Opkast igen
Fra : Melanie

Dato : 03-05-04 11:46

Hej ng

Har skrevet flere gange her om Jackie der kaster op meget ofte.
Vi har fået hende passet i weekenden og hun har kastet op mere en 10 gange
pr. dag.
I dag ringede jeg til dyrlægen igen og netop nu ligger hun på
operationsbordet. Åhh hvor har jeg det skit nu. Håber selvfølgelig at det
hjælper hende, men åh... 2 timer eller mere er længe at vente på om hun er
ok
Vi hentede hende på dyreinternatet for ca. 3 md siden og der kastede hun
også op. Har snakket med dem om det, og de betaler hele regningen, da hun jo
åbenbart har været syg lige fra vi fik hende.
Hun bliver steraliseret samtidig med, og det betaler vi selvfølgelig selv.
X fingre for alt går vel og hun nu bliver rask.

Mvh Melanie

Fra : BettinaP

Dato : 03-05-04 12:12

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message
> [...]
> Hun bliver steraliseret samtidig med, og det betaler vi selvfølgelig selv.
> X fingre for alt går vel og hun nu bliver rask.

Puhha, jeg håber da hun bliver rask. Hvad siger de så hun fejler? (det ved
de vel når de ligefrem opererer på hende)

krydser fingre for dig og Jackie

BettinaP

Fra : Melanie

Dato : 03-05-04 12:35

"BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message
> Puhha, jeg håber da hun bliver rask. Hvad siger de så hun fejler? (det ved
> de vel når de ligefrem opererer på hende)
>
> krydser fingre for dig og Jackie
>
> BettinaP

Hun havde noget i maven der ikke skulle være der, men man kiunne ikke mærke
det og det var bare en lille aflang ting på røgntenbilledet.
De har lige ringet. Det gik godt. Hun havde en lille spids pind i maven. Det
ligner sådan en fra en flethundekurv, men her sover hun på sofaen og på sit
tæppe på gulvet, så den er ikke herfra. Der hvor hun bliver passet når vi
ikke er hjemme er der heller ingen hundekurv, så det må være tilbage fra
tidligere ejer at den har spist den.
Hun skal ligge og vågne hos dem nu, og så kan vi hente hende i bil når min
forlovede kommer hjem efter 16.
Takker for jeres støtte og hun har også fået en fin "grime" nu så hun ikke
hiver sådan så vi kan gå med hende uden at blive rykket sådan i.

Mvh Melanie

Fra : Casper

Dato : 04-05-04 09:51

On Mon, 3 May 2004 13:34:30 +0200, "Melanie" <melanie@dinven.dk>
wrote:

> [...]
>Takker for jeres støtte og hun har også fået en fin "grime" nu så hun ikke
>hiver sådan så vi kan gå med hende uden at blive rykket sådan i.

Det lyder godt for jer... held og lykke med hende. Meld gerne tilbage
om hvordan det går...

Casper

Fra : Melanie

Dato : 04-05-04 10:25

"Casper" <casper.andrea@FJERNpc.dk> wrote in message
> On Mon, 3 May 2004 13:34:30 +0200, "Melanie" <melanie@dinven.dk>
> Det lyder godt for jer... held og lykke med hende. Meld gerne tilbage
> om hvordan det går...
>
> Casper

Hun var meget træt da vi fik hende hjem. Kunne næsten ikke stå op da hun
skulle tisse. Sov og halvsov hele aftenen. Ca. kl. 22 kastede hun op igen.
Den smulle mad hun havde fået, som vi fik af dyrlægen kom op igen. Hele
natten med et 2 timers interval har hun kastet op. Ringede til dyrlægen igen
og kom ned med hende igen. Hun ligger i drop nu, for hun maglede væske, men
det hun drak kom op igen.
Er ikke i tvivl om det nok skal blive godt igen, men pt. er det ikke så
sjovt.
Jeg er også meget træt af at skulle tøre bræk op, og vaske hendes tæppe hele
tiden. Vores gulvtæppe er fyldt med kartoffelmel-pletter nu (som bare skal
støvsuges i aften) og sofaen er skildt ad for at vaske alle pletterne af. Er
selvfølgelig ikke sur på hende, nej hun bliver nuset og kælet for, men jeg
er bare død træt af al den rengøring.
Håber det er overstået om et par dage.

Jeg har ikke før haft et dyr der er blevet opereret. Hvor længe vare det før
hun er "normal" igen? Hvad har i fodret jeres hund med? Hvornår skal hun
have alm. foder igen? Hvad med motion mens hun stadig kommer sig?

Håber nogen kan svare.

Mvh Melanie

Fra : BettinaP

Dato : 04-05-04 12:39

> [...]
> hun er "normal" igen? Hvad har i fodret jeres hund med? Hvornår skal hun
> have alm. foder igen? Hvad med motion mens hun stadig kommer sig?

Det kommer jo meget an på hvad der er blevet gjort og hvordan hun reagerer
på operationen, men generelt tror jeg det gælder ligesom med en hunds
alder, at alting går 6-7 gange hurtigere end hvis det havde været et
menneske. Jeg kan da huske da min brors tæve fik fjernet hele underlivet
pga. livmoderbetændelse. Efter 3 dage var hun helt frisk på at tage i mosen
og svømme selvom hun lige havde fået skåret hele maven op (det fik hun så
ikke lige lov til, men altså...)
Selvfølgelig skal hun have ro til at komme sig, men jeg tror du skal spørge
din dyrlæge, han/hun kender jo din hund noget bedre end vi gør.

BettinaP

Fra : Melanie

Dato : 06-05-04 10:22

Hej igen ng

Det går bedre med hende nu. Hun er begyndt at drikke lidt koldt sødet the,
og indtage lidt special vådfoder. Det bliver nede så længe hun spiser med
hovedet let opad. (Mad og drikke serveret på flad talerken på ølkasse på
højkant)
Hun har tabt knab 3 kg fra vi fik hende for ca. 3 md. siden men alt skulle
blive normalt igen, og så skal hun tage dem på igen for hun er alt for tynd.
Hun skal have skønekost (the, ris, special-dåsemad, og torskerogn) i nogle
dage fra nu, og til sidst blande ris i hendes alm. foder før alting bliver
normalt igen.

Tak for jeres støtte i de hårde dage, bare dejligt at det går bedre *SS*

Mvh Melanie, fam. og glade Jackie

Ps. Jackie har været så rolig de sidste dage at Misse har været ovre og kæle
sig op af Jackie. Totalt sødt!

Fra : Karina og Christian

Dato : 06-05-04 11:13

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message
[klip]
> Tak for jeres støtte i de hårde dage, bare dejligt at det går bedre *SS*

Hvor er det skønt at høre, at det går fremad med hende. Når man følger med i
gruppen, kommer man jo uværgeligt til at grine og græde og føle med de hunde
og deres mennesker, der deler deres historier med os her.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-05-04 12:01

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen ng

Hej Melanie

Kan stadig ikke skrive, for jeg krydser stadig fingre og tæer for hende, men
det lyder til det værste er overstået, så venter vi bare på der kommer
ordentligt gang i maven igen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Melanie

Dato : 07-05-04 06:20

Hej NG

Hurra, Jackie er ved at være rask og har ikke kastet op i snart 24 timer....
Men... nu er Misse begyndt.........
Stopper det aldrig???
Har givet Misse kattemalt og har taget hendes foder.
Sidst hun var syg endte det med at hun skulle stå på gulvet og spise mad fra
en stol, så maden gled helt ned i maven.
Måske er det, det samme igen???

Vi klare os, men ihh hvor jeg glæder mig til alt er normalt igen!

Go' lang weekend, Mvh Melanie