Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
oluympus om10
Fra : rfl

Dato : 03-05-04 11:00

Er der ikke en eller anden, som kan hjælpe med at finde en konverterring,
til mit Olympus om10, så jeg kan bruge min skruemonterede linser.

MVH rfl

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-05-04 13:02

"rfl" skrev...
> Er der ikke en eller anden, som kan hjælpe med at finde en konverterring,
> til mit Olympus om10, så jeg kan bruge min skruemonterede linser.

Jeg tror ikke det findes....
Man kan få til Olympus Pen, men det er et helt andet
objektivsystem.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-05-04 13:25

"rfl" <frika@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke en eller anden, som kan hjælpe med at finde en konverterring,
> til mit Olympus om10, så jeg kan bruge min skruemonterede linser.
>
> MVH rfl

Hejsa Rfl

Det lyder som en T2 ring, hvis vi da vel at mærke snakker om det samme
kamera. Et sådan ca 20 - 25 år gammel SLR.
Skal prøve at kigge, om der ligger en sådan til Olympus, når jeg kommer ned
i gemmerne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-05-04 14:04

"Benny Mortensen" skrev
> [...]
> kamera. Et sådan ca 20 - 25 år gammel SLR.
> Skal prøve at kigge, om der ligger en sådan til Olympus, når jeg kommer ned

T2 ring dutter ikke. Forkert stigning på gevindet.
Desuden ville den virke som en mellemring p.gr.a.
tykkelsen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-05-04 15:08

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" skrev
>
> T2 ring dutter ikke. Forkert stigning på gevindet.
> Desuden ville den virke som en mellemring p.gr.a.
> [...]
Hej Peter

Det er muligt. Som jeg forstod det, var det standard gevind, så ringen
skulle bruges til at konvertere fra Olympus fatningen til, mon ikke det er
et 42 mm gevind som er standard for den type objektiver jeg tænker på. Hvis
jeg har misforstået et eller andet, så må han jo råbe højt

M.V.H.....Benny..