Hunden spiser bleier :o(
Fra : Alf Ivar Tronsmo

Dato : 02-05-04 22:50

Min hund har fått den leie uvanen at hun får tak i min datters brukte
bleier og lager et mildt sagt utrivelig arbeid for oss når vi må rydde
etter henne. Hun river dem i småbiter og strør dem utover gulvet.

Noen som har ideer for hvordan jeg kan få henne til å slutte med det ?

Hunden er litt over 1 år.

--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com

Fra : -line-

Dato : 02-05-04 22:56

"Alf Ivar Tronsmo" <t508878@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> etter henne. Hun river dem i småbiter og strør dem utover gulvet.
>
> Noen som har ideer for hvordan jeg kan få henne til å slutte med det ?

Flytter søpleposen hvor dere putter bleiene i, eventuellt går til
anskaffelse av en bleiebøtte.

Menneskemøkk er noe som firbente liker, og det skal litt til med avvenning
av slik.

-line-

Fra : Stine M Solaas

Dato : 02-05-04 23:39

"-line-" <neineinei@fårduikke.nå> wrote in message

> "Alf Ivar Tronsmo" <t508878@hotmail.com> wrote in message

> Flytter søpleposen hvor dere putter bleiene i, eventuellt går til
> anskaffelse av en bleiebøtte.

*nikker*
Bleiebøtte er tingen.

Har en sånn, vi

Fra : Kristin Gudem

Dato : 02-05-04 23:23

Alf Ivar Tronsmo wrote:
> [...]
> etter henne. Hun river dem i småbiter og strør dem utover gulvet.
>
> Noen som har ideer for hvordan jeg kan få henne til å slutte med det ?

Sette bøtta utilgjengelig, bak en lukket dør eller oppå et bord evt. benk.
Anskaffe en søppelkasse med lokk som ikke lar seg vippe vekk.

--
Kristin
www.gudem.com

Fra : Aud Stokman

Dato : 03-05-04 06:54

"Alf Ivar Tronsmo" <t508878@hotmail.com> skrev i melding

> Noen som har ideer for hvordan jeg kan få henne til å slutte med det ?

Jeg er visst litt sent ute, men ærlig talt, det burde være innlysende at
du da putter disse bleiene et sted der hunden ikke kommer til, uansett om
det er bleieøtte eller hva man måtte velge å kalle løsningen.
Mine hunder elsker søppelposen, derfor henger den langt oppe på veggen.
Ikke pent, neivel, men veldig praktisk.

Aud
http://home.online.no/~stokman/

Fra : Alf Ivar Tronsmo

Dato : 03-05-04 08:29

"Aud Stokman"
> [...]
> det er bleieøtte eller hva man måtte velge å kalle løsningen.
> Mine hunder elsker søppelposen, derfor henger den langt oppe på veggen.

Vi stenger selvsagt døren til badet, men problemet oppstår når ungene står
opp før oss om morgenen, bruker badet og ikke lukker døren skikkelig
etterpå. Ja, vel.... Barneoppdragelse ja, men.... Jeg vet ikke hva som er
lettest jeg. Lære barna til å lukke døra eller lære hunden til å la søpla
være---

--
Alf Ivar

Fra : -line-

Dato : 03-05-04 08:37

"Alf Ivar Tronsmo" <a-tronsm@online.no.invalid> wrote in message

> [...]
> lettest jeg. Lære barna til å lukke døra eller lære hunden til å la søpla

Lære barna oppdragelse er lettere enn å få bikkja til å kutte ut
søpleposespising. Men, barnesikring på skapet hvor man har søpla - verre er
det egentlig ikke.

-line-

Fra : Vibeke

Dato : 03-05-04 13:06

On Sun, 02 May 2004 21:50:19 GMT, Alf Ivar Tronsmo
<t508878@hotmail.com> wrote:

> [...]
>etter henne. Hun river dem i småbiter og strør dem utover gulvet.
>
>Noen som har ideer for hvordan jeg kan få henne til å slutte med det ?

Jeg hadde samme problem med min hund, men bleiebøtte med lokk stående
oppå stellebordet gjorde susen
Den vanlgie søppelbøtten på badet derimot.. er fortsatt et problem
*ler*

Mvh
Vibeke