/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Opel Commodore 2.5 årgang 1981....
Fra : Steffler @ Home


Dato : 02-05-04 19:25

hehe... Håber I kan bære over med en
MC nørd som ikke ved en klap om biler

Situationen er den, at min mormor har besluttet
sig for at det er slut med at køre bil, så jeg har
arvet hendes gamle slæde af en Commodore (jeg
har plaget om den i MANGE år - jeg syn's den er
klasse

Bilen har gået omkring 120000 hvis jeg husker
korrekt og går ganske udemærket. Den har altid
været opstaldet i opvarmet garaga og har, udover de
bagerste inderskærme og benzin tanken i noget
nævneværdig rust (den har faktisk talt heller ikke set
vejen de sidste ca. 3 år)

Så nu er sp :

1. Findes der en Haynes der dækker. Den jeg syn's
kommer tættest på er en Holden Commodore ting, som
dækker 1978 - 1985... Lyder det helt hen i vejret ?...

2. Hvilken kværn kan proppes i.. Tager jeg helt fejl
hvis jeg gætter på at en Monza 3.0 passer lige i ?...
(og kan man tryk føde sådan en fætter ?)

3. Den kører pt. på 205/15/65 sutter.. Hvilken størrelse
vil være "passende" som erstatning ?...

Mvh & Pft.
Steffen

Lige til sidst. Jeg regner med at gøre ca. 99% af arbejdet
selv. Har nogen års erfaring med at skrue MC, og jeg lever
endnu, så noget må jeg gøre rigtigt



 
 
jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 19:46

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev :

>hehe... Håber I kan bære over med en
>MC nørd som ikke ved en klap om biler

Er du blevet forgabt i en madkasse ? hehe....

>Situationen er den, at min mormor har besluttet
>sig for at det er slut med at køre bil, så jeg har
>arvet hendes gamle slæde af en Commodore (jeg
>har plaget om den i MANGE år - jeg syn's den er
>klasse

Heldige asen ;) og ja, hvis man er til en Commodore, er den vel
klasse.

>Bilen har gået omkring 120000 hvis jeg husker korrekt og går
>ganske udemærket.

Det gør den også, når den runder det dobbelte - den maskine er
praktisk talt uopslidelig.

>Den har altid været opstaldet i opvarmet garaga og har, udover de
>bagerste inderskærme og benzin tanken i noget nævneværdig rust
>(den har faktisk talt heller ikke set vejen de sidste ca. 3 år)

Hvad med foran , ved styrehuset ? De plejer at blive sure der, og i
de bageste vanger

>Så nu er sp :

>1. Findes der en Haynes der dækker. Den jeg syn's
>kommer tættest på er en Holden Commodore ting, som
>dækker 1978 - 1985... Lyder det helt hen i vejret ?...

Nej - men Holden versionen er vist radikalt forskellig fra dens ophav

Bogen til Rekorden , kommer vist tættest på, når du så lige tager
motoren fra den større fætter


>2. Hvilken kværn kan proppes i.. Tager jeg helt fejl
>hvis jeg gætter på at en Monza 3.0 passer lige i ?...

Den gamle 3 liter maskiner passer direkte, men giver kun de 30 hypper
flere...

>(og kan man tryk føde sådan en fætter ?)

teori Ja, praksis ? Jeg har ikke hørt om det

>3. Den kører pt. på 205/15/65 sutter.. Hvilken størrelse
>vil være "passende" som erstatning ?...

205/16/50 er vist noget nær max - de er ikke helvedes brede foran...

>Lige til sidst. Jeg regner med at gøre ca. 99% af arbejdet
>selv. Har nogen års erfaring med at skrue MC, og jeg lever
>endnu, så noget må jeg gøre rigtigt

Eller også er det en død mand's skriverier vi læser ;)

bortset fra det - så ville jeg sgisme holde sådan en bil 100%
originalt



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Steffler @ Home (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Steffler @ Home


Dato : 02-05-04 21:10


<jan@stevns.net> wrote in message
news:8rfa90pd0sgb6q1jip2lov9u631uvo5ctj@dtext.news.tele.dk...
> "Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev :
>
> >hehe... Håber I kan bære over med en
> >MC nørd som ikke ved en klap om biler
>
> Er du blevet forgabt i en madkasse ? hehe....

Det har jeg nu været længe (år).. Den er altså
for porno, og et godt udgangspunkt for min smag
til at lave noget "lækkert" (Det jeg ellers gør mig
i i biler er vores Saxo 1.4 som bringer os fra A til B
uden at vi bliver våde - og så kan den spille MP3'ere
samtidig


> >Bilen har gået omkring 120000 hvis jeg husker korrekt og går
> >ganske udemærket.
>
> Det gør den også, når den runder det dobbelte - den maskine er
> praktisk talt uopslidelig.

Sejt !... Takker


> >Den har altid været opstaldet i opvarmet garaga og har, udover de
> >bagerste inderskærme og benzin tanken i noget nævneværdig rust
> >(den har faktisk talt heller ikke set vejen de sidste ca. 3 år)
>
> Hvad med foran , ved styrehuset ? De plejer at blive sure der, og i
> de bageste vanger

De forreste inderskærme blev skiftet i forb. med sidste syn (som var
før 2 års reglen).. Har nada idé om hvornår det var...


> >Så nu er sp :
>
> >1. Findes der en Haynes der dækker. Den jeg syn's
> >kommer tættest på er en Holden Commodore ting, som
> >dækker 1978 - 1985... Lyder det helt hen i vejret ?...
>
> Nej - men Holden versionen er vist radikalt forskellig fra dens ophav
>
> Bogen til Rekorden , kommer vist tættest på, når du så lige tager
> motoren fra den større fætter

Måske man sku' se om De (Haynes) har en Monza eller Senator
manual...


> >2. Hvilken kværn kan proppes i.. Tager jeg helt fejl
> >hvis jeg gætter på at en Monza 3.0 passer lige i ?...
>
> Den gamle 3 liter maskiner passer direkte, men giver kun de 30 hypper
> flere...

Fandt en 3.0 Monza på mobile.de med 300 (Men den havde vist haft noget
4.0 vokseværk), så alt andet lige må det vel være et bedre udgangspunkt
for lidt "sjov" (Og mht. benzinøkonomi etc. Det kommer slet ikke på
tale med den her vogn da det aldrig vil blive til andet end et
søndagsturskøretøj


> >(og kan man tryk føde sådan en fætter ?)
>
> teori Ja, praksis ? Jeg har ikke hørt om det

Lyder som om jeg må i gang


> >3. Den kører pt. på 205/15/65 sutter.. Hvilken størrelse
> >vil være "passende" som erstatning ?...
>
> 205/16/50 er vist noget nær max - de er ikke helvedes brede foran...

Havde håbet på noget 17-18 agtigt med meget lavt gummi... Nå - som
De siger hos U.P. tuning, "Vi kigger på det"


> bortset fra det - så ville jeg sgisme holde sådan en bil 100%
> originalt

Det var også planen !...

Takker !
/S




jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 21:22

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev :

>Fandt en 3.0 Monza på mobile.de med 300 (Men den havde vist haft noget
>4.0 vokseværk), så alt andet lige må det vel være et bedre udgangspunkt
>for lidt "sjov" (Og mht. benzinøkonomi etc. Det kommer slet ikke på
>tale med den her vogn da det aldrig vil blive til andet end et
>søndagsturskøretøj

Du render nok ind i den konstatering de fleste kommer til - man kan
ligeså godt købe en der kan de sjove med det samme istedet for at
bringe den man har, i nærheden af sjov

(vist også derfor jeg endte op med noget V8 snavs...... ;)




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Steffler @ Home (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Steffler @ Home


Dato : 02-05-04 21:30

<jan@stevns.net> wrote in message
news:f0ma90psgjss3isdb7755ku2oaesn5t48p@dtext.news.tele.dk...
> "Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev :
>
> >Fandt en 3.0 Monza på mobile.de med 300 (Men den havde vist haft noget
> >4.0 vokseværk), så alt andet lige må det vel være et bedre udgangspunkt
> >for lidt "sjov" (Og mht. benzinøkonomi etc. Det kommer slet ikke på
> >tale med den her vogn da det aldrig vil blive til andet end et
> >søndagsturskøretøj
>
> Du render nok ind i den konstatering de fleste kommer til - man kan
> ligeså godt købe en der kan de sjove med det samme istedet for at
> bringe den man har, i nærheden af sjov

Yepha.. Jeg ku' nok ha' sparet en del kroner på 7'eren på den konto.
Men der ér altså noget ved at ha' gjot det selv.....


> (vist også derfor jeg endte op med noget V8 snavs...... ;)
Hmm.. Hørte noget om at en sådan Rover ting passer i en Commodore



jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 22:00

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev :

>Yepha.. Jeg ku' nok ha' sparet en del kroner på 7'eren på den konto.
>Men der ér altså noget ved at ha' gjot det selv.....

bestemt ;)

>> (vist også derfor jeg endte op med noget V8 snavs...... ;)
>Hmm.. Hørte noget om at en sådan Rover ting passer i en Commodore

Ahemm - nu er det ikke en bette 3500 kubik , der ligger i min ;)

Godtnok er Rover maskinen en ex-Buick dims, altså GM, min er knap
dobbelt op





--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Steffler @ Home (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Steffler @ Home


Dato : 02-05-04 22:07

<jan@stevns.net> wrote in message
news:46oa901tuq392ge8jb03usgkt1aqpqq81v@dtext.news.tele.dk...
> "Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev :
>
> >Yepha.. Jeg ku' nok ha' sparet en del kroner på 7'eren på den konto.
> >Men der ér altså noget ved at ha' gjot det selv.....
>
> bestemt ;)
>
> >> (vist også derfor jeg endte op med noget V8 snavs...... ;)
> >Hmm.. Hørte noget om at en sådan Rover ting passer i en Commodore
>
> Ahemm - nu er det ikke en bette 3500 kubik , der ligger i min ;)

Flueknepper... 3500 må uanset hvad være bedre end 2500


> Godtnok er Rover maskinen en ex-Buick dims, altså GM, min er knap
> dobbelt op

Og så snakker vi vist ikke mere om det

Hygge
/S



jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 22:16

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev :

>Flueknepper... 3500 må uanset hvad være bedre end 2500

Hellere en lille og vaks .............

>> Godtnok er Rover maskinen en ex-Buick dims, altså GM, min er knap
>> dobbelt op

>Og så snakker vi vist ikke mere om det

Åehhh - du er da osse så sart .... eller fik du øje på spirilen ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 02-05-04 22:48


<jan@stevns.net> skrev

> >Den har altid været opstaldet i opvarmet garaga og har, udover de
> >bagerste inderskærme og benzin tanken i noget nævneværdig rust
> >(den har faktisk talt heller ikke set vejen de sidste ca. 3 år)
>
> Hvad med foran , ved styrehuset ? De plejer at blive sure der, og i
> de bageste vanger

Under forsæderne?
Dørbundene?

Mvh.



jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 22:56

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Under forsæderne?

Det siger du jo kun for at drille, nu du ved jeg har smidt 2 biler ud
på den konto ;)

>Dørbundene?

de er da nemme at lave ;)


Er du snart mør med den capstanbro til Sony ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 03-05-04 09:25


<jan@stevns.net> skrev

> >Under forsæderne?
>
> Det siger du jo kun for at drille, nu du ved jeg har smidt 2 biler ud
> på den konto ;)

Har du ikke lært at sveje endnu???

> Er du snart mør med den capstanbro til Sony ?

Ja jeg vil måske bytte den for en olietrykssensor.

Mvh.



Glenn [Odense] (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Glenn [Odense]


Dato : 02-05-04 20:55

> Så nu er sp :
>
> 1. Findes der en Haynes der dækker. Den jeg syn's
> kommer tættest på er en Holden Commodore ting, som
> dækker 1978 - 1985... Lyder det helt hen i vejret ?...
>
Jeg ved det ikke, men jeg kørte Holden Commondore, i australien, i '91, og
den lignede en Commondore B model, også under hjælmen.

> 2. Hvilken kværn kan proppes i.. Tager jeg helt fejl
> hvis jeg gætter på at en Monza 3.0 passer lige i ?...
> (og kan man tryk føde sådan en fætter ?)

Jeg har en Senator 3.0 i min gamle coupé fra 69. Der er ingen udvendig
forskel på den og så den oprindelige 2.8'er.
Faktisk passer Rover's 3.5 v8'er også ned i, men der kan det godt være at
syningsmand løfter øjenbrynet en del, hvis han tilfældigvis skulle få øje på
den.
Men få, i det minste, et sprøjt på, hvis den ikke har. Det giver god
økonomi, jeg har et snit på 11km/l når jeg køre, men den kan sagtens presses
under 5km/l hvis jeg bliver lidt ivrig.

>
> 3. Den kører pt. på 205/15/65 sutter.. Hvilken størrelse
> vil være "passende" som erstatning ?...

Jeg har 215 på foran og 235 bagved, der er ingen problemer(..og jeg kan
dreje). Jeg mener at det er 65 i dækhøjde, men er ikke sikker


Mvh. Glenn




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste