"Dårlige" film, du elsker
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-05-04 21:06

Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

Et par fra min samling:

Cutthroat Island - efter min mening den bedste sørøverfilm, der
nogensinde er lavet.

Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.

Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og
Døden i Venedig.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 03-05-04 21:24

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.
>
> Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og

Kom så, Frodo Nifinger: Sig "Yellowbeard" og "Crimewave"!
Jeg tør ikke...!

Jonas

Fra : Jesper

Dato : 03-05-04 23:24

J <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> Kom så, Frodo Nifinger: Sig "Yellowbeard" og "Crimewave"!
> Jeg tør ikke...!
>
> Jonas

Jeg ææælsker både Yellowbeard og Crimewave!
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Sp@cey

Dato : 07-05-04 15:17

"Jesper" <foobar@devnull.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ææælsker både Yellowbeard og Crimewave!

Findes Yellowbeard på dvd?

--
Mvh Sp@cey

"Flies spread disease, so keep yours closed"
Gen. McArthur

Fra : Jesper

Dato : 07-05-04 23:50

Sp@cey <someone@microsoft.com> wrote:

> "Jesper" <foobar@devnull.invalid> skrev i en meddelelse

> Findes Yellowbeard på dvd?

Jeg ved det ikke, forløbigt nøjes jeg med den på video.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-05-04 00:48

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:c769pc$18pn$1@news.cybercity.dk...

> Kom så, Frodo Nifinger: Sig "Yellowbeard" og "Crimewave"!
> Jeg tør ikke...!
>
> Jonas

Jeg er der lige på sømmet
YELLOWBEARD CRIMEWAVE .... Tadah!
Dem har jeg det rigtigt godt med begge to, et par mine favorit komedier.

Men vi må heller ikke glemme Bogart Junior med Steve Martin: Dead men don't wear plaid.

Eller "Little shop of Horror" fra 1985 - En af mine helt store favoritter

"Cut the crap and bring on the meat"

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : J

Dato : 04-05-04 18:59

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

wear plaid.

Eller "Little shop of Horror" fra 1985 - En af mine helt store favoritter

"cause if you feed me, Seymour, I can grow up big and strong!"
Jeg bukker og takker!

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-05-04 00:00

On Tue, 4 May 2004 01:47:38 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>Men vi må heller ikke glemme Bogart Junior med Steve Martin: Dead men don't wear plaid.

Den er intet mindre end genial.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-05-04 21:47

Niels Søndergaard skrev i en meddelelse...
> Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
> fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

Jeg har en meget stor svaghed for Passenger 57.
Jeg kommer sikkert i tanker om mange flere - lige om lidt

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Jesper

Dato : 03-05-04 23:24

Tina Susanne Johansson <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

> Jeg har en meget stor svaghed for Passenger 57.
> Jeg kommer sikkert i tanker om mange flere - lige om lidt
>
> Mvh Tina

Passenger 57 er skøn!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-05-04 21:47

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
>fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

Den røde tråd.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : vadmand

Dato : 03-05-04 22:30

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Den røde tråd.

Så tør jeg godt sige "Op på fars hat" - men det er udelukkende på grund af
grisefestscenen, hvor Carlo aldrig opdager, at der er mindst et dusin
lejemordere ude efter ham.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 03-05-04 23:24

vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
> >
> Så tør jeg godt sige "Op på fars hat" - men det er udelukkende på grund af
> grisefestscenen, hvor Carlo aldrig opdager, at der er mindst et dusin

Fars Hat er stuuur kunst, der er Jarl Friis Mikkelsens bedste film.

Fra : spæf

Dato : 03-05-04 21:49

Independence Day er en mine klare "dårlige" favoritter.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-05-04 22:04

On Mon, 3 May 2004 22:48:57 +0200, "spæf"
<teater-lydFJERNDETTE@ofir.dk> wrote:

>Independence Day er en mine klare "dårlige" favoritter.

Også en af mine. Og Air Force One og Con Air er i øvrigt også okay.
Jeg nød faktisk også Pearl Harbor, men det var mest på grund af Kate
B.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-05-04 00:58

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse news:hocd90dga85ac5too5i4od7tqafbsl8v34@4ax.com...

> Også en af mine. Og Air Force One og Con Air er i øvrigt også okay.
> Jeg nød faktisk også Pearl Harbor, men det var mest på grund af Kate
> B.

Independence day er en feed film. Den scene jeg bedst kan li er faktisk Bill Pullmans tale til "folket"

Når man ser bort fra Sødsuppen og amerikanernes trang til at fremhæve sig selv og ændre på de historiske facts, så er luftangrebet på Pearl Harbor skide flot lavet i Pearl Harbor.

En anden film i en helt anden boldgade, som jeg godt kan lide, er:
To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar (1995)
Jeg er helt pjattet med Weasleys rottehaler

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : zcully

Dato : 03-05-04 21:57

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
> [...]
>
> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.
>
> Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og

Ringenes herre.
Egentlig en elendig historie og et meget langt ude univers (mange vil hade
mig for at sige det).
Men egentlig ufatteligt at man kan holde sig fanget i over 3 timer pr.
film!!!!

/Zcully

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-05-04 22:05

On Mon, 03 May 2004 22:05:32 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
>fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

Her er en til: Red Planet.
Hvad i alverden er der i vejen med den? Jeg synes, den er fed.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-05-04 22:55

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Her er en til: Red Planet.
> Hvad i alverden er der i vejen med den? Jeg synes, den er fed.

Årh røv. Jeg indrømmer det: Jeg kan lide både A.I og Mission to Mars.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-05-04 23:39

On 03 May 2004 23:54:51 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Årh røv. Jeg indrømmer det: Jeg kan lide både A.I og Mission to Mars.

Og "Bananen - Skræl den før din nabo"? :)

Et hurtigt kig ned over IMDb-votechart'et med andres votes på afslører
at "Fear and Loathing in Las Vegas" har det største udsving (jeg gav
den 3, IMDb-gennemsnit er 7), men den film deler vist også vandene.
Derefter Texas Chain Saw .. fra 1974, som jeg gav 3, og IMDb-votere
giver 6.9. Efterfulgt af Bennys Badekar, Pi, Leaving Las Vegas og Quiz
Show.

I den anden ende: Mars Attacks!, Wild Wild West (undskyld, men jeg
syntes at Jules Verne-universet var underholdende nok), Den Røde Tråd,
Charlie's Angels: Full Throttle.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-04 09:39

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

> Og "Bananen - Skræl den før din nabo"? :)

Den film har _en_ god ting: Den overbeviste Regner Grasten om, at han
skulle lade være med at skrive, instruere og komponere og "nøjes" med
at producere.

> I den anden ende: Mars Attacks!, Wild Wild West (undskyld, men jeg
> syntes at Jules Verne-universet var underholdende nok), Den Røde Tråd,
> Charlie's Angels: Full Throttle.

Jeg nød Den Røde Tråd i biffen. Jeg nød også Leonard Part Six.

Ingen af de to holdt til et gensyn. Overhovedet.

bus-bus-bus-bus-bus.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-05-04 12:18

On 04 May 2004 10:38:33 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Den film har _en_ god ting: Den overbeviste Regner Grasten om, at han
>skulle lade være med at skrive, instruere og komponere og "nøjes" med
>at producere.

Peter Gren Larsen havde faktisk også en ret sjov replik i slutningen
af filmen.

Men det er vist også det.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-05-04 00:02

(Peter B. Juul) wrote:

> Jeg nød også Leonard Part Six.

Quellish!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-05-04 19:53

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Årh røv. Jeg indrømmer det: Jeg kan lide både A.I og Mission to Mars.

Haha! Ok ok ok...... Me2

Mvh. Martin

Fra : Jensen

Dato : 03-05-04 23:05

On Mon, 03 May 2004 23:05:18 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Her er en til: Red Planet.
>Hvad i alverden er der i vejen med den? Jeg synes, den er fed.

Den og Mission to Mars. Jeg fatter ikke jeg så dem. Jo, det var
gruppepres, men for satan, en tynd gang tis.
Mission to mars kan jeg akkurat stadig huske handlingen (selvom den jo
er katastrofal), men Red Alert er der kun enkelte scener med nogle
sure angribende dyr tilbage, som jeg kan mindes.

Lad mig føje en 3 Rum-B-film med på listen, nu jeg er i gang. "Event
Horizon". Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde. Jeg tror,
jeg et eller andet sted længtes efter et univers som i Alien-serien,
og måske havde et naivt håb om en fornuftig rum-film, men til dato er
det stadig kun Alien serien, der har været seværdig, imo.

Det der gør film som disse dårlige er at jeg ikke på nogen måde finder
hovedpersonerne troværdige . Man kommer aldrig til at interessere sig
for dem og er ligeglad om de dør, groft sagt. Jeg sidder faktisk ofte
og håber på den slags, i de film jeg finder grusomt forudsigelige.

Som et "Overrask mig nu, for fanden, ellers er det her spild af penge"

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-05-04 23:44

Jensen wrote:

> Den og Mission to Mars. Jeg fatter ikke jeg så dem. Jo, det var
> gruppepres, men for satan, en tynd gang tis.

Hvad er det nu for en af dem hvor ham fyren overlever et år alene på
mars i hvad der virker som et stort festivaltelt med stofdøre man bare
lige vipper til siden med hånden?

/David

Fra : Jensen

Dato : 03-05-04 23:51

On Tue, 04 May 2004 00:44:23 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvad er det nu for en af dem hvor ham fyren overlever et år alene på
>mars i hvad der virker som et stort festivaltelt med stofdøre man bare
>lige vipper til siden med hånden?

Det er vist mission to mars :)
Derinde er der så "livets sandhed" (Der er ikke en spoiler. Det sagde
de i trailerne)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-05-04 00:03

On Tue, 04 May 2004 00:05:26 +0200, Jensen <Martins@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>er katastrofal), men Red Alert er der kun enkelte scener med nogle
>sure angribende dyr tilbage, som jeg kan mindes.

Mission to Mars er en lortefilm, men Red Planet hænger smukt sammen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jesper

Dato : 03-05-04 23:24

> [...]

> Her er en til: Red Planet.
> Hvad i alverden er der i vejen med den? Jeg synes, den er fed.

Jeg er vild med alle Mars-film (Med Angry Red Planet som mulig
undtagelse!)

Fra : Jensen

Dato : 03-05-04 23:33

On Tue, 4 May 2004 00:24:16 +0200, foobar@devnull.invalid (Jesper)
wrote:

>Jeg er vild med alle Mars-film (Med Angry Red Planet som mulig
>undtagelse!)

Sådan har mange nok en niche-filmtype som man holder af.

Personligt er jeg meget glad for film der indeholder tidsrejser eller
tidsparadokser. Så kan de næsten være nok så forfærdelige faktisk, jeg
vil stadig kunne se noget interessant i dem.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-05-04 15:24

Jensen wrote:

> Personligt er jeg meget glad for film der indeholder tidsrejser eller
> tidsparadokser. Så kan de næsten være nok så forfærdelige faktisk, jeg
> vil stadig kunne se noget interessant i dem.

Så du kunne godt lide miraklet i valby?

-Rune (der også er vild med tidsparadokser)

Fra : Jensen

Dato : 04-05-04 15:38

On Tue, 04 May 2004 16:23:55 +0200, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk>
wrote:

>Så du kunne godt lide miraklet i valby?

Den har jeg aldrig set, faktisk :)
Vidste kun at det var en børne/ungdomsfilm, og ikke hvad der handlede
om.

>tidsparadokser

Har du set denne lidt ukendte interessante perle så?

"12:01"
http://www.imdb.com/title/tt0106188/

Fra : Jesper

Dato : 04-05-04 23:33

Jensen <Martins@hotmail.com> wrote:

> Har du set denne lidt ukendte interessante perle så?
>
> "12:01"
> http://www.imdb.com/title/tt0106188/

Den er ikke ueffen!

Fra : Rune Zedeler

Dato : 07-05-04 11:52

Jensen wrote:

> Har du set denne lidt ukendte interessante perle så?
>
> "12:01"

Nej... Vil jeg se om jeg kan få fat på. Det kan måske komme til at volde
lidt vanskeligheder? - Man har nok hverken held i Byens Video eller
Blockbuster.

-Rune

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-05-04 15:03

On Fri, 07 May 2004 12:52:14 +0200, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk>
wrote:

>Nej... Vil jeg se om jeg kan få fat på. Det kan måske komme til at volde
>lidt vanskeligheder? - Man har nok hverken held i Byens Video eller
>Blockbuster.

Hvis du finder den, så giv mig et tip om hvor.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Tim Christensen

Dato : 04-05-04 18:31

Jesper wrote:

> Jeg er vild med alle Mars-film (Med Angry Red Planet som mulig
> undtagelse!)

Santa Claus Conquers the Martians ?

Mvh

Tim

Fra : Ironi

Dato : 04-05-04 19:00

De fleste er enige om at Resident Evil filmen er dårlig.
Jeg synes dog selv, at den er fremragende.

Fra : Jesper

Dato : 04-05-04 23:33

"Ironi" <@> wrote:

> De fleste er enige om at Resident Evil filmen er dårlig.
> Jeg synes dog selv, at den er fremragende.

Jeg er også uenige med dem der mener at Resident Evil filmen er dårlig.
Jeg har en svaghed for zombier.

Fra : Jesper

Dato : 04-05-04 23:32

Tim Christensen <icecone@eson.dk> wrote:

> Santa Claus Conquers the Martians ?

Det er da en sjov film. Jeg ville dog næppe rubricere den som en Mars
film titlen til trods, det er en golden turkey og er man til gennemførte
dårlige film der er ufrivilligt morsom er dette sagen. Sjov titelmelodi:
Hurrah for Santa Claus. Den haves naturligvis i videosamlingen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-05-04 22:08

> [...]
>
> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.
>
> Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og

Jurassic Park III

Mest fordi jeg kunne lide JP I, så føler jeg mig underlig forpligtet til at
lide JP III også.

Jesper

Fra : vadmand

Dato : 03-05-04 22:33

> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

"Det Store Løb." Jeg elsker, at Poul Reichhardt SYNGER, mens han rider
Ibrahim i mål!

"Hortin Sagaen" Det er ganske vist en tv-serie, men den er så ringe, at man
kun kan elske den.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 03-05-04 23:24

> "Det Store Løb." Jeg elsker, at Poul Reichhardt SYNGER, mens han rider
> Ibrahim i mål!

Yuck!

> "Hortin Sagaen" Det er ganske vist en tv-serie, men den er så ringe, at man
> kun kan elske den.
>
> Per V.

Yuck, Yuck, Yuck and Puke!

Fra : J

Dato : 04-05-04 19:06

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jurassic Park III
>
> Mest fordi jeg kunne lide JP I, så føler jeg mig underlig forpligtet til
at
> lide JP III også.
>
> Jesper

Treeren er *langt* bedre end toeren i min bog, og næsten på højde med den
første - ikke at det betyder meget...

Jonas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-05-04 19:34

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> at

> Treeren er *langt* bedre end toeren i min bog, og næsten på højde med den

Nu nævnte jeg ikke toeren før, fordi den har jeg et underligt forhold til.
Jeg finder JP-filmen flotte med økulissen, men når Dino så kommer til den
civilizerede verden går der altså for meget katastrofefilm/Godzilla i den.

Jesper

Fra : Jensen

Dato : 03-05-04 22:07

On Mon, 03 May 2004 22:05:32 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

Et kritiere må være at de har fået under 5.5-6.0 på IMDB. Her er
"ringe" film, jeg til hver en tid vil se, hvis de kommer på TV.

-Who´s that girl (1987)
-Wedlock (1991)
-Audrey Rose(1977) - Kender andre denne. Den skræmte livet af mig i
sin tid. 70erne kunne lave disse psykologiske gysere, mens 80erne var
splattergys(Friday the 13th) og 90erne var så de der chok-gysere
(Scream, I know what you did....) Jeg er som sagt til 70ernes gys ;)

First Blood, Part II (1985)
Lock Up (1989)

Fra : ML-78

Dato : 03-05-04 22:20

Jensen skrev:

> [...]
> splattergys(Friday the 13th) og 90erne var så de der chok-gysere
> (Scream, I know what you did....) Jeg er som sagt til 70ernes gys ;)

"Audrey Rose" er da ikke nogen dårlig film. Egentlig er det heller ikke
en gyser, men en thriller med en overnaturlig forklaring.

ML-78

Fra : Jensen

Dato : 03-05-04 22:37

On Mon, 3 May 2004 23:19:57 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>"Audrey Rose" er da ikke nogen dårlig film. Egentlig er det heller ikke
>en gyser, men en thriller med en overnaturlig forklaring.

¨Nej, jeg synes heller ikke det er en dårlig film. Jeg synes den er
vildt fed (håber jeg. Det er 10 år siden, jeg så den sidst) men jeg
brugte IMDB som en objektiv måde at finde såkaldte "dårlige film, som
jeg godt kan lide" Altså film som de fleste ikke kan lide, men som
jeg personligt kan lide, og sådan en er Audrey Rose ifølge den lave
karakter IMDB giver den.

Fra : Jesper

Dato : 03-05-04 23:24

> [...]

> Et kritiere må være at de har fået under 5.5-6.0 på IMDB. Her er
> "ringe" film, jeg til hver en tid vil se, hvis de kommer på TV.

Ja den ER sløj. Madonna TROR hun kan spille skuespil!

> -Wedlock (1991)

Med Rutger Hauer og den søde Joan Chen, den er ik' så ringe endda!

> [...]
> splattergys(Friday the 13th) og 90erne var så de der chok-gysere
> (Scream, I know what you did....) Jeg er som sagt til 70ernes gys ;)

Rigtig god 70'er gys, meget overset!

> First Blood, Part II (1985)

Den er underholdende, det er først med III'eren First Blood går hen og
bliver rigtig sløj!

> Lock Up (1989)

Sylvester bag tremmer, halvsløj Stallone film.

Fra : Jensen

Dato : 03-05-04 23:41

wrote:

>Ja den ER sløj. Madonna TROR hun kan spille skuespil

Jep. Jeg er nok også en håbløs nostalgiker, der elskede musikken og
forbinder den med en tidligere kæreste.

>Rigtig god 70'er gys, meget overset!

'Det er jeg glad for at høre. Lov at sige til, hvis du støder på den i
TVguiden eller måske på DVD. Jeg har stadig kun set den i 1993-94 hvor
den blev sendt på TV3. Jeg var en forholdsvis ung purk med en
morgenavis-rute dengang og i lang tid derefter kunne jeg se hende
pigen(tror det var pigen i bilen, jeg kunne se) i vinduerne på min
rute, i de mørke morgentimer. ! Ja, jeg var skræmt fra vid og sans.

Jeg har iøvrigt sådan et sjovt "traume" at hvis jeg først har været
skræmt over en film. Så kan jeg være skræmt over tanken over at skulle
konfronteres med dette traume(sikkert normalt nok, men lidt specielt
når det bare er film vi snakker om :)) så det med at skulle se den
igen, vil blive både interessant men også dobbelt skræmmende.

>Den er underholdende, det er først med III'eren First Blood går hen og
>bliver rigtig sløj!

Ja, den holdte jeg ikke til.

>Sylvester bag tremmer, halvsløj Stallone film.

Fængselsfilm fascinerer mig af en eller anden årsag, så det giver den
et stort forspring.

Fra : ML-78

Dato : 04-05-04 02:17

Jensen skrev:

> 'Det er jeg glad for at høre. Lov at sige til, hvis du støder på den i
> TVguiden eller måske på DVD.

Den kan sagtens fås på (amerikansk) DVD:

http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=2905

ML-78

Fra : Jensen

Dato : 04-05-04 13:44

On Tue, 4 May 2004 03:16:32 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Den kan sagtens fås på (amerikansk) DVD:
>
>http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=2905

ok! 2 - spørgsmål.

1) Er det sted pålideligt at købe fra?
2) Kan man ikke afspille alle typer DVD i en
Computer-DVDafspiller(regions-tamtam)

Så er det bare lidt noget lort at jeg tabte mit visa-kort for nogle
uger siden. Men jeg må jo få lavet mig et nyt.

Fra : ML-78

Dato : 04-05-04 16:15

Jensen skrev:

> ok! 2 - spørgsmål.
>
> 1) Er det sted pålideligt at købe fra?

Ja. Future Entertainment er et velkendt sted at handle region 1 DVD'er
og mange her i gruppen bruger eller har brugt dem.

> 2) Kan man ikke afspille alle typer DVD i en
> Computer-DVDafspiller(regions-tamtam)

Det er jeg ikke så meget inde i, men det tror jeg nok. I hvert fald kan
man få noget software, så regionskoder ikke betyder noget.

Mht. Laserdisken er det også et udmærket sted (og de har den på lager)
hvis man er villig til at betale den lidt højere pris. Hos Future
Entertainment koster den kun £7 (ca. 77 kr.).

ML-78

Fra : Devast8or

Dato : 04-05-04 18:05

Jensen wrote:

> ok! 2 - spørgsmål.
>
> 1) Er det sted pålideligt at købe fra?
> 2) Kan man ikke afspille alle typer DVD i en
> Computer-DVDafspiller(regions-tamtam)

Det mener jeg ikke du skal regne med. Du skal nok først have lagt en ny
firmware i dit drev. Prøv at google efter The Firmware Page, jeg mener det
skulle give dig et sted med firmware til de fleste drev. Ellers prøv at
spørge i cd-rom gruppen, der er nok nogen der kan hjælpe dig.

Devast8or

Fra : Jesper

Dato : 04-05-04 23:33

> [...]

> Så er det bare lidt noget lort at jeg tabte mit visa-kort for nogle
> uger siden. Men jeg må jo få lavet mig et nyt.

For at svare på spørgsmål 2: Brug VLC til at afspille DVD'er på din
'puter, den er ligeglad med regionskoderne.

http://www.videolan.org/

Fra : Jensen

Dato : 04-05-04 15:06

On Tue, 4 May 2004 03:16:32 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

D.

>Den kan sagtens fås på (amerikansk) DVD:
>
>http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=2905

Laserdisken.dk - er det ikke et okay sted at købe? Jeg fandt den
nemlig her:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=23084

Så kan jeg bruge mit dankort

Fra : ML-78

Dato : 03-05-04 22:33

Niels Søndergaard skrev:

> Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
> fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

Et par blasts from the past:

"The Atomic Submarine" - småkedelig men alligevel fascinerende sci-fi om
jagt på mystisk fartøj under vandet.

"The Black Scorpion" - uoriginal og stereotyp film men fantastiske
animationer af bl.a. Willis O'Brien, især i den underjordiske scene.

ML-78

Fra : Devast8or

Dato : 03-05-04 22:39

Niels Søndergaard wrote:
> Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
> fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

The Fast And The Furious synes jeg ikke er så ringe som mange andre
tilsyneladende synes (og det er ikke fordi jeg har benzin i blodet). 2 Fast
2 Furious var heller ikke dårlig, men det var tydeligvis en toer.

Og Johnny English er da også fed.

> Et par fra min samling:
>
> Cutthroat Island - efter min mening den bedste sørøverfilm, der
> nogensinde er lavet.

Hehe, den er da også cool (og så er det jo Gena Davis :)

Og nu vi er ved piratfilm, synes jeg da Pirates Of The Caribbean helt
udmærket. Den synes jeg der er mange der har sagt knap så pæne ting om.

> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.

Den med psykopat-dræberhajerne? Den var ikke super, men den var da heller
ikke dårlig. Har den fået dårlig omtale? Det har jeg da ikke set/hørt.

> Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og
> Døden i Venedig.

Eyes Wide Shut var helt vildt underlig, de andre har jeg ikke set.

Devast8or

Fra : Christina Estrup

Dato : 06-05-04 08:05

Devast8or wrote:
> Og nu vi er ved piratfilm, synes jeg da Pirates Of The Caribbean helt
> udmærket. Den synes jeg der er mange der har sagt knap så pæne ting
> om.

Hvem? De skal have smæk med en våd søndags-Berlinger, skal de! Man snakker
da ikke grimt om Pirates.

Mine yndlinge blandt "dårlige" film må være Avengers og Legally Blonde.
Christina Estrup

Fra : vadmand

Dato : 06-05-04 09:01

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem? De skal have smæk med en våd søndags-Berlinger, skal de! Man snakker
> da ikke grimt om Pirates.

Tja, personligt synes jeg, at det er en flot og velspillet film, men
hisorien er tynd: De bliver fanget, slipper fri, bliver fanget, slipper fri,
bliver fanget, slipper fri... (find selv på mere).

Dårlig dramaturgi efter min mening.

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-05-04 10:16

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> writes:

> Mine yndlinge blandt "dårlige" film må være Avengers og Legally Blonde.

Legally Blonde er ynkeligt undervurderet. Den går endda mod
konventionerne her og der.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Rune Zedeler

Dato : 03-05-04 22:47

Mission to mars. Jeg forstår ikke, hvorfor folk har så meget imod den.
Clockstoppers. Den er da sød.

-Rune

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-05-04 23:22

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Mission to mars. Jeg forstår ikke, hvorfor folk har så meget imod den.

SPOILER WARNING

Specielt kan jeg huske, at folk i biffen sad og skabte sig til sidst,
da det med den sære alien kom. Jeg mener: Det var for pokker med i
traileren. Hvad havde I regnet med? (hvorfor det så var med i
traileren begriber jeg ikke.)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-05-04 20:01

> [...]
> da det med den sære alien kom. Jeg mener: Det var for pokker med i
> traileren. Hvad havde I regnet med? (hvorfor det så var med i

Det var da også noget underligt noget at gøre!

Jeg så filmen på DVD, uden at have set traileren - og rent faktisk havde jeg
kørt hørt én anden person sige et par ord om den, men intet om slutninge.
Så jeg blev på en måde glædeligt overrasket over en film, jeg regnede med at
var dårlig.

Jeg tror jeg syntedes den var god, fordi jeg fik en forklarring på hvor vi
kommer på! Selvfølgelig en fiktiv en, men det virkede nu meget sjovt i
øjeblikket man så den.

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-05-04 22:49

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.

Det er sjovt. Der er altså nogle folk, som den film bare har ramt lige
i øjet.

Vi har ellers hånet min anmelderkollega meget på Geek Culture, fordi
han gik helt amok i sin ros af filmen.

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=290

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-05-04 23:48

Niels Søndergaard wrote:
> Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
> fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

ALT med Arnold!

Terrance Hill og Bud Spencer film, den platte humor og de platte kampscener
er bare for sjove

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-05-04 20:01

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> ALT med Arnold!

Yiiiiiiiir!!! Me2 !! ))))

Mvh. Martin

Fra : Jesper

Dato : 04-05-04 00:24

> [...]

> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.
>
> Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og

Have no Fear, the Man of Bronze is Here! :

Doc Savage - The Man of Bronze

Ret beset ikke nogen særligt god film, men fantastisk underholdende!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-05-04 00:38

Niels Søndergaard escribió / skrev

> Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
> fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

Cutthroat Island er også ganske ok i mine øjne, derudover kan jeg
nævne:

Godzilla
Wing Commander
Battlefield Earth
Independence Day
The Last Action Hero
End of Days
Tremors
Johnny Mnemonic
The Warlock
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Silver

Dato : 04-05-04 01:45

Ford Fairlane.

Silver.

Fra : Jesper

Dato : 04-05-04 08:55

Silver <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> Ford Fairlane.
>
> Silver.

En af de bedste komedier jeg har set, vidunderligt politisk ukorrekt,
den og så "War of the Roses".

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 04-05-04 04:14

Hercules In New York styrer for vildt i mit univers.....

Fra : Martin T

Dato : 04-05-04 09:51

Anaconda.. eller bare alt med Ice Cube

Mvh
Martin T.

Fra : David Konrad

Dato : 04-05-04 11:26

> [...]
>
> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.
>
> Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og

Guesthouse Paradiso

Fra : FatPete

Dato : 04-05-04 14:56

The Blood of Heroes / Salute of the Jugger / Sallows Helte:
http://www.imdb.com/title/tt0094764/

Hold kæft jeg elsker den film! Blir aldrig træt af den!... Tydeligvis en
B-film, men hvor er den dog fed! Er der virkelig ikke andre end mig der
elsker denne film? :)

Battlefield Earth http://www.imdb.com/title/tt0185183/

Tja... LANGT fra et mesterværk, men synes faktisk den var ganske
underholdende!

Event Horizon http://www.imdb.com/title/tt0119081/

Event Horizon er også bare en af de film jeg kan se igen og igen! Den har
opnået kult status i min vennekreds, sammen med før nævnte "The Blood of
Heroes".

Mission to Mars http://www.imdb.com/title/tt0183523/

Har kun set den en enkelt gang, så jeg vil ikke sige jeg elsker den... men
den overraskede mig faktisk ret positivt! Helt klart en film jeg godt kunne
finde på at ofre penge på...

Mvh Peter

Fra : Jesper

Dato : 14-05-04 18:56

FatPete <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Hold kæft jeg elsker den film! Blir aldrig træt af den!... Tydeligvis en
> B-film, men hvor er den dog fed! Er der virkelig ikke andre end mig der

Jeg fandt den tålelig men lidt for skrabet!

> Battlefield Earth http://www.imdb.com/title/tt0185183/
>
> Tja... LANGT fra et mesterværk, men synes faktisk den var ganske
> underholdende!

Den sprang jeg over.

> [...]
> opnået kult status i min vennekreds, sammen med før nævnte "The Blood of

Event Horizon er IMHO en af de mest effektive horrorfilm der nogensinde
er lavet, meget underrated.

> [...]
> den overraskede mig faktisk ret positivt! Helt klart en film jeg godt kunne

Jeg har altid været vild med Mars-film, også Ghosts of Mars.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-05-04 19:57

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
> Ja, så skal vi da også lige have en tråd om film, der generelt har
> fået et hak i tuden, men som man alligevel gode kan lide.

Conan The Barbarian!!

Jeg syntes rent faktisk den er vildt dårlig! Men Arnold er nu engang så
underholdende at jeg gerne sætter mig ned og ser den

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 08-05-04 10:48

> [...]
>
> Deep Blue Sea - Det er da en forrygende film.
>
> Bride of Chucky - betydelig bedre underholdning end Eyes Wide Shut og

Haha dig skal jeg sgu aldrig holde filmaften med!

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-05-04 17:58

Meet Joe Black
http://www.imdb.com/title/tt0119643/
Jeg ved ikke hvorfor - men den udpinte, intime stemning
virker så godt, for såvel forholdet mellem pigen og døden,
som for hovedpersonens situation.

The Postman
http://www.imdb.com/title/tt0119925/
Jeg er klart med på enhver post-apokalyptisk historie...
No pun intended. Og selv den pladder-romantiske idé om at
posten genskaber kontakten mellem de små bysamfund, virker
IMO. Jeg har desuden ingen problemer med lange film, såeh...

Cutthroat Island
http://www.imdb.com/title/tt0112760/
Piratfilm i flot pop-udgave med stort budget. Fedt.

The Quick and the Dead
http://www.imdb.com/title/tt0114214/
En lidt mere moderne western. Flere af dem, tak.

Things to do in Denver When You're Dead
http://www.imdb.com/title/tt0114660/
Mmmm... Gabrielle Anwar :p

Body Snatchers
http://www.imdb.com/title/tt0106452/
Se ovenstående...

The Last Dragon
http://www.imdb.com/title/tt0089461/
Yir! Kung-Fu meets Vanity, Disney-style... Eller noget...

Johnny Mnemonic
http://www.imdb.com/title/tt0113481/
"I WANT ROOM-SERVICE!!!"

The Adventures of Ford Fairlane
http://www.imdb.com/title/tt0098987/
Den film er speciel. Alene det faktum at jeg kan flere citater
fra den, end fra Finding Nemo og Star Wars trilogien tilsammen!

Innocent Blood
http://www.imdb.com/title/tt0104511/
Beklager. Jeg har ingen gode grunde til at kunne lide denne film,
men det kan jeg altså. Jeg ved dog at der skulle være en chance
for at her er andre der kan komme mig til hjælp med et par
argumenter :)

Without Warning
http://www.imdb.com/title/tt0111735/
Et herligt lille TV-spil over Klodernes Kamp radio-spillet.

Der er mange flere, men jeg begynder nu at blive lidt nervøs for
min film-smag... :p

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : J

Dato : 12-05-04 19:09

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Johnny Mnemonic
> http://www.imdb.com/title/tt0113481/
> "I WANT ROOM-SERVICE!!!"

Absolut en bedre film end sit rygte, og så er dit citat helt oppe at ringe
på min personlige hitliste!

> The Adventures of Ford Fairlane
> http://www.imdb.com/title/tt0098987/
> Den film er speciel. Alene det faktum at jeg kan flere citater
> fra den, end fra Finding Nemo og Star Wars trilogien tilsammen!

Sjovt! Jeg har det ligesådan. Jeg kan hvert et ord udenad både forfra,
bagfra og fra siden (sådan da...) Men den er en film som deler verden i to.
Den enorme majoritet som synes det er noget førsteklasses idioti og så en
ganske lille skare der godt kan se at de har ret, men som elsker den
alligevel!
"Fucking Australians! God I hate that country... that continent... whatever
the hell it is! Don't we do nuclear testing there?"

> Der er mange flere, men jeg begynder nu at blive lidt nervøs for
> min film-smag... :p

Det skal du såmænd ikke være. Der er andre derude som er *virkeligt* sære!

Jonas

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-05-04 20:39

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> wrote in message

> Things to do in Denver When You're Dead
> http://www.imdb.com/title/tt0114660/
> Mmmm... Gabrielle Anwar :p

Det er jo ALDRIG en dårlig film. Fuck Steve Buschemi er barsk i den film.

> The Last Dragon
> http://www.imdb.com/title/tt0089461/
> Yir! Kung-Fu meets Vanity, Disney-style... Eller noget...

Et af mine bedste barndomsminder.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-05-04 13:24

Jeg synes ikke jeg kan finde neenstående på din liste, hvordan kan det være

Cyborg: Helten
http://www.imdb.com/title/tt0097138/
En apokalyptisk fremtidsfilm. Lækker stemning, dejligt B-films skuespil. En
film uden for mange replikker som selv Van Damme kan håndtere. Dejlig dejlig
forhåbningsløs og deprimerende atmosfære. Elsker simpelthen den film

VH
Peter

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-05-04 18:47

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dejlig
> forhåbningsløs og deprimerende atmosfære. Elsker simpelthen den film

Den lå simpelthen og boblede et par titler længere nede end jeg ville
fortsætte listen
Må indrømme at jeg netop har fundet den frem fra VHS-samlingen.
Der står alligevel ikke noget interessant i TV-guiden for i aften...

Fra : Onkel Ond

Dato : 15-05-04 21:05

Har ikke blandet mig så meget før, men læst med på sidelinjen...
Må dog blande mig nu, for at tilføje et par stykker:
-Gys i blomsterbutikken (En 2 meter høj, kødædende plante, der står og
messer "Feeeed meeee..." -det er da for sejt... hehe)
-Convoy (Kris Kristoffersons glansrolle, haha)
-De skrigende halse ("Hvis ik' du kommer ud fra det lokum inden jeg har
talt til 3, så æder jeg sgu alle dine piller, jeg gør, Ronni... 1.....
2-3")

Mine 5 ører...

Regards,
Jakob

Fra : Jacob Andersen

Dato : 16-05-04 07:31

"Onkel Ond" <jafj_usenet@hahahotmail.com> wrote in message
> [...]
> -De skrigende halse ("Hvis ik' du kommer ud fra det lokum inden jeg har
> talt til 3, så æder jeg sgu alle dine piller, jeg gør, Ronni... 1.....

De skrigende halse er godt nok totalt for vild. Jeg tror egentlig jeg har
den til at stå et eller andet sted, måske man skulle finde den frem fra
gemmerne.

/Jacob