tritæller kaput, viser ingenting (A4)
Fra : Ib N.

Dato : 03-05-04 11:17

Jeg er den endnu heldige ejer af en Audi A4 fra '96. I mit intrumentbræt er
min trikilometertæller holdt op med at vise noget? Er det bare en pærer
der skal skiftes, eller hvordan? Jeg har en Haynes, men den nævner så vidt
jeg kan se intet omkring udskiftning af triptæller, kun de små pærer der
sidder i intrumentbrættet, der oplyser skiver og viser. Det lader til at
være en kompliceret omgang med først at skulle have airbag af, så rat og så
til sidst instrumentbrættet, heldigvis kan jeg se hvordan man gør det i
Haynes. Nogen der har erfaringer eller på anden måde kan hjælpe?

Ib Nielsen

Ved henvendelse på e-mail bedes du fjerne de 2 '_' i e-mail adressen

Fra : bme

Dato : 03-05-04 11:51

> [...]

> til sidst instrumentbrættet, heldigvis kan jeg se hvordan man gør det i
> Haynes. Nogen der har erfaringer eller på anden måde kan hjælpe?

I min Laguna sidder der to pærer bag den digitale km-tæller. Hvis de går i
stykker kan jeg ikke se tallene. Ved dog ikke om det er det samme i din.

I lagunaen kan man godt få listet instrumentet ud, uden at afmontere rattet.
Det er ikke nemt, men det kan lade sig gøre.

/bo

Fra : Ib N.

Dato : 03-05-04 12:11

> [...]
rattet.
> Det er ikke nemt, men det kan lade sig gøre.

Så må jeg jo den lange vejind og få instrumentbrættet ud, og se om det er
pærer der eller hvad.
Jeg tror desværre ikke jeg kan snyde mig udenom airbag og rat, men nogen her
kan måske sige om man kan...?

Tak for svar

Fra : Jonas R.

Dato : 03-05-04 12:22

SNIP

Prøv at spørge inde på www.audi-club.dk

De ved normalt en hel del ;)

/Jonas

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-05-04 13:16

Et andet interessant forum kunne www.vagcars.dk
Hvis du skal derind alligevel kunne det være en overvejelse værd at skifte
alle pærene i instrumentbelysningen.
Når du skal pille ved airbag er det meget vigtigt at systemet er helt
afladet: Af med - polen, og tænding på for at være sikker på at alt er helt
afladet. Du skal også være påpasselig med statisk elektricitet. Det var den
besked jeg fik da jeg troede at jeg skulle pille mine ud.....

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)