Forslag til 'godt' roskilde-program
Fra : Jacob Ulrich

Dato : 03-05-04 12:48

I en tidligere tråd skrev jeg at jeg synes programmet til roskilde er blevet
rigtig godt i år, næsten bedre end sidste år. Men der er mange der
kommenterer det indlæg, og mener at det bestemt er et dårligt program.
Men hvad vil et godt program til roskilde være for jer?
Hvilke 'store' navne mangler for at gøre det attraktivt?

Ofte synes jeg at tendensen er at folk brokker sig ustyrligt meget over
programmet til fordi netop deres top-navn ikke er på. En anelse snæversynet,
og nok blot et tegn på at man burde udvide sin musikalske horisont lidt. Jeg
synes altid at programmet til Roskilde er spækket med mange nye spændende
navne. Det har jo altid været deres varemærke at finde de bands som bliver
store om nogle år + et par store internationale navne som folk kender. Måske
kender folk ikke navne som Luke Vibert og !!! men for mig er det spændende
navne som jeg tror giver en mere interessant oplevelse end bedaget mastodont
som Iron Maiden...!

Glæder mig til at høre hvad jeres ideelle program er...

---Jacob---

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-05-04 13:00

Jacob Ulrich wrote:

> [...]
> navne som jeg tror giver en mere interessant oplevelse end bedaget mastodont

Fuck nye og spændende navne. Det kan være fint nok, men jeg gider fandme
ikke betale 1300 kroner for udelukkende såkaldte "nye og spændende
navne". Jeg er sjældent enig med Roskilde-ledelsen i hvad der er
spændende. Der skal være nogle sikre ting, sådan at festivalen ikke er
forgæves selv hvis der ikke er noget nyt der er særligt spændende.

> Glæder mig til at høre hvad jeres ideelle program er...

Det er umuligt for mig at svare på. Jeg har været glad hver gang Nick
Cave har gæstet festivalen. Til gengæld forstår jeg slet ikke hvorfor
Radiohead ikke har været på festivalen siden 1997. Jethro Tull ville
også være alt for fedt...

Pink Floyd, Beatles, Queen, Johann Sebastian Bach, Mozart og The Doors
ville også være fedt, meeen...

/David

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 10-05-04 21:05

Ja, for s**** - hahaha

> Pink Floyd, Beatles, Queen, Johann Sebastian Bach, Mozart og The Doors
> ville også være fedt, meeen...
>
> /David

Dream On, men alle gode navne, Mht. til beatles så kunne det da være nice
hvis bare Paul og Ringo kom (der kan jo ligesom heller ikke komme andre
beatler ) Så kunne de assistes af Phil Spector og George Martin - what a
reunion ! Eller noget....

Mozart og Bach vil jeg ikke lige mene har "festivaltække" ;)

Mvh. Rasmus T. Nielsen

Fra : Lotte

Dato : 03-05-04 13:08

Jeg forstår ikke hvorfor de vælger nyere navne fra, som fx Evanescence og
The Darkness fra, det er da oplagt at lade dem spille på Roskilde er det
ikke?

Personligt så jeg gerne bla Incubus, Kashmir og Radiohead gæste på
scenerne...

Fra : Jakob

Dato : 04-05-04 15:23

Der var/er vist også planer om The Darkness - ved bare ikke om de nu har
valgt dem fra.

--

// Jakob

Fra : Peter Juhl

Dato : 03-05-04 13:31

Jacob Ulrich wrote:

> [...]
> program. Men hvad vil et godt program til roskilde være for jer?
> Hvilke 'store' navne mangler for at gøre det attraktivt?

Jeg tror ikke at Roskilde Festivallen er blevet "ringere" - jeg tror
bare at jeg er blevet ældre, men når det er sagt synes jeg at der har
været federe versioner af festivallen tidligere, og at Roskilde siden
1998 imho ikke har været andet end en "jævn" festival.

Men for at svare (en smule på dit spørgsmål) - jeg savner:

Cypress Hill (altid)
Gluecifer
Incubus
KoRn - jeg ved de er på, men hvorfor fanden først iår?
Nogle (masser af) ordentlige DJ's
PJ Harvey
Senser

Jeg kunne godt leve uden:

David Bowie - fordi den søndag i '96 nok ikke er til at slå.
Fatboy Slim
Ill Niño
Muse
Saybia
Scissor Sisters
Soilwork
Swan Lee

/Peter

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 03-05-04 17:31

"Jacob Ulrich"
[SNIP]
> Glæder mig til at høre hvad jeres ideelle program er...

Noget med Radiohead :D

Ej, for mig er det et program hvor der er et stort navn, som jeg rigtig
gerne vil se. I 2002 var det RHCP, i 2003 var der en del (Coldplay bl.a.) i
år er der Muse. Det skal så gerne være krydret med en masse bands som jeg
også gerne vil se, eksempelvis Kashmir, Travis, Metallica, Mew, Doves,
Teitur, Tiger Tunes, Figurines osv. osv. Sidste år var der så mange jeg
gerne ville se, at jeg måtte droppe mange, enten fordi de lå for tæt, eller
jeg var for træt.

I år er der et fedt program, men personligt var det for mig lidt federe
sidste år. Indtil Muse blev nævnt, syntes jeg kun det var halv godt.
Forstået på den måde, at der da var masser af glimrende navne, men jeg
manglede mit store band :)

Jeg har en liste over de 5 bands der skal ses inden jeg dør, eller de går i
opløsning:

1. Red Hot Chili Peppers (done)
2. Radiohead (missing)
3. Muse (kommer)
4. Oasis (missing)
5. Strokes eller Foo Fighters (missing)
4,9. Nirvana :D

Mvh.
Lars

Fra : Koeffe

Dato : 03-05-04 22:43

> [...]

> Men hvad vil et godt program til roskilde være for jer?
> Hvilke 'store' navne mangler for at gøre det attraktivt?

Jeg ved godt at RF udmærker sig ved hovedsageligt at have upcoming bands.

Personligt ville jeg gerne have at deres "store internationale træknavne"
var nogen som var oppe lige nu, i stedet for "gamle" bands...

I det hele taget er jeg nok forkert på den, når jeg tager på RF når jeg
bedst kan lide at gå til koncerter hvor jeg kender numrene, men nu er jeg
altså fra Roskilde, så jeg vil ikke undvære at tage der ud.

For mig er der kun ca ét band hver år som jeg har set uden at kende det,
hvor jeg har været meget positivt overrasket. Men der var nu flere for nogle
år siden - inden de lavede alt det der sikkerhedsnoget. Hvor der også var
hvid scene fx. Det var meget mere intimt, og man kunne stå 5 meter fra
artisterne. DET var oplevelser.

--
Koeffe

Fra : Mattias Pfeiffer

Dato : 09-05-04 23:40

Et par af de navne jeg utrolig gerne så på RF var:

Radiohead
Foo Fighters
Nobody Beats The Beats
Incubus
John Mayer

Jeg var sidste år ganske imponeret af programmet, mens programmet i år ikke
siger mig det store. Der er et par gamle klassikere og upcoming bands, men
jeg savner stadig "hovednavnet".

Sidste år var jeg meget imponeret af bl.a. Massive Attack, Kaizers
Orchestra, Kashmir, Coldplay samt Electric Six.

Jeg kunne sagtens leve uden en del af de hiphop- og metalbands der kommer i
år - jeg synes der er liiige lovlig mange

Mange hilsner,

Mattias