som
fx. en benzinbil med 1600 motor med en dieselbil med 1900 ccm,
turbo og intercooler og snakker om trækkraft.. Jeg føler mig ret
overbevist om at hvis benzinbilen bliver boret 300 ccm op og får
turbo og intercooler, så står dieselbilen til øretæve i samtlige
discipliner på nær brændsstofforbruget..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Cosworth POWER (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 05-05-04 19:14

> Jeg synes også det er interessant at altid sammenligner ting som
> fx. en benzinbil med 1600 motor med en dieselbil med 1900 ccm,
> turbo og intercooler og snakker om trækkraft.. Jeg føler mig ret
> overbevist om at hvis benzinbilen bliver boret 300 ccm op og får
> turbo og intercooler, så står dieselbilen til øretæve i samtlige
> discipliner på nær brændsstofforbruget..

Haha - ja :)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Morten Fruergaard (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-05-04 05:54

Cosworth POWER wrote:
> Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel
> hakker sgu aldrig, IMO ;)

Den slår heller en ikke 4 benet 1 L med 166 hk, når bilen vejer 500 kg...



--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



phk (05-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 05-05-04 06:40


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:40987377$0$20123$14726298@news.sunsite.dk...
> Cosworth POWER wrote:

> > Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel
> > hakker sgu aldrig, IMO ;)

Nu tænker du ude på motorvejen ved fuld skrue. Det kan du have ret i.

Det er naturligvis en anden sag når vi snakker små veje eller en lille bane
på et køreteknisk anlæg ;)


--
Per, Esbjerg



Cosworth POWER (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 05-05-04 19:15

>>> Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel
>>> hakker sgu aldrig, IMO ;)
>
> Nu tænker du ude på motorvejen ved fuld skrue. Det kan du have ret i.
>
> Det er naturligvis en anden sag når vi snakker små veje eller en
> lille bane på et køreteknisk anlæg ;)

Hvor du mener en diesel spand er sjovere og hurtigere at køre i? Jeg er
sikker på du tager helt fejl!

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



phk (05-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 05-05-04 22:32


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c7bav4$203p$1@news.cybercity.dk...

> > Det er naturligvis en anden sag når vi snakker små veje eller en
> > lille bane på et køreteknisk anlæg ;)
>
> Hvor du mener en diesel spand er sjovere og hurtigere at køre i? Jeg er
> sikker på du tager helt fejl!

Ja - jeg synes også det er RAT træls at have 90 HK ved 2000 omdrejninger ;)

Men på den anden side får jeg jo ingen høreskade af at høre på 8000
omdrejninger - med mindre der kommer en benzinbil i nærheden af mig ;)

--
Per, Esbjerg



Cosworth POWER (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 05-05-04 22:42

> Ja - jeg synes også det er RAT træls at have 90 HK ved 2000
> omdrejninger ;)

Det behøver du sgutte ha' en diesel hakker for at ha. 90hk... haha, ja det
er for vildt ;) Eller noget... :)


--
Thomas Krath





phk (06-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 06-05-04 21:56


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c7bn2r$2in3$1@news.cybercity.dk...

> > Ja - jeg synes også det er RAT træls at have 90 HK ved 2000
> > omdrejninger ;)
>
> Det behøver du sgutte ha' en diesel hakker for at ha. 90hk... haha, ja
det
> er for vildt ;) Eller noget... :)

90HK ved 2.000(!) omdrejninger.

Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)


--
Per, Esbjerg



Cosworth POWER (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 07-05-04 03:05

> 90HK ved 2.000(!) omdrejninger.
>
> Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)

En diesel spand tager typisk kun 4500 rpm... så kan du selv regne på
resten...

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



phk (07-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 07-05-04 08:34


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c7eqrs$1697$1@news.cybercity.dk...
> > 90HK ved 2.000(!) omdrejninger.
> >
> > Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)
>
> En diesel spand tager typisk kun 4500 rpm... så kan du selv regne på
> resten...

Fordi den behøver ikke flere ;)

--
Per, Esbjerg



Jens (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-05-04 10:34

Cosworth POWER <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> > 90HK ved 2.000(!) omdrejninger.
> >
> > Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)
>
> En diesel spand tager typisk kun 4500 rpm... så kan du selv regne på
> resten...

Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?

(Hvorfor har du i øvrigt et link i din sig. - Når det nu ikke virker?)

--
/ Jens

Jan W Nielsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-05-04 12:45

> Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?

Mon ikke Thomas har noget af den samme effekt ved 2.000 o/min - men det er
kun fordi der ikke er "fuld tryk på kanonen" endnu. De er jo et stykke vej
top til de 275 hk, som Cossie´n har, når der først kommer gang i møllen.

"Forskydning" er mange ting - imo er det lidt latterligt at sammenligne en
alm. diesel med en 275 hestes tunet Cosworth.

Det gælder både de entusiaster, der er vilde med diesel - og de
cossie-ejere, der ikke vil anerkende TDi´ernes ubestridelige kvaliteter.
)

--
/Jan W Nielsen




Thunderbird [7100] (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-05-04 17:21

On Fri, 7 May 2004 13:45:18 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?
>
>Mon ikke Thomas har noget af den samme effekt ved 2.000 o/min - men det er
>kun fordi der ikke er "fuld tryk på kanonen" endnu. De er jo et stykke vej
>top til de 275 hk, som Cossie´n har, når der først kommer gang i møllen.

Har den så mange krikker i stalden nu?
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Cosworth POWER (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 07-05-04 23:45

> Har den så mange krikker i stalden nu?

Det er ik til at vide.

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Kim Voss Schrader (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 07-05-04 17:27

Hej!

Jan W Nielsen wrote:
>
> Mon ikke Thomas har noget af den samme effekt ved 2.000 o/min - men det er
> kun fordi der ikke er "fuld tryk på kanonen" endnu. De er jo et stykke vej
> top til de 275 hk, som Cossie´n har, når der først kommer gang i møllen.

Nu må Thomas vel ikke tune motoren i Sierraen særligt meget? Så vidt jeg husker
er der lagt en motor i fra en Escort Cosworth (correct me if I'm wrong) og ergo
er den underlagt 20% reglen :(

Anyway, det gør ikke mig noget hvis den skulle overstige denne tåbelige grænse
:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Jan W Nielsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-05-04 17:33

> Nu må Thomas vel ikke tune motoren i Sierraen særligt meget? Så vidt jeg
husker
> er der lagt en motor i fra en Escort Cosworth (correct me if I'm wrong) og
ergo
> er den underlagt 20% reglen :(

Jeg tror, de to motorer betragtes som identiske, men jeg ved det ikke.

--
/Jan W Nielsen




Kim Voss Schrader (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 07-05-04 18:13

Hej!

Jan W Nielsen wrote:
>
> Jeg tror, de to motorer betragtes som identiske, men jeg ved det ikke.

Okay, det kan da godt være. Det ville godt nok være surt ikke at kunne voldtune
den i forvejen hurtige bil :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som har plads til en Escossie-motor i motorrummet :))

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Jan W Nielsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-05-04 23:22

> Okay, det kan da godt være. Det ville godt nok være surt ikke at kunne
voldtune
> den i forvejen hurtige bil :)


Ja - frygteligt.

Men heldigvis kan man ler vride noget mere ud af den.



--
/Jan W Nielsen








Cosworth POWER (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 07-05-04 23:45

> Men heldigvis kan man ler vride noget mere ud af den.

Min er standard.

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Cosworth POWER (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 07-05-04 23:49

> Nu må Thomas vel ikke tune motoren i Sierraen særligt meget? Så vidt
> jeg husker er der lagt en motor i fra en Escort Cosworth (correct me
> if I'm wrong) og ergo er den underlagt 20% reglen :(

Suk.... jo, min er en DOHC'er 8v m. Cosworth motor i. Hva' tror du selv???

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Cosworth POWER (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 07-05-04 23:47

> Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?

Næ... men jeg tror da den har 90hk, mindst. Boost kommer først ved 3000
rpm.... så smider den også 220+...

> (Hvorfor har du i øvrigt et link i din sig. - Når det nu ikke
> virker?)

Måske fordi cybercity har rodet med serveren, så forbindelsen ikke virker
100 pct :(

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Morgan Jones (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 04-05-04 05:48



> Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)


Øeh, du har ikke overvejet at han blot vil holde sig under en hastighed der
ikke koster ham kortet?

:)

Morgan



phk (04-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 04-05-04 06:47


"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:4097206c$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
>
> Øeh, du har ikke overvejet at han blot vil holde sig under en hastighed
der
> ikke koster ham kortet?

Helt reelt tror jeg han gav den pedalen. Min har 130 HK fra 3.100 rpm og
opefter svarende til en hastighed paa ca. 150 km i timen. Hvis han saa ikke
har gearet ned som jeg heller ikke gjorde har han ikke en chance ..


--
Per, Esbjerg



Mikkel Hansen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 04-05-04 09:12

phk wrote:
> Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
>
> Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)

Næsten hver gang jeg kører i indre kbh er der en eller anden i en bil (som
regel med lavprofildæk og hækspoiler) ved et lyskryds, som er helt sikker på
han kan køre fra min mc (omkring 0-100 på <3s). Selvtilliden hos jer bilfolk
fejler i hvert fald ikke noget

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



Morten Fruergaard (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 04-05-04 09:14

Mikkel Hansen wrote:
> Næsten hver gang jeg kører i indre kbh er der en eller anden i en bil
> (som regel med lavprofildæk og hækspoiler) ved et lyskryds, som er
> helt sikker på han kan køre fra min mc (omkring 0-100 på <3s).
> Selvtilliden hos jer bilfolk fejler i hvert fald ikke noget

he he..

Minder mig om en historie, som min mor har fortalt.
Hun holdt ved et lyskryds i hendes Mx-5, hvor en ung gut i en kassevogn ved
siden af, rullede vinduet ned og spurgte om de skulle køre om kap til næste
lyskryds...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



SmaRTrxxv (04-05-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 04-05-04 10:29


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:409750a9$0$20102$14726298@news.sunsite.dk...
> Mikkel Hansen wrote:
>
> Minder mig om en historie, som min mor har fortalt.
> Hun holdt ved et lyskryds i hendes Mx-5, hvor en ung gut i en kassevogn
ved
> siden af, rullede vinduet ned og spurgte om de skulle køre om kap til
næste
> lyskryds...
>
Tja... jeg har flere gange kør fra div. GSI, GTI ting i en sættevognstrækker
(forvogn), så det er måske ikke lige åbenlyst som alle går og tror, men kun
i lyskryds for sådan en trække render jo ikke skide hurtigt på toppen :-/

Thore



Ukendt (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-04 18:11

> Tja... jeg har flere gange kør fra div. GSI, GTI ting i en
sættevognstrækker
> (forvogn), så det er måske ikke lige åbenlyst som alle går og tror,

Jeg vil påtage mig at køre fra alle de trækkere, som du nogensinde har kørt
i - og det i en hvilken som helst udlejnings-Corolla med under 100 hk.

Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med hænger,
og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40 ton
bagpå..

GSi´er.. Glem det.


--
/Jan W Nielsen




Torben E (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 04-05-04 21:54


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4097cea6$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg vil påtage mig at køre fra alle de trækkere, som du nogensinde har
kørt
> i - og det i en hvilken som helst udlejnings-Corolla med under 100 hk.
>
> Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
> lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med
hænger,
> og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40
ton
> bagpå..
>

Enig, en ganske almindelig familiebil kører fint fra en trækker

Der er dog mange chaffuter der tror det er en F1 bil de sidder i

Torben E



Ukendt (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-04 22:20

> Enig, en ganske almindelig familiebil kører fint fra en trækker

Jep, det er INTET problem.

Men man skal selvfølgelig træde lidt til den, for sådan et stort skrummel er
da forbavsende kvik, når den ikke har noget at slæbe på.

Men at den kan køre fra en almindelig personbil, der "får kniven" - glem
det.

At køre fra en GSi eller tilsvarende, der får kniven - aldrig nogensinde
overhovedet og på nogen måde.

> Der er dog mange chaffuter der tror det er en F1 bil de sidder i

Ja, og så kører de ofte som nogle idioter i byen, fordi accelerationsevnenen
stiger dem til hovedet. Latterligt, IMO.

--
/Jan W Nielsen



Thomas H. (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 05-05-04 06:15


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:4097cea6$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
> lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med
hænger,
> og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40
ton
> bagpå..


Jeg har da set en test, hvor en trækker tager en Porsche 911 GT2 med 450 hk
!!



Ukendt (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-04 07:26

> Jeg har da set en test, hvor en trækker tager en Porsche 911 GT2 med 450
hk
> !!

En raket-lastbil....?



--
/Jan W Nielsen






Thomas H. (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 05-05-04 16:54


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:409888f2$0$477$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> > Jeg har da set en test, hvor en trækker tager en Porsche 911 GT2 med 450
> hk
> > !!
>
> En raket-lastbil....?

Nej en af dem de bruger til truck-race - jeg var MEGET overrasket over, at
de alligevel var SÅ hurtige, jeg tror faktisk ved nærmere eftertanke, at det
var en Gembella Porsche med 600 hk, den kørte lige op med i starten.



Henrik B. (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-05-04 20:19


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:r68mc.130$jr6.28@news.get2net.dk...
> > En raket-lastbil....?
>
> Nej en af dem de bruger til truck-race - jeg var MEGET overrasket over, at
> de alligevel var SÅ hurtige, jeg tror faktisk ved nærmere eftertanke, at
det
> var en Gembella Porsche med 600 hk, den kørte lige op med i starten.

De trækkere har også omkring 1600 Hk.

M.v.h.



Allan Jørgensen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 05-05-04 21:08


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4097cea6$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg vil påtage mig at køre fra alle de trækkere, som du nogensinde har
kørt
> i - og det i en hvilken som helst udlejnings-Corolla med under 100 hk.
>
> Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
> lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med
hænger,
> og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40
ton
> bagpå..

hmm mener bilmagasinet havde en duel mellem en trækker og en alfa 156 og der
tabte alfaen vist nok, men hvad størrelse motor der var i dem begge og
hvilket nummer de testede i kan jeg ikke huske :-/

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut
fzr600us



Thomas Strandtoft (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 04-05-04 11:30

phk wrote:

> Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
>
> Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)

...eller også var han bare træt af at ligge i skyen af
halvforbrændt diesel??

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Torben Scheel (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-05-04 13:41

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message
news:409770BE.9E5DBFC8@carftp.com...
> phk wrote:
>
> > Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
> >
> > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
>
> ..eller også var han bare træt af at ligge i skyen af
> halvforbrændt diesel??

LOL

"Mange herinde har endnu ikke fået øjnene op for den fornøjelse "
*host host - stik mig et nyt filter*

vh
Torben



BS (06-05-2004)
Kommentar
Fra : BS


Dato : 06-05-04 04:54


> Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
Wenn der Dieselturbo drückt, der Golf nach vorne rückt!
mvh DerGolf


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.677 / Virus Database: 439 - Release Date: 04-05-2004



Fly Christensen (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 06-05-04 08:17

On Thu, 6 May 2004 05:53:30 +0200, "BS" <Nospammer@mail.fi> wrote:

[snip]
>Wenn der Dieselturbo drückt, der Golf nach vorne rückt!
>mvh DerGolf

Der mit dem Golf tanzt

Mogens Knudsen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 08-05-04 06:58

On Thu, 06 May 2004 09:17:03 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Der mit dem Golf tanzt...

....man aber schlecht...

Kan den debat ikke snart slutte - det er jo håbløst.
En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Hans Paulin (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 08-05-04 07:07

Mogens Knudsen skrev:

> On Thu, 06 May 2004 09:17:03 +0200, Fly Christensen
> <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
>
>> Der mit dem Golf tanzt...
>
> ...man aber schlecht...

....kom nu ikke å sige at *jeg* ikke ka snakke tysk...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm




Mogens Knudsen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 08-05-04 07:23

On Sat, 8 May 2004 08:07:07 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>>> Der mit dem Golf tanzt...

>> ...man aber schlecht...

>...kom nu ikke å sige at *jeg* ikke ka snakke tysk...

Jep, dét slap jeg meget skidt fra !
Sorry

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

phk (10-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 10-05-04 09:58


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:mjto90tvecj2jdsve23ceas00ul60c5m57@4ax.com...
> On Thu, 06 May 2004 09:17:03 +0200, Fly Christensen
> <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
>
> >Der mit dem Golf tanzt...
>
> ...man aber schlecht...
>
> Kan den debat ikke snart slutte - det er jo håbløst.
> En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
> andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!

Well... den er også god til at køre langt på literen - trods de gode
mellemaccellerationer ;)


--
Per, Esbjerg



Henrik B. (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-05-04 20:20


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:409f43fa$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
> > andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!
>
> Well... den er også god til at køre langt på literen - trods de gode
> mellemaccellerationer ;)

Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.

M.v.h.



phk (12-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 12-05-04 04:59


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:409fd5f6$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:409f43fa$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
> > > andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!
> >
> > Well... den er også god til at køre langt på literen - trods de gode
> > mellemaccellerationer ;)
>
> Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.

Langt må være et relativt begreb her - jeg har kørt 23, 23½ og 24 på de
sidste 3 tankfulde (1000-1200 km).

Og du?


--
Per, Esbjerg



Henrik B. (12-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-05-04 18:06


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40a1a897$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.
>
> Langt må være et relativt begreb her - jeg har kørt 23, 23½ og 24 på de
> sidste 3 tankfulde (1000-1200 km).
>
> Og du?

Under turen hjem fra Tyskland kørte jeg 11 km/l i snit på første tankfuld.
Hvilket var lidt "bakkekørsel" i Kassel m.v. Og det med hastigheder mellem
130 og 160 km/t. For det meste mellem 140 og 150 km/t. Ud over det, så
vejede min 1400 kg + 4 vinterfælge + div. reservedele og fører. Din?

M.v.h.



phk (15-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 15-06-04 23:47


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40a2597c$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > > Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.
> >
> > Langt må være et relativt begreb her - jeg har kørt 23, 23½ og 24 på de
> > sidste 3 tankfulde (1000-1200 km).
> >
> > Og du?
>
> Under turen hjem fra Tyskland kørte jeg 11 km/l i snit på første tankfuld.
> Hvilket var lidt "bakkekørsel" i Kassel m.v. Og det med hastigheder mellem
> 130 og 160 km/t. For det meste mellem 140 og 150 km/t. Ud over det, så
> vejede min 1400 kg + 4 vinterfælge + div. reservedele og fører. Din?

1150kg plus indhold med max. hastighed på 80 men som almindelig
hverdagskørsel, dvs. inkl. bykørsel. Den kører 18,75 på literen ved 120 ved
ren motorvejskørsel.


--
Per, Esbjerg



Henrik B. (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-05-04 20:20


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:mjto90tvecj2jdsve23ceas00ul60c5m57@4ax.com...
> ...man aber schlecht...
>
> Kan den debat ikke snart slutte - det er jo håbløst.
> En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
> andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!

Geare ned?? Hvorfor det?? )

M.v.h.



Mogens Knudsen (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 10-05-04 21:35

On Mon, 10 May 2004 21:20:01 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Geare ned?? Hvorfor det?? )

Næh, men lidt hjælp skal de jo ha' :)

/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste