Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital video Sony PC330
Fra : Thomas VJ

Dato : 03-05-04 18:28

Hejsa,

Jeg skal vist snart være far og har derfor tænkt mig at købe et digitalt
video kamera.
En af mine gode venner har anbefalet mig et Sony PC330.
Er der nogen her der kender det eller som kan anbefale et andet i samme
prisklasse, ca. 10k kr?

På forhånd tak,
Thomas

Fra : Peter Holm

Dato : 03-05-04 20:22

Thomas VJ wrote:
> [...]
> En af mine gode venner har anbefalet mig et Sony PC330.
> Er der nogen her der kender det eller som kan anbefale et andet i

skynd dig over i dk.teknik.tv+video inden der er nogen der blir syre
mvh
Peter

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-05-04 08:43

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> skynd dig over i dk.teknik.tv+video inden der er nogen der blir syre
> mvh
> Peter

Tak for advarslen Peter. Jeg kiggede lidt i den gruppe og fandt stort set
ingen indlæg om DV. Derimod fandt jeg et par stykker i dk.fritid.foto.
Derudover kan emnet faktisk bruges som fotografi apparat, så mon ikke jeg
bliver tilgivet af de syrlige?

mvh,
Thomas

Fra : Peter Holm

Dato : 04-05-04 10:04

Thomas VJ wrote:
> [...]
> dk.fritid.foto. Derudover kan emnet faktisk bruges som fotografi
> apparat, så mon ikke jeg bliver tilgivet af de syrlige?

jo, mon ikke - mig generer det i hvert fald ik *s*

Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 03-05-04 21:45

Thomas VJ wrote:
:: Hejsa,
::
[...]

Jep, et Panasonic NV-GS120. Helt ny model til omkring 9.000,- Den har bl.a.
3CCD-chip. Og derudover nok markedets bedste mekaniske kvalitet.
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1035114/index.html

M.v.h.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-05-04 22:37

In article <4096af29$0$292$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Jep, et Panasonic NV-GS120. Helt ny model til omkring 9.000,- Den har bl.a.
> 3CCD-chip. Og derudover nok markedets bedste mekaniske kvalitet.

Dvs den har ikke problemer med tape flutter og støj hvis det blæser lidt ?
Det har tidligere JVC og Panasonic modeller haf problemer med, hvorfor alle
faldskærmsspingere bruger Sony. De virker nemlig i 180-300 km/t vind.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Henrik B.

Dato : 03-05-04 23:01

Povl H. Pedersen wrote:
[...]

Jeg har de seneste 15 år benyttet en del forskellige Panasonic-modeller og
aldrig oplevet ovenstående. Men nu bevæger jeg mig jo selvfølgelig så heller
ikke med 200 km/t når jeg optager! Og jeg har eller ikke testet om det
virker under vand, eller efter et fald fra 10. etage m.v.

M.v.h.

Fra : Claus Hastrup

Dato : 04-05-04 00:49

Hej Thomas,

Prøv en god, norsk side (også med kameraer m.m.): www.akam.no Desuden er der
bl.a. www.dvspot.com, www.camcorderinfo.com og http://reviews.cnet.com/
(sidstnævnte har bl.a. lavet en liste over de 10 bedste kameraer indenfor
forskellige prisklasser)

Claus Hastrup
- der værdsætter at folk angiver en BRUGBAR email-adresse i nyhedsgrupper...

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 04-05-04 23:25

On 2004-05-03 19:28:19 +0200, "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.uni> said:

> [...]
> En af mine gode venner har anbefalet mig et Sony PC330.
> Er der nogen her der kender det eller som kan anbefale et andet i samme

Jeg vil ikke nævne produkter men lige nævne hvad du skal bemærke ved de
modeller du kigger på.

Det skal være en DV model.

Få en test af om der kommer lyd fra båndet med på den indbyggede
mikrofon, ved svag lyd udefra.

Hold det i hånden. Der er stor forskel på vertikale og horisontale
modeller, og hvordan knapperne kan nås med fingrene. zoom skal kunne
betjenes uden at man kommer til at ryste kameraet.

Da du nu har valgt en DV model, så er alle de ekstra
redigeringsfacilitete i kameraet fuldstændig overflødige, hvis du har
tænkt dig at redigere det hele på din computer, og så kan du pludselig
gå ret langt ned i pris uden tydelige synlige forringelser.

Et DV kamera til 4000-5000 kan faktisk godt lave nogel gode optagelser.

PS: Jeg prøver ikke at fortælle at et DV kamera til 10k ikke er bedre,
men det er ikke sikkert at prisen retfærdigør valget.
--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Remove NOSPAM from address if replying directly to me.