Opsigelses regler
Fra : Gert

Dato : 02-05-04 23:14

Hej, jeg modtog d. 29 april via email en opsigelse med som pdf-dokument med min chefs
underskrift. Idet jeg ikke har en duelig printer (mgl. toner) kunne jeg ikke printe den ud og
underskrive den, jeg emailede tilbage og bad ham poste opsigelsen så jeg havde den i fredags
(30 april). Han sendte den dog anbefalet, hvormed det eneste jeg så i postkassen i fredags var
en note fra postvæsnet om at jeg kunne afhente et brev på posthuset.
Hermed kan opsigelsen vel først gælde fra når jeg får hentet den imorgen mandag?

Jeg er ansat som funktionær siden august 2003, og har hjemmearbejdsplads (derfor forsendelsen)
og har så 3 md. opsigelse. Så med andre ord, hvornår gælder opsigelsen fra?

mvh Gert

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 03-05-04 11:12

Gert <gp@stofa_nej.dk> wrote in message news:<MPG.1aff90fb64f992b9898e3@news.inet.tele.dk>...
> [...]
> og har så 3 md. opsigelse. Så med andre ord, hvornår gælder opsigelsen fra?

Uden at være ekspert på området vil jeg blot pointere, at
Funktionærloven ikke kræver, at selve opsigelsen skal være skriftlig.
Og slet ikke at din underskrift skal stå på dokumentet før det er
gyldigt - det er udelukkende din chefs dokumentation for, at du har
fået beskeden rettidigt.

XFUT til dk.videnskab.jura hvor spørgsmålet retteligen hører hjemme.
(Google tillader ikke FUT)

VH
Kristian