/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
225 km/t.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-05-04 13:42

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693

Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.

Venlig hilsen
Folmer



 
 
Rene Joergensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 03-05-04 13:47

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.

I radioen snakkede de også om at han havde inderhalet en række biler i
en tilkørselsbane ved vejarbejdet nede ved Slagelse.

--
-René


Folmer Rasmussen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-05-04 13:52


"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc9cfpu.jru.fox@hal6000.bananas.dk...
> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> > Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt
at
> > der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
>
> I radioen snakkede de også om at han havde inderhalet en række biler i
> en tilkørselsbane ved vejarbejdet nede ved Slagelse.

>--

Nårh, han har rigtigt gået til den?

Det gør ikke noget for mig, hvis dommen kommer til at lyde på fradømmelse på
ubestemt tid.

Venlig hilsen
Folmer



Rene Joergensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 03-05-04 14:06

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Nårh, han har rigtigt gået til den?

Det sagde de ihvertfald i Regionalen :)

> Det gør ikke noget for mig, hvis dommen kommer til at lyde på fradømmelse på
> ubestemt tid.

Han havde vist kun fået det frakendt betinget, men bøderne løb vist op i
omegnen af 10.000 + hvad han skal af med til køretimer for at få sit
kort igen.

--
-René


Claus Smith (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 03-05-04 14:16


+ hvad han skal af med til køretimer for at få sit
> kort igen.
>
Forhåbentlig får den idiot ikke sit kort igen!!!!

Claus Smith



Christian B. Andrese~ (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-05-04 14:36


"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message
news:4096461a$0$28872$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> + hvad han skal af med til køretimer for at få sit
> > kort igen.
> >
> Forhåbentlig får den idiot ikke sit kort igen!!!!

Desværre er det vel bare at bestå køreprøven, han har det vel i frisk
erindring.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Claus Smith (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 03-05-04 14:46


> Desværre er det vel bare at bestå køreprøven, han har det vel i frisk
> erindring.
>
Endnu et eksempel på den vattede danske lovgivning!!!!

Claus Smith



Christian B. Andrese~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-05-04 07:38


"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message
news:40964d11$0$28850$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> > Desværre er det vel bare at bestå køreprøven, han har det vel i frisk
> > erindring.
> >
> Endnu et eksempel på den vattede danske lovgivning!!!!

Det kan vi kun være enige om.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Thunderbird [7100] (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 03-05-04 15:46

On 03 May 2004 13:06:10 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>> Nårh, han har rigtigt gået til den?
>
>Det sagde de ihvertfald i Regionalen :)
>
>> Det gør ikke noget for mig, hvis dommen kommer til at lyde på fradømmelse på
>> ubestemt tid.
>
>Han havde vist kun fået det frakendt betinget, men bøderne løb vist op i
>omegnen af 10.000 + hvad han skal af med til køretimer for at få sit
>kort igen.

Og han får garanteret rabat.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Tommy Eriksen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 03-05-04 14:05

On 03 May 2004 12:46:54 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
>> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
>
>I radioen snakkede de også om at han havde inderhalet en række biler i
>en tilkørselsbane ved vejarbejdet nede ved Slagelse.

Gør folk ikke det hele tiden dér?
Da jeg trilede forbi for et par uger siden gik folk da helt amok i
hvert fald - der var både en A6 med 80km/t i nødsporet (som iøvrigt
fik PÆNT travlt med at flette ind igen da der pludselig holdt en
stationcar med en hel familie i det dertil indrettede nødspor), folk
der kom blæsende ud af tilkørselsrampen for at komme 3 biler frem i
køen og alting.

Farten dræber, min røv - idioti dræber.
Desværre er det bare ikke kun eksemplerne på at Darwins
evolutionsteori virker, der tager billetten.

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab
Et par små accelerations-klip:
http://fotoarkiv.com/gallery/nordtyskland

Christian B. Andrese~ (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-05-04 14:13


"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:oggc90patt93af43imjb59rv9l2q0kvekn@4ax.com...
> On 03 May 2004 12:46:54 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:
>
> >Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
> >
> >> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt
at
> >> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
> >
> >I radioen snakkede de også om at han havde inderhalet en række biler i
> >en tilkørselsbane ved vejarbejdet nede ved Slagelse.
>
> Gør folk ikke det hele tiden dér?
> Da jeg trilede forbi for et par uger siden gik folk da helt amok i
> hvert fald - der var både en A6 med 80km/t i nødsporet (som iøvrigt
> fik PÆNT travlt med at flette ind igen da der pludselig holdt en
> stationcar med en hel familie i det dertil indrettede nødspor), folk
> der kom blæsende ud af tilkørselsrampen for at komme 3 biler frem i
> køen og alting.
>
> Farten dræber, min røv - idioti dræber.

Men vi kan sagtens blive enige om at hvis han var kørt galt med 225 km/t og
der var andre implicerede, ville der være meget meget større risiko for
dræbte end hvis han havde kørt 120 km/t.

> Desværre er det bare ikke kun eksemplerne på at Darwins
> evolutionsteori virker, der tager billetten.

Og når det endelig er de rigtigte som dør, tager de tit nogle med sig.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Tommy Eriksen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 03-05-04 14:21

On Mon, 3 May 2004 15:12:46 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>> Farten dræber, min røv - idioti dræber.
>
>Men vi kan sagtens blive enige om at hvis han var kørt galt med 225 km/t og
>der var andre implicerede, ville der være meget meget større risiko for
>dræbte end hvis han havde kørt 120 km/t.

Jeps. Men med 225km/t i fars bil i søndagstrafik vil jeg stadig
nærmere kalde det "idioti" end "farten dræber".
Den høje hastighed virker i hvert fald som om den er en direkte
konsekvens af manglende omtanke og/eller et kønsorgan af en alt for
lille størrelse.

>> Desværre er det bare ikke kun eksemplerne på at Darwins
>> evolutionsteori virker, der tager billetten.
>
>Og når det endelig er de rigtigte som dør, tager de tit nogle med sig.

Om der ligefrem er nogen "rigtige" der kan dø ved jeg ikke, men ellers
var det netop det samme jeg prøvede at sige.

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab
Et par små accelerations-klip:
http://fotoarkiv.com/gallery/nordtyskland

Tom (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 03-05-04 16:38


> Og når det endelig er de rigtigte som dør, tager de tit nogle med sig.

Rigtige der dør?
Uanset hvad man laver så er der INGEN der fortjener at dø

--
Tom




Fly Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-05-04 16:37

On Mon, 3 May 2004 17:37:36 +0200, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>
>> Og når det endelig er de rigtigte som dør, tager de tit nogle med sig.
>
>Rigtige der dør?
>Uanset hvad man laver så er der INGEN der fortjener at dø

Jeg giver dig ret. Døden er til tider for let en udvej.

Fly

Peter Weis (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 03-05-04 18:07


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote:

> Uanset hvad man laver så er der INGEN der fortjener at dø

Og så skal vi alligevel alle dø ... hvor uretfærdigt.

mvh
Peter



Jacob Bjørn (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 03-05-04 20:36


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:40969b4c$0$20102$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote:
>
> > Uanset hvad man laver så er der INGEN der fortjener at dø
>
> Og så skal vi alligevel alle dø ... hvor uretfærdigt.

Ja, det er jo uundgåeligt....

"Life's a bitch, and then you die...."

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......



Carsten Petersen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 04-05-04 01:03


"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse
news:40969f0b$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
> news:40969b4c$0$20102$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote:
> >
> > > Uanset hvad man laver så er der INGEN der fortjener at dø
> >
> > Og så skal vi alligevel alle dø ... hvor uretfærdigt.
>
> Ja, det er jo uundgåeligt....
>
> "Life's a bitch, and then you die...."

Tjah, livet er en seksuelt overført sygdom med 100% dødelighed!

--
Mvh
Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!



Ebbe Kristensen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 04-05-04 07:24

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message news:<4096674b$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Uanset hvad man laver så er der INGEN der fortjener at dø

Enig! Andre former for straf kan gøres om hvis det viser sig man har
taget fejl men døden er endelig.

Ebbe

Christian B. Andrese~ (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-05-04 14:20


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
>
> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.

Sjovt som denne gruppe kommenterer overtrædelser af færdelsloven.

Hvis nogen ses køre længere end en overhaling i venstre spor så er fanden
løs, men at køre næsten 73 % (efter 130 km/t reglerne) for stærkt = 225 km/t
betragtes næsten som en parkeringsforseelse.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Folmer Rasmussen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-05-04 14:28


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4096471a$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
> >
> > Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt
at
> > der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
>
> Sjovt som denne gruppe kommenterer overtrædelser af færdelsloven.
>
> Hvis nogen ses køre længere end en overhaling i venstre spor så er fanden
> løs, men at køre næsten 73 % (efter 130 km/t reglerne) for stærkt = 225
km/t
> betragtes næsten som en parkeringsforseelse.

>--

Den opmærksomme læser, der har fulgt med et stykke tid, vil vide at jeg
stort set aldrig tilkendegiver min mening om fart. Det er der rigeligt der
gør.

Jeg undrede mig bare over at der var en så ringe trafikmængde, at det
overhovedet var muligt at køre så hurtigt.

For at få mening i tingene, skønnede jeg, at det var nødvendigt, kort, at
nævne hvad jeg undrede mig over.

Havde mit indlæg lydt:

"Det er utroligt at der var plads til det", og kun det, så havde du sikkert
også kommenteret det.

Men tiden går så godt med den slags.

Venlig hilsen
Folmer



Christian B. Andrese~ (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-05-04 14:35


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:409648f9$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Den opmærksomme læser, der har fulgt med et stykke tid, vil vide at jeg
> stort set aldrig tilkendegiver min mening om fart. Det er der rigeligt der
> gør.

Det har jeg lagt mærke til, det var faktisk også mest de manglende indlæg
som fik mig til at undres.

>
> Jeg undrede mig bare over at der var en så ringe trafikmængde, at det
> overhovedet var muligt at køre så hurtigt.

Det kan jeg faktisk også godt forstå at du undrer dig over, men det kunne jo
være at han har presset biler, og været til alovorlig ulempe.

>
> For at få mening i tingene, skønnede jeg, at det var nødvendigt, kort, at
> nævne hvad jeg undrede mig over.
>
> Havde mit indlæg lydt:
>
> "Det er utroligt at der var plads til det", og kun det, så havde du
sikkert
> også kommenteret det.

Nej, for det var faktisk som tidligere nævt mest de manglende indlæg der
undrede mig. Jeg kiggede nemlig tilbage for at se hvad indlæg om andre
trafikovertrædelser havde skabt af debat, og undrede mig derfor.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Fly Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-05-04 16:42

On Mon, 3 May 2004 15:20:26 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
>news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
>>
>> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
>> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
>
>Sjovt som denne gruppe kommenterer overtrædelser af færdelsloven.
>
>Hvis nogen ses køre længere end en overhaling i venstre spor så er fanden
>løs, men at køre næsten 73 % (efter 130 km/t reglerne) for stærkt = 225 km/t
>betragtes næsten som en parkeringsforseelse.

Følgende er fa Jyllands-Posten:

Et stort antal bilister blæste på vejarbejderes sikkerhed på
premieredagen med de højere fartgrænser. 163 blev noteret for at køre
for stærkt på strækninger, hvor der blev udført vejarbejde, oplyser
rigspolitiet.

Se, sådanne kvajhoveder skal have en meget stor bøde og gerne en
frakendelse af kørekortet. Det samme gælder ham med de 225.


Fly

Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 17:16


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:hppc90hdierjci0ldanshj1be11uijhjfa@4ax.com...

KLIP

> Et stort antal bilister blæste på vejarbejderes sikkerhed på
> premieredagen med de højere fartgrænser. 163 blev noteret for at køre
> for stærkt på strækninger, hvor der blev udført vejarbejde, oplyser
> rigspolitiet.

Det kunne stadig være interessant at høre, hvor stærkt de havde kørt.

> Se, sådanne kvajhoveder skal have en meget stor bøde og gerne en
> frakendelse af kørekortet. Det samme gælder ham med de 225.

Alt er relativt.

Jeg fornemmer ikke, du harcelerer over hans hastighed, men nærmere den
dramatiske overskridelse af lovens maksimale tilladte hastighed. Er det
rigtigt fornemmet..?

PS: Mærkværdigvis ville igen have fundet det underligt, hvis knægten havde
gjort det samme i Tyskland ... iført faderes potte. Det må da give lidt stof
til eftertanke..der har mødt utrolig mange "gale" danske på Tysklands
motorveje..!

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Don H. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Don H.


Dato : 03-05-04 17:31

Bjørn Jørvad wrote:
> Det kunne stadig være interessant at høre, hvor stærkt de havde kørt.

Ja frem for en "måske" enkelt svale ud af tusinde... jeg kørte søndag turen
Ballerup > Vordingborg og omvendt, de billister jeg bemærkede blev standset
kørte "lige foran" mig selv og jeg kørte 110-115km/t - 130-135km/t hvor der
nu var tilladt henholdsvis 110/130, så jeg må indrømme at jeg syntes
politiet gik i meget små sko

> PS: Mærkværdigvis ville igen have fundet det underligt, hvis knægten
> havde gjort det samme i Tyskland ... iført faderes potte. Det må da
> give lidt stof til eftertanke..

Er oxo imponeret over hvor mange der straks pudser glorien, så snart den
danske sladderpresse bringer en enkel nyhed, nyheder som endda tit og ofte
er presset lige en ekstra tand... det skal jo sælge.



Fly Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-05-04 18:44

On Mon, 3 May 2004 18:15:33 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

[snip]
>Jeg fornemmer ikke, du harcelerer over hans hastighed, men nærmere den
>dramatiske overskridelse af lovens maksimale tilladte hastighed. Er det
>rigtigt fornemmet..?

Man må jo håbe, at din fornemmelser for sne er bedre så.
Det er den måde, hvorpå han har kørt, i følge det jeg kan læse her, at
jeg har noget imod.

>PS: Mærkværdigvis ville igen have fundet det underligt, hvis knægten havde
>gjort det samme i Tyskland ... iført faderes potte.

Jo. Hvis skildringen af hans kørsel er korrekt, hører han ikke til på
nogen veje overhovedet; tyske eller danske med eller uden faders potte.

>Det må da give lidt stof
>til eftertanke..der har mødt utrolig mange "gale" danske på Tysklands
>motorveje..!

Jeg kan ikke se, hvorfor det pludseligt er vanvittigt at køre 160, bare
fordi man passerer en streg i landskabet. Før stregen er det heelt i
orden, efter er man fartpsychopat - endda på en bedre vej.

Fly

Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 20:03


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:lctc901fhhlet5mj984l9hkb3t2qub15qs@4ax.com...

KLIP

> Man må jo håbe, at din fornemmelser for sne er bedre så.
> Det er den måde, hvorpå han har kørt, i følge det jeg kan læse her, at
> jeg har noget imod.

Aha.. havde han blot kørt lige ud, så havde været helt fint..!

> Jo. Hvis skildringen af hans kørsel er korrekt, hører han ikke til på
> nogen veje overhovedet; tyske eller danske med eller uden faders potte.

Jeg har set mange, der kører på samme måde. De har endda ikke været i
nærheden af lovens maksimale hastighed.

Dem må vi så hellere nappe med også. Ulykken bliver faktisk lige så stor med
100 km/t.

> Jeg kan ikke se, hvorfor det pludseligt er vanvittigt at køre 160, bare
> fordi man passerer en streg i landskabet. Før stregen er det heelt i
> orden, efter er man fartpsychopat - endda på en bedre vej.

Det er derfor mange psykologer gør sig tanker pt. om vort samfund og dets
borgere/politikere.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Fly Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-05-04 22:52

On Mon, 3 May 2004 21:02:41 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>
>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
>news:lctc901fhhlet5mj984l9hkb3t2qub15qs@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Man må jo håbe, at din fornemmelser for sne er bedre så.
>> Det er den måde, hvorpå han har kørt, i følge det jeg kan læse her, at
>> jeg har noget imod.
>
>Aha.. havde han blot kørt lige ud, så havde været helt fint..!

Ja. For så havde der jo været plads til det.

>> Jo. Hvis skildringen af hans kørsel er korrekt, hører han ikke til på
>> nogen veje overhovedet; tyske eller danske med eller uden faders potte.
>
>Jeg har set mange, der kører på samme måde. De har endda ikke været i
>nærheden af lovens maksimale hastighed.
>Dem må vi så hellere nappe med også. Ulykken bliver faktisk lige så stor med
>100 km/t.

Enig.

Fly

Don H. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Don H.


Dato : 03-05-04 23:22

Fly Christensen wrote:
>> Aha.. havde han blot kørt lige ud, så havde været helt fint..!
>
> Ja. For så havde der jo været plads til det.

Hmm... dvs. at det er jo slet ikke farten som sådan, men måden det blev
udført på... du er "utilfreds" med

225km/t er lige overkill, men der kan faktisk godt køres stærkt på de danske
motorveje... de er de fleste steder i fin stand og der er masser af plads.




Klaus Rejkjær (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 04-05-04 05:44

> 225km/t er lige overkill, men der kan faktisk godt køres stærkt på de
danske
> motorveje... de er de fleste steder i fin stand og der er masser af plads.
>
Overkill er at køre stærkere end forholdende tillader. Mange af de steder
hvor der er frihastighed i Tyskland er ikke i bedre stand en en vores
motorveje hvor der stadig kun må køres 110 km/t.

Det mest utrolige er, at ingen politier - eller ret mange andre - har
overvejet det faktum, at der rent faktisk er færre dræbte og tilskadekomne i
Tyskland end i Danmark (forholdmæssigt).

MVH Klaus



phk (04-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 04-05-04 22:48


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40971fad$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det mest utrolige er, at ingen politier - eller ret mange andre - har
> overvejet det faktum, at der rent faktisk er færre dræbte og tilskadekomne
i
> Tyskland end i Danmark (forholdmæssigt).

Ret svært med kun 1 dræbt på danske motorveje i år.


--
Per, Esbjerg



Tom (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-05-04 16:27



> > Det mest utrolige er, at ingen politier - eller ret mange andre - har
> > overvejet det faktum, at der rent faktisk er færre dræbte og
tilskadekomne
> i
> > Tyskland end i Danmark (forholdmæssigt).
>
> Ret svært med kun 1 dræbt på danske motorveje i år.

bare rolig der skal nok komme mange dræbte når sommervarmen sætter ind
Folk har det med at lægge hovedet under armen når temperaturen stiger.

--
Tom




Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 23:41


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:ikfd905uldbjk6ulibd5pcjfve8hk2iis8@4ax.com...

KLIP

> Ja. For så havde der jo været plads til det.



--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Christian B. Andrese~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-05-04 07:43


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
news:40969703$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:lctc901fhhlet5mj984l9hkb3t2qub15qs@4ax.com...
>
> Dem må vi så hellere nappe med også. Ulykken bliver faktisk lige så stor
med
> 100 km/t.

Som med 225 km/t ?


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Bjørn Jørvad (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 04-05-04 19:14


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:40973b79$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Som med 225 km/t ?

Ja da.

Det er snart trættende med denne moraliseren.

Specielt når moralen blegner i utroligt mange andre sammenhænge.

Find dog noget mere interessant at kaste interessen på.

Hvad med de 2.800 død på vore hospitaler kontra 8 dræbte på vore motorveje.

Er man da helt uden realitetssans efterhånden..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Klaus Rejkjær (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 04-05-04 19:57

> Find dog noget mere interessant at kaste interessen på. Hvad med de 2.800
død på vore hospitaler kontra 8 dræbte på vore motorveje.

Er du da helt tosset. Det er jo alt for besværgligt. Der er også meget
større overskrifter i trafik - de andre var jo syge i forvejen
>
> Er man da helt uden realitetssans efterhånden..?
>
Er du da helt tosset. Realitetssans er helt irrelevant i den her sammenhæng.
Det sælger heller ikke så godt.

MVH Klaus

PS
Der er en god del hykleri i at mene, at et moderne samfund ikke kan/vil
acceptere at en transportform som den private bilisme vil koste menneskeliv.



Bjørn Jørvad (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 04-05-04 20:03


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4097e792$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Der er en god del hykleri i at mene, at et moderne samfund ikke kan/vil
> acceptere at en transportform som den private bilisme vil koste
menneskeliv.

Specielt når man er villig til det på en del andre fronter.

Det minder mig om at proportionssans er en god og nyttig egenskab...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter Weis (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 04-05-04 20:33


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> Hvad med de 2.800 død på vore hospitaler kontra 8 dræbte på vore
motorveje.

Lad os da prøve at bringe begge tal nedad.

mvh
Peter



Klaus Rejkjær (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 04-05-04 21:06

> > Hvad med de 2.800 død på vore hospitaler kontra 8 dræbte på vore
> motorveje.
>
> Lad os da prøve at bringe begge tal nedad.
>
Målt i antal, vil det nok være lettest af angribe det store tal først. Men
statistikeren vil jo til enhver tid kunne fremvise forrygende forbedringer
ved en enkelt nedbringelse af det andet.

Skal vi gætte på hvor de vælger at sætte ind?

MVH Klaus



Bjørn Jørvad (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 04-05-04 21:21


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4097f7b9$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Skal vi gætte på hvor de vælger at sætte ind?

Som altid, der hvor indtjeningen er størst.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Don H. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Don H.


Dato : 03-05-04 17:33

Fly Christensen wrote:
> Et stort antal bilister blæste på vejarbejderes sikkerhed på
> premieredagen med de højere fartgrænser. 163 blev noteret for at køre
> for stærkt på strækninger, hvor der blev udført vejarbejde, oplyser
> rigspolitiet.

Det har jo INTET med de nye grænser at gøre, der er jo en typisk nedsættelse
til mellem 50-90km/t når der er en type vejarbejde der giver en øget risiko
for dem der arbejder på stedet.
Sådan har det altid været, oxo før i fredags...



Fly Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-05-04 17:39

On Mon, 3 May 2004 18:33:25 +0200, "Don H."
<tele1adslFJERN@DETTEtele2adsl.dk> wrote:

>Fly Christensen wrote:
>> Et stort antal bilister blæste på vejarbejderes sikkerhed på
>> premieredagen med de højere fartgrænser. 163 blev noteret for at køre
>> for stærkt på strækninger, hvor der blev udført vejarbejde, oplyser
>> rigspolitiet.
>
>Det har jo INTET med de nye grænser at gøre, der er jo en typisk nedsættelse
>til mellem 50-90km/t når der er en type vejarbejde der giver en øget risiko
>for dem der arbejder på stedet.
>Sådan har det altid været, oxo før i fredags...

Jeg siger heller ikke at det har noget med de ny fartgrænser at gøre.
Hvis jeg ville det havde jeg taget hele artiklen, og ikke kun denne del.
Hvis folk ikke kan finde ud at køre ordentlig igennem et vejarbejde, så
skal de imo få lov til at betale for det. Det rager mig fjer om folk
kører 160 normalt.

Fly

Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 17:46


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:v8tc90hmnpiq6lntij2q1b715om9p919ov@4ax.com...

KLIP

> Jeg siger heller ikke at det har noget med de ny fartgrænser at gøre.
> Hvis jeg ville det havde jeg taget hele artiklen, og ikke kun denne del.
> Hvis folk ikke kan finde ud at køre ordentlig igennem et vejarbejde, så
> skal de imo få lov til at betale for det.

Det samme gælder vel også for den lille landsby med gadekær og snoede veje,
hvor både børn, forældre, ikke at forglemme bedste- og oldeforældre bevæger
sig rundt....!

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Fly Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-05-04 19:17

On Mon, 3 May 2004 18:46:10 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>
>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
>news:v8tc90hmnpiq6lntij2q1b715om9p919ov@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Jeg siger heller ikke at det har noget med de ny fartgrænser at gøre.
>> Hvis jeg ville det havde jeg taget hele artiklen, og ikke kun denne del.
>> Hvis folk ikke kan finde ud at køre ordentlig igennem et vejarbejde, så
>> skal de imo få lov til at betale for det.
>
>Det samme gælder vel også for den lille landsby med gadekær og snoede veje,
>hvor både børn, forældre, ikke at forglemme bedste- og oldeforældre bevæger
>sig rundt....!

Jep. Send polisen derud.

Fly

Klaus Rejkjær (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 03-05-04 19:23

>
> Jep. Send polisen derud.
>
De er jo netop optaget af langt vigtigere ting.

MVH Klaus



Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 20:03


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40968def$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> De er jo netop optaget af langt vigtigere ting.



--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



phk (03-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 03-05-04 22:18


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:hppc90hdierjci0ldanshj1be11uijhjfa@4ax.com...

> Følgende er fa Jyllands-Posten:
>
> Et stort antal bilister blæste på vejarbejderes sikkerhed på
> premieredagen med de højere fartgrænser. 163 blev noteret for at køre
> for stærkt på strækninger, hvor der blev udført vejarbejde, oplyser
> rigspolitiet.

Vejarbejde - i weekenden?

I Jylland laver vi sgu sort arbejde i weekenden :)


--
Per, Esbjerg



Jørgen M. Rasmussen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-05-04 22:32


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> I Jylland laver vi sgu sort arbejde i weekenden :)
>
Og farven på asfalt?.



Uffe Ravn (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 03-05-04 23:55


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev

> > I Jylland laver vi sgu sort arbejde i weekenden :)
> >
> Og farven på asfalt?.

Det må være lidt af en gråzone

Mvh.



Klaus Rejkjær (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 04-05-04 05:47

> Vejarbejde - i weekenden?
>
> I Jylland laver vi sgu sort arbejde i weekenden :)
>
Hehe. I det storkøbenhavnske område holder de i hvert fald fri i weekenden.
Man uanset om der er folk på arbejder eller ej, så skilter man lystigt. Også
hvis arbejdet ligger stille i nogle hverdage. Det kunne jo være derfor mange
blæser forbi uden at tage hensyn.

MVH Klaus



Christian B. Andrese~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-05-04 07:41


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
news:hppc90hdierjci0ldanshj1be11uijhjfa@4ax.com...
> On Mon, 3 May 2004 15:20:26 +0200, "Christian B. Andresen"
> <nobody@domain.country> wrote:
>
> >
> >"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> >news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
> >>
> >> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt
at
> >> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
> >
> >Sjovt som denne gruppe kommenterer overtrædelser af færdelsloven.
> >
> >Hvis nogen ses køre længere end en overhaling i venstre spor så er fanden
> >løs, men at køre næsten 73 % (efter 130 km/t reglerne) for stærkt = 225
km/t
> >betragtes næsten som en parkeringsforseelse.
>
> Følgende er fa Jyllands-Posten:
>
> Et stort antal bilister blæste på vejarbejderes sikkerhed på
> premieredagen med de højere fartgrænser. 163 blev noteret for at køre
> for stærkt på strækninger, hvor der blev udført vejarbejde, oplyser
> rigspolitiet.

Det er jeg helt enig i. Det er for ringe at man ikke kan passe sit arbejde
uden en risiko for at blive enten lemlæstet eller måske slået ihjel. Det
skal ikke undre mig at der faktisk er vejarbejdere eller andre der arbejder
sådanne steder som er blevet slået ihjel.

>
> Se, sådanne kvajhoveder skal have en meget stor bøde og gerne en
> frakendelse af kørekortet. Det samme gælder ham med de 225.

Enig, man kunne sagtens lave en 100% tillægsregel ved vejarbejde fx.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 14:45


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
>
> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.

Jeg hørte i radioen at der fredag, lørdag og søndag var taget ca. 1.000
fartbilister.

Det kunne være interessant at se/kende fordelingen af
hastighedsovertrædelserne.

Jeg har på fornemmelsen at ud af de mange tusinde bilister, der færdes på
vejene hver eneste dag, er kun enlige svaler, man gider skrive om.

Et det det man kalder, sensationspresse, manipulering eller
virkelighedsfordrejning..?

Det kunne være spændende at få oplyst at de 999 bilister blot var taget med
eks. 7 km/t for stærkt på motorvejen.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Folmer Rasmussen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-05-04 15:00


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40964c8b$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
> >
> > Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt
at
> > der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
>
> Jeg hørte i radioen at der fredag, lørdag og søndag var taget ca. 1.000
> fartbilister.
>
> Det kunne være interessant at se/kende fordelingen af
> hastighedsovertrædelserne.
>
> Jeg har på fornemmelsen at ud af de mange tusinde bilister, der færdes på
> vejene hver eneste dag, er kun enlige svaler, man gider skrive om.
>
> Et det det man kalder, sensationspresse, manipulering eller
> virkelighedsfordrejning..?
>
> Det kunne være spændende at få oplyst at de 999 bilister blot var taget
med
> eks. 7 km/t for stærkt på motorvejen.

>--

Det er mit indtryk at det kommer i "bølger".

I øjeblikket kører der en slags hetz mod lastbiler, og for et stykke tid
siden var det turistbusser der var oppe.

Som eksempel da alle medier fortalte at der var taget et forholdsvis stort
antal chauffører uden gyldigt kørekort til turistbus.

Det viste sig at de alle havde kørekortet, men havde glemt det lægecheck man
skal til hvert 5. år.

Det er jo en lidt anden snak, men det er jo ligesom ikke nok til en
sensationsoverskrift, eller værre, at det nu er så kompliceret at det nu er
blevet for kompliceret for journalisten at sætte sig ind i.

Det kan godt være bestilt arbejde.

Turistbus-sagen endte jo med at man skal have et for passagererne synligt
speedometer i bussen, og for lastbilernes vedkommende et ekstra spejl i
højre side.

Vil du opnå nøget, er det godt at have pressen på sin side.

Venlig hilsen
Folmer



Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 15:05


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4096507a$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Vil du opnå nøget, er det godt at have pressen på sin side.

Det kan du have ret i.

For alt, der skrives eller siges i pressen, er den skinbarlige, ufarvede,
ikke manipulerende rendyrkede sandhed.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Folmer Rasmussen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-05-04 15:07


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40965125$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4096507a$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Vil du opnå nøget, er det godt at have pressen på sin side.
>
> Det kan du have ret i.
>
> For alt, der skrives eller siges i pressen, er den skinbarlige, ufarvede,
> ikke manipulerende rendyrkede sandhed.

>--

Ja, jeg kender til flere der ikke har nogen selvstændig mening før
Ekstrabladet er udkommet.

Venlig hilsen
Folmer



Bjørn Jørvad (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-05-04 15:11


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40965219$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> > > Vil du opnå nøget, er det godt at have pressen på sin side.
> >
> > Det kan du have ret i.
> >
> > For alt, der skrives eller siges i pressen, er den skinbarlige,
ufarvede,
> > ikke manipulerende rendyrkede sandhed.
>
> >--
>
> Ja, jeg kender til flere der ikke har nogen selvstændig mening før
> Ekstrabladet er udkommet.

LOL ... Rene Ord For Lommepengene.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-05-04 15:11

Folmer Rasmussen wrote:
:: Det viste sig at de alle havde kørekortet, men havde glemt det
:: lægecheck man skal til hvert 5. år.
::
:: Det er jo en lidt anden snak, men det er jo ligesom ikke nok til en
:: sensationsoverskrift, eller værre, at det nu er så kompliceret at
:: det nu er blevet for kompliceret for journalisten at sætte sig ind i.

Ja, ligesom den ældrebus der brændte i Nordjylland, da den modkørende
lastbil kom i slinger - med den unge mand bag rattet. man kan spørge sig
selv, hvordan en sådan minibus kunne gå op i røg så hurtigt? Er det måske
fordi det er sædvane at plejepersonalet medbringer små campingblus i
busserne, så der kan serveres kaffe på turen??

M.v.h.



Thomas Eriksen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Eriksen


Dato : 03-05-04 15:52

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:409652e2$0$312$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja, ligesom den ældrebus der brændte i Nordjylland, da den modkørende
> lastbil kom i slinger - med den unge mand bag rattet. man kan spørge sig
> selv, hvordan en sådan minibus kunne gå op i røg så hurtigt? Er det måske
> fordi det er sædvane at plejepersonalet medbringer små campingblus i
> busserne, så der kan serveres kaffe på turen??

Mener du seriøset det du skriver? altså hvis jeg skal på ferie skal jeg ikke
medtage gasflaske for hvis nu en lastbilchaufør kører for stærkt og kommer
ud i rabatten og derefter går i slinger og rammer min bil, så er det min
egen skyld hvis vi brænder ihjel?

tsk tsk

Thomas



Henrik B. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-05-04 16:49

Thomas Eriksen wrote:
::: Ja, ligesom den ældrebus der brændte i Nordjylland, da den
::: modkørende lastbil kom i slinger - med den unge mand bag rattet.
::: man kan spørge sig selv, hvordan en sådan minibus kunne gå op i røg
::: så hurtigt? Er det måske fordi det er sædvane at plejepersonalet
::: medbringer små campingblus i busserne, så der kan serveres kaffe på
::: turen??
::
:: Mener du seriøset det du skriver? altså hvis jeg skal på ferie skal
:: jeg ikke medtage gasflaske for hvis nu en lastbilchaufør kører for
:: stærkt og kommer ud i rabatten og derefter går i slinger og rammer
:: min bil, så er det min egen skyld hvis vi brænder ihjel?

Nej sgu da. Det jeg mener er at den unge mand får alene skylden for at 10
mennesker (eller hvor mange det nu var) brænder ihjel, som følge af ulykken.
MEN, når nu det er kendt at man ofte i disse minibusser laver kaffe til de
ældre UNDER kørslen! Altså, man kører rundt med et tændt gasblus i kabinen.
Tænk lige på at ingen blev reddet ud, inden flammer fortærede hele bilen -
det undrer sgu mig.

:: tsk tsk

Kan du selv være.

M.v.h.



Leonard (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 03-05-04 17:03

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>MEN, når nu det er kendt at man ofte i disse minibusser laver kaffe til de
>ældre UNDER kørslen! Altså, man kører rundt med et tændt gasblus i kabinen.

Hvis det er rigtigt, så er der sg* nogen der burde have frataget
retten til at lave kaffe!
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Hans L. Jørgensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 03-05-04 17:19


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:k8rc905iifgd0o22tuhic69m2e3hd021qh@4ax.com...
> "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
>
> >MEN, når nu det er kendt at man ofte i disse minibusser laver kaffe til
de
> >ældre UNDER kørslen! Altså, man kører rundt med et tændt gasblus i
kabinen.
>
> Hvis det er rigtigt, så er der sg* nogen der burde have frataget
> retten til at lave kaffe!

Til orientering.

Der var hverken tale om gas eller kaffebrygning.

Men derimod en benzin bil med en del benzin i tanken..




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Henrik B. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-05-04 17:31

Hans L. Jørgensen wrote:
:: Til orientering.
::
:: Der var hverken tale om gas eller kaffebrygning.
::
:: Men derimod en benzin bil med en del benzin i tanken..

Hmmm......var det ikke en Iveco (diesel)?

M.v.h.



Don H. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Don H.


Dato : 03-05-04 17:36

Hans L. Jørgensen wrote:
> Men derimod en benzin bil med en del benzin i tanken..

Hvor mange busser/minibusser ser du der kører på benzin ?!



Mark Sandberg (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 03-05-04 17:21

"Henrik B." skrev i en meddelelse:

> MEN, når nu det er kendt at man ofte i disse minibusser laver kaffe til de
> ældre UNDER kørslen! Altså, man kører rundt med et tændt gasblus i
kabinen.

Det tror jeg nu ikke helt på de gør under kørslen.

Det er ikke så nemt, at håndtere en kedel med kogende vand over et gasblus ,
samtidig med minibussen slingrer og gynger.

/Mark.



Mark Sandberg (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 03-05-04 17:54

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Nej sgu da. Det jeg mener er at den unge mand får alene skylden for at 10
> mennesker (eller hvor mange det nu var) brænder ihjel, som følge af
ulykken.
> MEN,

Der er dælme ikke noget "MEN" i denne sag !
De stakkels mennesker i minibussen. var helt og aldeles uden skyld.
Chaufførens manglende rutine, var nok årsagen...............

Jeg kørte efter denne Daka transport, på nøjagtig samme strækning, et par
uger før ulykken. Der gjorde en temmelig utilregnelig og slingrende
anhænger, at jeg var utryg ved at køre efter den. Min tanke var dengang, at
denne underlige korte anhænger på store hjul. Samt en anelse sporkøring i
vejen kombineret med en forholdsvis høj hastighed, var årsag til den vilde
slingren.

Da ulykke skete og jeg hørte om stedet det var sket. Var min første tanke,
at det garanteret var den Daka-lastvogn med den "løse" bagende - desværre
var min første indskydelse rigtig.


/Mark.



Henrik B. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-05-04 21:54

Mark Sandberg wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
::
::: Nej sgu da. Det jeg mener er at den unge mand får alene skylden for
::: at 10 mennesker (eller hvor mange det nu var) brænder ihjel, som
::: følge af ulykken. MEN,
::
:: Der er dælme ikke noget "MEN" i denne sag !
:: De stakkels mennesker i minibussen. var helt og aldeles uden skyld.
:: Chaufførens manglende rutine, var nok årsagen...............

Selvfølgelig er der et MEN. Selvfølgelig skal chaufføren have skylden for
ulykken. Men det undrer mig stadig, hvordan det ikke lykkedes andre bilister
at redde én eneste ud af minibussen, inden den var omspændt af flammer.

M.v.h.



Thomas Eriksen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Eriksen


Dato : 05-05-04 06:05

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:4096b16b$0$248$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Selvfølgelig er der et MEN. Selvfølgelig skal chaufføren have skylden for
> ulykken. Men det undrer mig stadig, hvordan det ikke lykkedes andre
bilister
> at redde én eneste ud af minibussen, inden den var omspændt af flammer.

Måske fordi en bus ikke er bygget til at blive smadret til ukendelighed af
en lastbil's anhænger!

Thomas



Christian B. Andrese~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-05-04 07:47


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:409669ea$0$295$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Thomas Eriksen wrote:
> ::: Ja, ligesom den ældrebus der brændte i Nordjylland, da den
> ::: modkørende lastbil kom i slinger - med den unge mand bag rattet.
> ::: man kan spørge sig selv, hvordan en sådan minibus kunne gå op i røg
> ::: så hurtigt? Er det måske fordi det er sædvane at plejepersonalet
> ::: medbringer små campingblus i busserne, så der kan serveres kaffe på
> ::: turen??
> ::
> :: Mener du seriøset det du skriver? altså hvis jeg skal på ferie skal
> :: jeg ikke medtage gasflaske for hvis nu en lastbilchaufør kører for
> :: stærkt og kommer ud i rabatten og derefter går i slinger og rammer
> :: min bil, så er det min egen skyld hvis vi brænder ihjel?
>
> Nej sgu da. Det jeg mener er at den unge mand får alene skylden for at 10
> mennesker (eller hvor mange det nu var) brænder ihjel, som følge af
ulykken.
> MEN, når nu det er kendt at man ofte i disse minibusser laver kaffe til de
> ældre UNDER kørslen! Altså, man kører rundt med et tændt gasblus i
kabinen.
> Tænk lige på at ingen blev reddet ud, inden flammer fortærede hele bilen -
> det undrer sgu mig.

Du er simplet hen for langt ude der.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Thomas H. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-05-04 16:46


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
>
> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.

Det kommer jo meget an på hvilken bil det er, det er faktisk overraskende
for mange, hvor hurtigt man kan nå op på, hvis der lige er 500-1000 meter
mellem bilerne, hvis man i forvejen kører 150-160 i en hurtig bil 2-300 hk.



Jan W Nielsen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-05-04 18:46

> Det kommer jo meget an på hvilken bil det er, det er faktisk overraskende
> for mange, hvor hurtigt man kan nå op på, hvis der lige er 500-1000 meter
> mellem bilerne, hvis man i forvejen kører 150-160 i en hurtig bil 2-300
hk.

Jep - 225 km/t er ikke NØDVENDIGVIS særlig dramatisk. Accelerationen derop
og ned til 110 igen kan foregår tyst, roligt og lynende hurtigt - i den
rette bil.

Dette dog på ingen måde nogen undskyldning for rådden kørsel, der sætter
folk helbred på spil.

--
/Jan W Nielsen





Christian B. Andrese~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-05-04 07:50


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:4096854d$0$10237$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Det kommer jo meget an på hvilken bil det er, det er faktisk
overraskende
> > for mange, hvor hurtigt man kan nå op på, hvis der lige er 500-1000
meter
> > mellem bilerne, hvis man i forvejen kører 150-160 i en hurtig bil 2-300
> hk.
>
> Jep - 225 km/t er ikke NØDVENDIGVIS særlig dramatisk. Accelerationen derop
> og ned til 110 igen kan foregår tyst, roligt og lynende hurtigt - i den
> rette bil.

Du har helt ret, det er en helt ok hastighed..............................på
Ring Djursland, Jyllandsringen, Hockenheim etc., men ikke på en motorvej i
Danmark på noget tidpunkt.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Klaus Rejkjær (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 04-05-04 08:35

>
> Du har helt ret, det er en helt ok
hastighed..............................på
> Ring Djursland, Jyllandsringen, Hockenheim etc., men ikke på en motorvej i
> Danmark på noget tidpunkt.
>
Hvorfor egentlig ikke? Hvis vejen er god, forholdsvis lige og forholdende i
øvrigt tillader det, er det vel OK? Kører du syd for grænsen er det faktisk
helt lovligt mange steder. Jeg har flere gange kørt med den hastighed, men
det er altså ikke noget man gider ret længe ad gangen. Sydpå ligger man som
regel mellem 160-180 km/t, og det er altså kun når trafikken tillader det.
Ellers følger man bare strømmen.

Det er ikke i sig selv uforsvarligt at køre stærkt, men det skal naturligvis
kun gøres hvor forholdende tillader det.

MVH Klaus



Christian B. Andrese~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-05-04 08:43


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
news:4097479f$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Du har helt ret, det er en helt ok
> hastighed..............................på
> > Ring Djursland, Jyllandsringen, Hockenheim etc., men ikke på en motorvej
i
> > Danmark på noget tidpunkt.
> >
> Hvorfor egentlig ikke? Hvis vejen er god, forholdsvis lige og forholdende
i
> øvrigt tillader det, er det vel OK? Kører du syd for grænsen er det
faktisk
> helt lovligt mange steder. Jeg har flere gange kørt med den hastighed, men
> det er altså ikke noget man gider ret længe ad gangen. Sydpå ligger man
som
> regel mellem 160-180 km/t, og det er altså kun når trafikken tillader det.
> Ellers følger man bare strømmen.
>
> Det er ikke i sig selv uforsvarligt at køre stærkt, men det skal
naturligvis
> kun gøres hvor forholdende tillader det.

Og jeg vil mene at der er ingen offentlige veje i DK hvor det er forsvarligt
at gøre det med 225 km/t.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Klaus Rejkjær (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 04-05-04 09:01

> Og jeg vil mene at der er ingen offentlige veje i DK hvor det er
forsvarligt
> at gøre det med 225 km/t.
>
Det har du naturligvis ret til at mene Har du i øvrigt nogensinde prøvet
at køre hurtigt i en bil der rent faktisk også er lavet til det? Hvis man
udtaler sig om hastighed med samme rullende baggrund som Margrethe Auken,
forstår jeg nemlig godt, at selv 130 er en svimlende hastighed.

MVH Klaus



Christian B. Andrese~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-05-04 11:18


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
news:40974dd5$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Og jeg vil mene at der er ingen offentlige veje i DK hvor det er
> forsvarligt
> > at gøre det med 225 km/t.
> >
> Det har du naturligvis ret til at mene Har du i øvrigt nogensinde
prøvet
> at køre hurtigt i en bil der rent faktisk også er lavet til det? Hvis man
> udtaler sig om hastighed med samme rullende baggrund som Margrethe Auken,
> forstår jeg nemlig godt, at selv 130 er en svimlende hastighed.

Hvis du spørge til hvad jeg selv kører i så kan den ikke køre 225, men helt
ueffen er en Citroen Xsara 2.0i 16V ikke.
Men det er næsten ligegyldigt hvilken bil du kører i, da de andre
trafikanter ikke kan forstille sig at der kommer en bil med 225 km/t bagfra.
Desuden er der en ret stor risiko for at møde vildt, der er ikke vildt hegn
alle steder endnu.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Klaus Rejkjær (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 04-05-04 17:07

> Hvis du spørge til hvad jeg selv kører i så kan den ikke køre 225, men
helt
> ueffen er en Citroen Xsara 2.0i 16V ikke.

Det var nu ikke for at snage i hvad du selv kører i, men det er da en
udmærket bil Min kone kørte tidligere i en 1,8 16V af slagsen, og
bortset fra en lidt løs bagende er det - ifølge min mening - et af de bedste
bud på en bil i denne klasse. Alt i udstyr, støjsvag og rimeligt økonomisk.

> Men det er næsten ligegyldigt hvilken bil du kører i, da de andre
> trafikanter ikke kan forstille sig at der kommer en bil med 225 km/t
bagfra.
> Desuden er der en ret stor risiko for at møde vildt, der er ikke vildt
hegn
> alle steder endnu.
>
Jeg mener heller at have givet udtryk for at man skal køre 225 km/t hvis der
er andre trafikanter på vejen. Og som også nævnt, er det ikke en behagelig
hastighed at køre med i særligt lang tid, hvorfor det nok regulerer sig
selv. Jeg fremfører blot, at nævnte fart i sig selv ikke er farlig. Hvad
angår vildt, må jeg melde pas. Jeg har aldrig ramt andet end en hund der i
fuldt firsrpring kom ud fra en havelåge. Jeg kørte under 50 km/t i en
kortege på 5-6 biler, og den kom uheldigvis ud mellem den forankørende og
mig. Havde der være frit udsyn, ville jeg i det mindste - selv med meget høj
fart - have en chance for at se om der kommer noget over vejen.

MVH Klaus
PS hunden overlevede - bilen skulle have ny forkofanger, grill, lygter,
køler og køleropstilling



Ukendt (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-04 22:26

> Jeg mener heller at have givet udtryk for at man skal køre 225 km/t hvis
der
> er andre trafikanter på vejen.

Glem at forklare det, Klaus.

Folk er så tal- og fornuftsblinde, når der tales hastighed, at man ikke med
de sædvanlige fornuftige argumenter kan overbevise folk om, at det ikke
NØDVENDIGVIS er farligt at køre 225. (Dette er INGEN undskyldning for den
unge mands kørsel.)

> Jeg fremfører blot, at nævnte fart i sig selv ikke er farlig.

Det er skønt at høre - og lige mine ord gennem hundredvis af tråde.

Men 225 km/t blandt andre almindelige bilister, steder hvor der kan komme
anden trafik uventet til, steder hvor vejens beskaffenhed ikke er optimal,
eller steder hvor der er tilstødende skov eller andet, er ikke forsvarligt.

Og så lige et hint, Christian - man kan køre 300 km/t uden at der er
specielt farligt, hvis man finder de rigtige strækninger på det rigtige
tidspunkt. I Tyskland sker det jo hver eneste dag - og der har man faktisk
ikke signifikant flere dræbte på motorvejene i forholde til antal kørte
vognkilometer end i DK.


--
/Jan W Nielsen




Christian B. Andrese~ (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-05-04 07:58


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:40980a93$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg fremfører blot, at nævnte fart i sig selv ikke er farlig.
>
> Det er skønt at høre - og lige mine ord gennem hundredvis af tråde.
>
> Men 225 km/t blandt andre almindelige bilister, steder hvor der kan komme
> anden trafik uventet til, steder hvor vejens beskaffenhed ikke er optimal,
> eller steder hvor der er tilstødende skov eller andet, er ikke
forsvarligt.
>
> Og så lige et hint, Christian - man kan køre 300 km/t uden at der er
> specielt farligt, hvis man finder de rigtige strækninger på det rigtige
> tidspunkt. I Tyskland sker det jo hver eneste dag - og der har man faktisk
> ikke signifikant flere dræbte på motorvejene i forholde til antal kørte
> vognkilometer end i DK.

Det ved jeg godt, men når man snakker om vildt et jo faktisk tit om natten
de er aktive, og derfor er der tit mere vildt når der er mindst trafik. Og
jeg tror ikke der er ret mange steder i Tyskland hvor der plads til 300 km/t
i dagtimerne.

Jeg ved godt at gennemsnitshastigheden er noget større i Tyskland, og det er
vel også derfor det er væsentligt sikrere at køre stærkt i Tyskland, da de
andre bilister er vant til det. Jeg kører også stærkere i Tyskland end i DK.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Leonard (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 04-05-04 09:12

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvorfor egentlig ikke? Hvis vejen er god, forholdsvis lige og forholdende i
>øvrigt tillader det, er det vel OK?

Fordi de andre trafikanter ikke forventer at der kommer noget med den
hastighed og derfor slet ikke kører derefter.

>Kører du syd for grænsen er det faktisk
>helt lovligt mange steder.

Og der er man vant til at der kommer nogen med den hastighed og kigger
efter det.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Ukendt (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-04 22:28

> >Hvorfor egentlig ikke? Hvis vejen er god, forholdsvis lige og
forholdende i
> >øvrigt tillader det, er det vel OK?

> Fordi de andre trafikanter ikke forventer at der kommer noget med den
> hastighed og derfor slet ikke kører derefter.

Klaus skrev jo: "Hvis [...] forholdene i øvrigt tillader det".

Dette betyder formentlig, at der ikke skal være andre biler i nærheden.

--
/Jan W Nielsen



:



Klaus Rejkjær (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 05-05-04 08:58

>
> Klaus skrev jo: "Hvis [...] forholdene i øvrigt tillader det".
>
> Dette betyder formentlig, at der ikke skal være andre biler i nærheden.
>
Tak Jan. Jeg tror faktisk også jeg opgiver nu. Det er som om at den totale
indoktrinering er lykkedes ret godt. Det er efterhånden en fastslået
kendsgerning af fart dræber.

Jeg mener jo stadig, at hvis bare alle kørte efter forholdende, ville vores
trafik glide meget lettere. Der er steder hvor man kun må køre 110/130 km/t,
hvor det er fuldt forsvarligt at køre betydeligt hurtigere. Men der så
sandelig også steder hvor man sagtens kunne være mere restriktive. Problemet
med den totale regulering er at man i den grad fratager folk evnen/viljen
til at tænke selv. I stedet holder man på sin ret, deler fingre ud til højre
og venstre og udviser ingen form for hensyn i trafikken.

MVH Klaus



Cosworth POWER (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 03-05-04 18:48

> Det kommer jo meget an på hvilken bil det er, det er faktisk
> overraskende for mange, hvor hurtigt man kan nå op på, hvis der lige
> er 500-1000 meter mellem bilerne, hvis man i forvejen kører 150-160 i
> en hurtig bil 2-300 hk.

Netop - så skal der ikke meget til at lave denne "forskydning" (Jan W udtryk
;) ).

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Jan W Nielsen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-05-04 18:48

> > Det kommer jo meget an på hvilken bil det er, det er faktisk
> > overraskende for mange, hvor hurtigt man kan nå op på, hvis der lige
> > er 500-1000 meter mellem bilerne, hvis man i forvejen kører 150-160 i
> > en hurtig bil 2-300 hk.

> Netop - så skal der ikke meget til at lave denne "forskydning" (Jan W
udtryk
> ;) ).

Godt udtryk - en heftig forskydning.....!



--
/Jan W Nielsen



Klaus Rejkjær (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 03-05-04 19:06

> > Netop - så skal der ikke meget til at lave denne "forskydning" (Jan W
> udtryk
> > ;) ).
>
> Godt udtryk - en heftig forskydning.....!
>
Ligesom Buksti - et øjebliks uopmærksomhed, og pludselig er man forskudt

MVH Klaus



Cosworth POWER (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 03-05-04 19:09

> Ligesom Buksti - et øjebliks uopmærksomhed, og pludselig er man
> forskudt

Haha - ja, skudt af politiets laser.... ups :(

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Klaus Rejkjær (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 03-05-04 19:21

>
> Haha - ja, skudt af politiets laser.... ups :(
>
Ja, lad nu stormen lægge sig, så kan det være de også slapper lidt af igen.

Jeg ville nu stadig godt have den bil han kørte i. Ikke engang fuldt
ladetryk og flere uopmærksomme øjeblikke kan forskyde min plastikkasse så
hurtigt at jeg ikke når at opdage det.

MVH Klaus



Cosworth POWER (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 03-05-04 19:34

> Ja, lad nu stormen lægge sig, så kan det være de også slapper lidt
> af igen.

Det er allerede begyndt.

Jeg har kørt ruten Nordsjælland - Rødby (tur/retur) samt Nordsjælland -
Århus (tur/retur) i weekenden, og har ikke set politiet et eneste sted stå
og lave målinger. Jeg har set een politibil, der havde stoppet en Lada,
samt tre MC betjente, som blot kørte på motorvejen. KÆMPE kontrol... helt
sikkert du ;) Man er allerede begyndt at køre som tidl. nu! De fleste
holder allerede idag 130kmt på Helsingørmotorvejen, selvom det kun er 110kmt
der er tilladt.


> Jeg ville nu stadig godt have den bil han kørte i. Ikke engang fuldt
> ladetryk og flere uopmærksomme øjeblikke kan forskyde min
> plastikkasse så hurtigt at jeg ikke når at opdage det.

Haha - enig, den må være kvik ;)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Don H. (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Don H.


Dato : 03-05-04 21:17

Cosworth POWER wrote:
> Jeg har kørt ruten Nordsjælland - Rødby (tur/retur) samt Nordsjælland
> - Århus (tur/retur) i weekenden, og har ikke set politiet et eneste
> sted stå og lave målinger.

De var igen her til aften rykket på roskildevej, mellem rødovrevej og
tårnvej... der er jo lige et stræk før rødovrevej hvor den skal have lidt
gas, hvis man skal nå med over



Thomas H. (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-05-04 06:20


"Don H." <tele1adslFJERN@DETTEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:NMxlc.4588$Pw7.1603@news.get2net.dk...

> De var igen her til aften rykket på roskildevej, mellem rødovrevej og
> tårnvej... der er jo lige et stræk før rødovrevej hvor den skal have lidt
> gas, hvis man skal nå med over

Aaaah fuck, har de fundet ud af det?
Jeg når det, hvis jeg sætter hurtigt i gang med fuld gas et godt sted op i
1. og 2. gear, og så holder den på 100 resten af vejen



Sp@cey (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 03-05-04 18:14


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40963dfe$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247693
>
> Når vi ser bort fra at det er gået lidt stærkt, så er det s'gu utroligt at
> der har været plads til den fart en søndag eftermiddag.
>
> Venlig hilsen
> Folmer
>

FÅÅÅÅK hvor er det dumt i dagene efter politiet har sagt at de ville
koncentrere sig om fartsyndere.

Ingen medlidenhed herfra.

--
Mvh Sp@cey

"Flies spread disease, so keep yours closed"
Gen. McArthur



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste