Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjemmelavet Bouncer til flash
Fra : C.Stensgaard

Dato : 03-05-04 10:51

Er der nogen der har forsøgt sig at lave en sådan ? I så fald vil jeg da
meget gerne høre om hvordan.

Også gerne hvis nogen har lavet en softbox til flash

Har en Speedlite 550EX + 420EX (med Stofen Omnibounce)

Claus Stensgaard

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 03-05-04 13:11

C.Stensgaard wrote:
> Er der nogen der har forsøgt sig at lave en sådan ? I så fald vil jeg da
> meget gerne høre om hvordan.
>
> Også gerne hvis nogen har lavet en softbox til flash
>
> Har en Speedlite 550EX + 420EX (med Stofen Omnibounce)

Jeg har ikke lavet en til en "rigtig" flash men har lavet en til den
indbyggede i mit Minolta Z1:
http://ras.winremote.dk/flashbouncer.php

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Mic Holm

Dato : 03-05-04 17:06

Jeg har lavet een af en gammel ble, som er bedre end en Omnibounce :
http://www.gizwiz.dk/gallery/Homemadeomnibounce

--M

Fra : C.Stensgaard

Dato : 03-05-04 17:20

Hej Mic

Med al respekt, så virker dit ble-setup ikke bedre end en Omnibounce. Det
kan jeg altså konstatere ved et kort kig på dine eksempler på din
hjemmeside.

Der skal altså lidt mere end en gammel ble foran før du får en effekt der
kan bruges til noget.

På samtlige af dine eksempler er der grelle slagskygger, som med en rigtig
omnibounce, ville have været kraftig elimineret - det er ikke hvad der sker
med dit setup.

Men tak for tippet ellers

Claus

Fra : Mic Holm

Dato : 03-05-04 18:24

Ehhhh

Billedet er konstrukteret til at illustrere hvordan omnibouncen fungere, og
det kan du jo ikke se, hvis der ikke er slagskygge.

Med min egen omnibounce er skyggen blødere, og men mindre "mønster" end med
Sto-fen bounceren, som (naturligvis) laver en firkantet skygge. Min
ble-bouncer laver en rund skygge. Desuden koster min hjemmelavede bounce kun
1/2 blænde, hvor en sto-fen koster en hel blænde.

Hvis du forventer at finde en omnibounce som kan fjerne skygger, skal du
lede længe

--Michael

Fra : C.Stensgaard

Dato : 03-05-04 21:18

Ahhhh, jeg ser først nu at dine 3 billeder er hhv uden, med ble og sidst med
Stofen

Jeg kan godt se forskellen, men jeg synes ikke det er overbevisende på nogen
måde.

Nu ville jeg aldrig bruge flashen på den måde - altså direkte på så kort
afstand. Der ville jeg bounce lyset, og derved undgå slagskyggen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-05-04 22:17

C.Stensgaard wrote:

> Er der nogen der har forsøgt sig at lave en sådan ? I så fald vil jeg da
> meget gerne høre om hvordan.
>
> Også gerne hvis nogen har lavet en softbox til flash
>
> Har en Speedlite 550EX + 420EX (med Stofen Omnibounce)

Hvis der skal være nogen idé med en softbox/bouncer, så skal den ha'
noget størrelse, for selve konceptet er jo blødt lys fra en stor flade.

Men se her, du kan købe noget færdigt tingel-tangel som også passer
til en alm. blitz - http://www.lastolite.com/lighting.html# klik på
"Softboxes" og scrol lidt ned...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Mårlund

Dato : 03-05-04 22:19

> [...]
> meget gerne høre om hvordan.
>
> Også gerne hvis nogen har lavet en softbox til flash
>
> Har en Speedlite 550EX + 420EX (med Stofen Omnibounce)

Sjovt nok lavede jeg faktisk en i går samt en guide (dog på engelsk). Tag et
kig på www.maarlund.dk/speedlite

Fra : C.Stensgaard

Dato : 03-05-04 22:40

Det var lige sådan en fidus jeg håbede på. Nice work.