Kattetis i sengen!
Fra : Malou

Dato : 03-05-04 18:07

Hej,

Min søsters kat er begyndt at tisse i hendes seng. Den har nu gjort det
tre gange. Det er den eneste kat hun har. Kattebakken står i bryggerset,
hvor katten har adgang til alle døgnets 24 timer!

Hjælp.... Hvad kan hun gøre for at få stoppet katten i at tisse i hendes
seng?

Med venlig hilsen
Malou
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : zasha

Dato : 03-05-04 19:27

"Malou" <aahlersKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Min søsters kat er begyndt at tisse i hendes seng.
<klip> Hjælp.... Hvad kan hun gøre for at få stoppet katten i at tisse i
hendes
> seng?

Feliway!
Det løste problemet for mig for nogle år siden. Sprayede simpelthen
sengen/sengetøj morgen og aften i en uges tid...
En flaske koster ca. 200kr, men det er penge der er givet godt ud, for det
løste som sagt problemet hos mig.

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://chocolade.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Malou

Dato : 04-05-04 21:04

> [...]
> sengen/sengetøj morgen og aften i en uges tid...
> En flaske koster ca. 200kr, men det er penge der er givet godt ud, for det

Tak for svaret
Hvad er Feliway og hvor kan det købes?

Fra : zasha

Dato : 04-05-04 21:32

> Tak for svaret
> Hvad er Feliway og hvor kan det købes?

Det køber du hos dyrlægen. Det er noget kunstigt dufthormon (der dufter som
det de gnider ud fra deres kinder) og fordi det dufter godt, tisser de ikke
der hvor der er sprayet...vældigt smart. Du kan næsten ikke dufte det, så du
behøver ikke frygte at din seng skal lugte af *hvad-ved-jeg*
Og husk ... endelig ikke skælde misse ud, når/hvis hun kommer til at tisse
andre steder end i bakken. Vask af og desinficer med Rodalon (ikke Klorin)
evt. sparay med Feliway og giv misse en bunke opmærksomhed i stedet :))

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-05-04 22:23

On 2004-05-04 22:31:55 +0200, "zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> said:

> og fordi det dufter godt, tisser de ikke
> der hvor der er sprayet...vældigt smart.

Det _er_ vældig smart, katte simpelthen sådan indrettet at de kun
markerer et sted på én måde, så hvis der tilsyneladende er afmærket med
ansigtsferromoner (ikke hormoner, det er noget andet , så mærker de
ikke af på anden måde.
I teorien Men det virker faktisk ofte..
Læs evt. mere her:
http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

Hvis du er sikker på at der ikke er andet galt med katten (sygdom,
f.eks.), var det bestemt værd at prøve.
--
Knus fra Ann R

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-05-04 22:17

On 2004-05-03 19:07:20 +0200, Malou <aahlersKATTE@BAKKEc.dk> said:

> [...]
> hvor katten har adgang til alle døgnets 24 timer!
>
> Hjælp.... Hvad kan hun gøre for at få stoppet katten i at tisse i hendes

Er katten neutraliseret? Hvis vi taler om en killing der er ved at
blive voksen, og som ikke er kastreret, kan svaret ligge her.
Er det muligt at katten er syg? Det kan være tegn på blærebetændelse,
eller blæresten, hvis katten pludselig begynder at bruge andre steder
end kattebakken. Den kan forbinde bakken med at det har gjort ondt og
prøver så et andet sted.
Hvis begge del kan udelukkes.. er der sket ændringer i kattens liv
eller omgivelser for nylig, som kan have gjort den utryg? Selv små ting
(for os at se) kan have betydning.
Hvis det handler om ændringer, som ikke kan laves om igen, er Feliway
en rigtig god ide at prøve
Prøv at tænke efter - og giv mis et dyrlægecheck. Held og lykke

--
Knus fra Ann R

Fra : Peter Wolff

Dato : 06-05-04 19:54

LAd ikke katten komme i soveværelset - Det gør vi og det fungere fint!