/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Forveksle skuespillere
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 02-05-04 18:34

Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere? er er
nogle skuespillere som jeg troede var den samme person indtil jeg blev
klogere:


Robert Davi og Peter Grene:
http://i.imdb.com/Photos/Events/1913/RobertDavi_Grani_793800_400.jpg
http://i.imdb.com/Photos/HH/0338886/petergreene.jpg

Tchéky Karyo og Jürgen Prochnow:
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0131646/fcstil_0476b.jpg
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0131646/fcstil_0476.jpg
(sammenfaldende adresse må man da sige)


Adam sandler og Ben stiller:
http://i.imdb.com/Photos/Events/2406/AdamSandle_Cohen_2137468_400.jpg
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0120906/fcs_lt_0079.jpg


Har i flere eksempler på skuespillere man nemt kan komme til at
forveksle?

Mvh
Lars Hoffmann


--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

 
 
sniper_Nolight (02-05-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 02-05-04 18:50

> Har i flere eksempler på skuespillere man nemt kan komme til at
> forveksle?

jeg skal ikke kunne sige om de er nemme at forveksle, men førhen, inden jeg
blev rigtig filmnørd, forvekslede jeg altid Michael Madsen og Tom Sizemore -
don't ask me why! - jeg kan ikke give en logisk forklaring på hvorfor
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Martin Ohlsson (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 02-05-04 21:03


"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
news:409534d2$0$533$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Har i flere eksempler på skuespillere man nemt kan komme til at
> > forveksle?
>
> jeg skal ikke kunne sige om de er nemme at forveksle, men førhen, inden
jeg
> blev rigtig filmnørd, forvekslede jeg altid Michael Madsen og Tom
Sizemore -
> don't ask me why! - jeg kan ikke give en logisk forklaring på hvorfor

Jeg kan huske da jeg på samme måde som dig, ikke var rigtig filmnørd:

Da jeg så Con Air var jeg overbevist om at det var Hr. Q.T der spillede i
den indtil jeg blev klogere.

Steve Buscemi: http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/34/05/12m.jpg <<
Quentin Tarantino: http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/53/36/12m.jpg <<

Ak hvor man skammer sig nu

Andre jeg gerne kunne forveklse førhen (og stadig lidt!!) var:

Patrick Stewart: http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/29/16/12m.jpg <<
Ben Kingsly: http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/79/35/12m.jpg <<

Mvh. Martin



David Rasmussen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 02-05-04 18:53

Lars Hoffmann wrote:
>
> Har i flere eksempler på skuespillere man nemt kan komme til at
> forveksle?
>

Der er mange eksempler. Ron Perlman ligner f.eks. Tom Waits ret meget.
Men det vildeste jeg har oplevet er David Threlfall i "Master &
Commander", som ligner Eric Idle på en prik.

/David

sniper_Nolight (02-05-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 02-05-04 19:01

> Men det vildeste jeg har oplevet er David Threlfall i "Master &
> Commander", som ligner Eric Idle på en prik.

ja det er ret voldsomt - det minder mig om - og sorry hvis det er ot - men
jeg så mindekoncerten for george harrison i tv for kort tid siden og damn
hans søn er som at se george selv i de tidlige beatles dage - det var som om
et spøgelse gik på scenen - ville i øvrigt gerne have den koncert på dvd,
men den koster godt nok!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



vadmand (02-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 02-05-04 21:52


"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4095374d$0$534$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Men det vildeste jeg har oplevet er David Threlfall i "Master &
> > Commander", som ligner Eric Idle på en prik.
>
> ja det er ret voldsomt - det minder mig om - og sorry hvis det er ot - men
> jeg så mindekoncerten for george harrison i tv for kort tid siden og damn
> hans søn er som at se george selv i de tidlige beatles dage - det var som
om
> et spøgelse gik på scenen - ville i øvrigt gerne have den koncert på dvd,
> men den koster godt nok!
> --
Og ham, der spiller Prins John i "Helte i Underhylere" ligner ham der
spiller John Black i Horton-sagaen på en prik (bortset fra, at førstnævnte
faktisk kan agere).

Per V.



vemrd? (04-05-2004)
Kommentar
Fra : vemrd?


Dato : 04-05-04 10:51

Holly Hunter & Harvey Keitel (!!!)

Sp@cey (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 07-05-04 15:25


"vemrd?" <kpsnej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:grpe90dvj9h58l710r6f0ta9hhhsiar81f@4ax.com...
> Holly Hunter & Harvey Keitel (!!!)

Så skal vi vist en tur til synoptik.........!

--
Mvh Sp@cey

"Flies spread disease, so keep yours closed"
Gen. McArthur



vemrd? (09-05-2004)
Kommentar
Fra : vemrd?


Dato : 09-05-04 07:00

On Fri, 7 May 2004 16:24:46 +0200, "Sp@cey" <someone@microsoft.com>
wrote:

>
>"vemrd?" <kpsnej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:grpe90dvj9h58l710r6f0ta9hhhsiar81f@4ax.com...
>> Holly Hunter & Harvey Keitel (!!!)
>
>Så skal vi vist en tur til synoptik.........!
Nej, det drejede sig blot om ikke at kende navnene, så derfor gik jeg
i lang tid og troede, at Holly Hunter var den mandlige skuespiller i
Piano

Alzklaz (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Alzklaz


Dato : 02-05-04 20:02

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...

> Har i flere eksempler på skuespillere man nemt kan komme til at
> forveksle?

Jeg har altid haft store problemer med Robert De Niro og Al Pacino



Lars Hoffmann (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 02-05-04 20:17

Alzklaz escribió / skrev

> Jeg har altid haft store problemer med Robert De Niro og Al Pacino

Me 2, indtil jeg så heat troede jeg faktisk at det var den samme.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

David Rasmussen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 02-05-04 23:28

Lars Hoffmann wrote:
>
> Me 2, indtil jeg så heat troede jeg faktisk at det var den samme.
>

Du laver sjov?

/David

Lars Hoffmann (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 02-05-04 23:30

David Rasmussen escribió / skrev

> Du laver sjov?

Nej, det var jo også i min pre-film-freak periode.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Silver (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 02-05-04 23:47


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94DE5EE4A0BEintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> David Rasmussen escribió / skrev
>
> > Du laver sjov?
>
> Nej, det var jo også i min pre-film-freak periode.

Uha...der var blevet meget stille hvis du havde fortalt det i en
filmdiskution ;), derefter var du nok blevet lynchet :D hehe.

Well...vi er vel alle blevet klogere med tiden, men den med Eric Idle og ham
fra master and commander er sgu lidt uhyggelig ;)

Mvh
Silver.



Tina Susanne Johanss~ (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Tina Susanne Johanss~


Dato : 02-05-04 23:57

Silver skrev i en meddelelse...
>
> Well...vi er vel alle blevet klogere med tiden, men den med Eric Idle og
ham
> fra master and commander er sgu lidt uhyggelig ;)
>

Indrømmet - de ligner hinanden - usandsynlig meget - men jeg var nu ikke i
tvivl i det her tilfælde. Måske fordi Mr. Threlfall var meget, meget ond ved
"stakkels" Sean Bean i "Patriot Games" - og det gør man altså ikke uden at
blive bemærket i min bog. Han endte jo så også med at blive tilbagebetalt
med renters rente - men det er straks en helt anden historie

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers
www.gizzemissen.dk
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=257



Silver (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 03-05-04 01:20


> Indrømmet - de ligner hinanden - usandsynlig meget - men jeg var nu ikke i
> tvivl i det her tilfælde. Måske fordi Mr. Threlfall var meget, meget ond
ved
> "stakkels" Sean Bean i "Patriot Games" - og det gør man altså ikke uden at
> blive bemærket i min bog. Han endte jo så også med at blive tilbagebetalt
> med renters rente - men det er straks en helt anden historie

Aha! endnu en som kun går efter udseendet! tsktsk, hehe.

Er du fra Randers?.

Silver.



Tina Susanne Johanss~ (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Tina Susanne Johanss~


Dato : 03-05-04 21:55

Silver skrev i en meddelelse...
>
> Aha! endnu en som kun går efter udseendet! tsktsk, hehe.

Hvis udseende? Sean Beans? Bare fordi jeg synes han er superlækker behøver
andre ikke at være enige. Min mor kaldte ham for eksempel konsekvent "ham
med hagen" - og hun syntes han var tudegrim

>
> Er du fra Randers?.

Hvorfor det? Er der kun Sean Bean fans i Randers? - og svaret er for resten
ja

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers
www.gizzemissen.dk
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=257



Kasper Larsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Larsen


Dato : 07-05-04 16:22


"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40957cd2$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Silver skrev i en meddelelse...
> >
> > Well...vi er vel alle blevet klogere med tiden, men den med Eric Idle og
> ham
> > fra master and commander er sgu lidt uhyggelig ;)
> >
>
> Indrømmet - de ligner hinanden - usandsynlig meget - men jeg var nu ikke i
> tvivl i det her tilfælde. Måske fordi Mr. Threlfall var meget, meget ond
ved
> "stakkels" Sean Bean i "Patriot Games" - og det gør man altså ikke uden at
> blive bemærket i min bog. Han endte jo så også med at blive tilbagebetalt
> med renters rente - men det er straks en helt anden historie
>
Var det ham der fik at vide : "Gratitude is a sickness suffered by dogs"
hvilket vist var et citat fra hyggelige gamle onkel Stalin ??

Kasper



-V- (03-05-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 03-05-04 07:34

David Rasmussen wrote:
>> Me 2, indtil jeg så heat troede jeg faktisk at det var den samme.
>>
> Du laver sjov?

De optræder kun i en enkelt decideret biofilm sammen, nemlig Heat, hvor
rygtet sagde at de havde indspillet deres dialog hver for sig.

I Godfather er de vist ikke i samme shot på noget tidspunkt - correct me if
I'm wrong.

Sammenligningen med Kal-El/Clark Kent-problematikken ligger lige for.





-V-





Sp@cey (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 07-05-04 15:27


"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4095e7c7$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> David Rasmussen wrote:
> >> Me 2, indtil jeg så heat troede jeg faktisk at det var den samme.
> >>
> > Du laver sjov?
>
> De optræder kun i en enkelt decideret biofilm sammen, nemlig Heat, hvor
> rygtet sagde at de havde indspillet deres dialog hver for sig.
>
> I Godfather er de vist ikke i samme shot på noget tidspunkt - correct me
if
> I'm wrong.

Det er de ikke, selvom de er i familie i filmen.
Jeg elsker den serie!

--
Mvh Sp@cey

"Flies spread disease, so keep yours closed"
Gen. McArthur



sniper_Nolight (03-05-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 03-05-04 16:17


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:Xns94DDD95757FDFintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> Alzklaz escribió / skrev
>
> > Jeg har altid haft store problemer med Robert De Niro og Al Pacino
>
> Me 2, indtil jeg så heat troede jeg faktisk at det var den samme.

he - og i heat sidder jeg og tænker -"nå der har vi Michael Madsen" (Tom
Sizemore that is!)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Sp@cey (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 07-05-04 15:26


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94DDD95757FDFintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> Alzklaz escribió / skrev
>
> > Jeg har altid haft store problemer med Robert De Niro og Al Pacino
>
> Me 2, indtil jeg så heat troede jeg faktisk at det var den samme.

Det er de også, det er bare en filmtricks!

--
Mvh Sp@cey

"Flies spread disease, so keep yours closed"
Gen. McArthur



David Rasmussen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 02-05-04 23:27

Alzklaz wrote:
>
> Jeg har altid haft store problemer med Robert De Niro og Al Pacino
>

Whut?!

Det er som at forveksle Paul McCartney med John Lennon :)

/David

Peter Larsen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 02-05-04 20:35


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere? er er
> nogle skuespillere som jeg troede var den samme person indtil jeg blev
> klogere:
>

Første gang jeg så L.A. Confidential kunne jeg slet ikke holde styr på Kevin
Spacey og
Russel Crowe, må ikke spørge mig hvorfor.



vadmand (02-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 02-05-04 21:53


"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:40954ce7$0$492$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>

>
> Første gang jeg så L.A. Confidential kunne jeg slet ikke holde styr på
Kevin
> Spacey og
> Russel Crowe, må ikke spørge mig hvorfor.
>
De ligner da også hinanden en hel del bortset fra størrelsen.

Per V.



BettinaP (03-05-2004)
Kommentar
Fra : BettinaP


Dato : 03-05-04 12:19


"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> wrote in message
news:40954ce7$0$492$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> > Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere? er er
> > nogle skuespillere som jeg troede var den samme person indtil jeg blev
> > klogere:
> >
>
> Første gang jeg så L.A. Confidential kunne jeg slet ikke holde styr på
Kevin
> Spacey og
> Russel Crowe, må ikke spørge mig hvorfor.
>

Sådan havde jeg det også . handlingen var totalt forvirrende fordi jeg ikke
kunne gennemskue hvornår det var hvem

BettinaP



Peter Knutsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 04-05-04 01:40


Peter Larsen wrote:
> Første gang jeg så L.A. Confidential kunne jeg slet ikke holde styr på Kevin
> Spacey og
> Russel Crowe, må ikke spørge mig hvorfor.

Jeg synes generelt det var besværligt med alle de unge mænd,
første gang jeg så Twin Peaks.

--
Peter Knutsen


vadmand (04-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 04-05-04 09:13


"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse
news:c76on1$2hu7$1@news.cybercity.dk...
>
> Peter Larsen wrote:
> > Første gang jeg så L.A. Confidential kunne jeg slet ikke holde styr på
Kevin
> > Spacey og
> > Russel Crowe, må ikke spørge mig hvorfor.
>
> Jeg synes generelt det var besværligt med alle de unge mænd,
> første gang jeg så Twin Peaks.
>
Ja, og kvinderne med. De lignede alle sammen Barbie.

Per V.



Niels Søndergaard (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-05-04 23:48

On Tue, 4 May 2004 10:12:58 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>
>"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse
>news:c76on1$2hu7$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Peter Larsen wrote:
>> > Første gang jeg så L.A. Confidential kunne jeg slet ikke holde styr på
>Kevin
>> > Spacey og
>> > Russel Crowe, må ikke spørge mig hvorfor.
>>
>> Jeg synes generelt det var besværligt med alle de unge mænd,
>> første gang jeg så Twin Peaks.
>>
>Ja, og kvinderne med. De lignede alle sammen Barbie.

Du har da vist aldrig set Twin Peaks.


Mvh
Niels Søndergaard

vadmand (05-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 05-05-04 09:17


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:kb7g901aonfa4b7h76lp9qcjftivo3mf32@4ax.com...
> On Tue, 4 May 2004 10:12:58 +0200, "vadmand"
> <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:
>
> >
> >"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse
> >news:c76on1$2hu7$1@news.cybercity.dk...
> >>
> >> Peter Larsen wrote:
> >> > Første gang jeg så L.A. Confidential kunne jeg slet ikke holde styr

> >Kevin
> >> > Spacey og
> >> > Russel Crowe, må ikke spørge mig hvorfor.
> >>
> >> Jeg synes generelt det var besværligt med alle de unge mænd,
> >> første gang jeg så Twin Peaks.
> >>
> >Ja, og kvinderne med. De lignede alle sammen Barbie.
>
> Du har da vist aldrig set Twin Peaks.
>
Jo. To gange. Og jeg synes, alle barbiedrukkerne så ens ud. Det er ikke
noget udsagn omseriens kvalitet i øvrigt. Blot at den type kvinder virker
totalt anonyme på mig.

Per V.



Niels Søndergaard (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 05-05-04 12:25

On Wed, 5 May 2004 10:17:11 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>Jo. To gange. Og jeg synes, alle barbiedrukkerne så ens ud. Det er ikke
>noget udsagn omseriens kvalitet i øvrigt. Blot at den type kvinder virker
>totalt anonyme på mig.

Jeg har nu godt nok aldrig set en Barbie-dukke med klap for øjet.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-05-04 12:37

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Jeg har nu godt nok aldrig set en Barbie-dukke med klap for øjet.

Du har ikke set Kill Bill?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet
I speak only 0}._.{0 nogensinde. Det er også det svageste
for myself. O/ \O bind i serien." -Per Abrahamsen

vadmand (05-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 05-05-04 15:03


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:9njh90h1772lssbc3lmao1p1ce0kan60m6@4ax.com...
> On Wed, 5 May 2004 10:17:11 +0200, "vadmand"
> <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:
>
> >Jo. To gange. Og jeg synes, alle barbiedrukkerne så ens ud. Det er ikke
> >noget udsagn omseriens kvalitet i øvrigt. Blot at den type kvinder virker
> >totalt anonyme på mig.
>
> Jeg har nu godt nok aldrig set en Barbie-dukke med klap for øjet.
>
De var jo netop nødt til den slags tricks, for at man skulle kunne kende
forskel på dem

Jeg påstår ikke, at de sådan træk for træk lignede hinanden, blot at de alle
sammen havde den dér form for anonym skønhed, der er glemt, når de er væk.

Dog har jeg set et par af dem i andre film (tror jeg nok), og der havde jeg
ikke helt samme oplevelse, så måske har det også noget at gøre med de
figurer, de fremstillede i Twin Peaks.

Per V.
Per V.

Per V.



David Rasmussen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 05-05-04 16:05

vadmand wrote:
>
> Per V.
> Per V.
>
> Per V.
>

/David
/David

/David

:)

Niels Søndergaard (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 05-05-04 17:28

On Wed, 5 May 2004 16:03:06 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
>news:9njh90h1772lssbc3lmao1p1ce0kan60m6@4ax.com...
>> On Wed, 5 May 2004 10:17:11 +0200, "vadmand"
>> <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:
>>
>> >Jo. To gange. Og jeg synes, alle barbiedrukkerne så ens ud. Det er ikke
>> >noget udsagn omseriens kvalitet i øvrigt. Blot at den type kvinder virker
>> >totalt anonyme på mig.
>>
>> Jeg har nu godt nok aldrig set en Barbie-dukke med klap for øjet.
>>
>De var jo netop nødt til den slags tricks, for at man skulle kunne kende
>forskel på dem
>
>Jeg påstår ikke, at de sådan træk for træk lignede hinanden, blot at de alle
>sammen havde den dér form for anonym skønhed, der er glemt, når de er væk.
>
>Dog har jeg set et par af dem i andre film (tror jeg nok), og der havde jeg
>ikke helt samme oplevelse, så måske har det også noget at gøre med de
>figurer, de fremstillede i Twin Peaks.

Jeg er slet ikke enig. Kvinderne i Twin Peaks er alle meget
karakterstærke. Hvem af dem ville du beskrive som tomhjernede gæs?
Eller er det udseendet alene, der i din bevidsthed gør kvinder til
Barbie-dukker? Ud fra både dette og dine tidligere skriverier virker
det, som om kvinder slet ikke må være smukke, men helst skal ligne
Birthe Weiss eller Pia Gjellerup, før du tænder på dem. Er det måske
derfor, du er så glad for Socialdemokratiet?


Mvh
Niels Søndergaard

vadmand (05-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 05-05-04 22:14


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:h65i90dpiajbs9o7f40q7k86di0r1tdple@4ax.com...
> On Wed, 5 May 2004 16:03:06 +0200, "vadmand"

>
> Jeg er slet ikke enig. Kvinderne i Twin Peaks er alle meget
> karakterstærke. Hvem af dem ville du beskrive som tomhjernede gæs?
> Eller er det udseendet alene, der i din bevidsthed gør kvinder til
> Barbie-dukker?

Ja.

Ud fra både dette og dine tidligere skriverier virker
> det, som om kvinder slet ikke må være smukke,

Stereotype kvinder er ikke smukke. Som en af vores tresserhelte sang:
"Plastic people - oh, baby, you're such a drag."

Susan Sarandon er smuk. Ghita Nørby er smuk. Lauren Bacall er (stadig!)
smuk. Katherine Hepburn var smuk. Sisse Babett Knudsen er smuk. Julie
Christie er smuk. Fordi de ikke ligner alle andre.


men helst skal ligne
> Birthe Weiss

Hun er da en ganske flot dame.

eller Pia Gjellerup,

Det er hun så ikke. Havde du så endda sagt Ritt Bjerregaard. Eller Lone
Dybkjær.

før du tænder på dem. Er det måske
> derfor, du er så glad for Socialdemokratiet?
>
Neh, det er, fordi jeg synes, Lykketofts fipskæg er enormt sexet.

Per V.



Niels Søndergaard (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 06-05-04 10:02

On Wed, 5 May 2004 23:14:07 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> men helst skal ligne
>> Birthe Weiss
>
>Hun er da en ganske flot dame.

Hvis man er gerontofil.

>Havde du så endda sagt Ritt Bjerregaard.

Jeg har aldrig syntes, at Ritt var smuk. Hun har en meget, meget
ubehagelig udstråling.

>Eller Lone Dybkjær.

Aha! Jeg tænkte nok, hun var skabssocialdemokrat.




Mvh
Niels Søndergaard

vadmand (06-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 06-05-04 11:24


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:q7vj90ht31bo6ekk0uqntcc73im1qj695c@4ax.com...
> On Wed, 5 May 2004 23:14:07 +0200, "vadmand"
> <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:
>
> > men helst skal ligne
> >> Birthe Weiss
> >
> >Hun er da en ganske flot dame.
>
> Hvis man er gerontofil.
>

Næh, jeg tænder bare mest på kvinder på tilnærmelsesvis min egen alder. De
dér anoreksisild siger mig ikke rigtigtnoget. Må jeg bede om en dame, man
kan se, har haft et liv!

Per V.



Jim Andersen (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 06-05-04 12:37


"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:409a1247$0$520$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Næh, jeg tænder bare mest på kvinder på tilnærmelsesvis min egen alder. De
> dér anoreksisild siger mig ikke rigtigtnoget. Må jeg bede om en dame, man
> kan se, har haft et liv!

Joeee...men to ?

/jim



vadmand (06-05-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 06-05-04 13:04


"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:409a236f$0$3057$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:409a1247$0$520$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Næh, jeg tænder bare mest på kvinder på tilnærmelsesvis min egen alder.
De
> > dér anoreksisild siger mig ikke rigtigtnoget. Må jeg bede om en dame,
man
> > kan se, har haft et liv!
>
> Joeee...men to ?
>
Ja, det forudsætter selvfølgelig, at man selv har haft mindst et.

Per V.



Niels Søndergaard (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 06-05-04 14:48

On Wed, 5 May 2004 23:14:07 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
>news:h65i90dpiajbs9o7f40q7k86di0r1tdple@4ax.com...
>> On Wed, 5 May 2004 16:03:06 +0200, "vadmand"
>
>>
>> Jeg er slet ikke enig. Kvinderne i Twin Peaks er alle meget
>> karakterstærke. Hvem af dem ville du beskrive som tomhjernede gæs?
>> Eller er det udseendet alene, der i din bevidsthed gør kvinder til
>> Barbie-dukker?
>
>Ja.
>
>Ud fra både dette og dine tidligere skriverier virker
>> det, som om kvinder slet ikke må være smukke,
>
>Stereotype kvinder er ikke smukke. Som en af vores tresserhelte sang:
>"Plastic people - oh, baby, you're such a drag."
>
>Susan Sarandon er smuk. Ghita Nørby er smuk. Lauren Bacall er (stadig!)
>smuk. Katherine Hepburn var smuk. Sisse Babett Knudsen er smuk. Julie
>Christie er smuk. Fordi de ikke ligner alle andre.

Du modsiger dig selv. Både Julie Christie og Ghita Nørby lignede
Barbiedukker i deres ungdom - og spillede dem da også lejlighedsvis.
Jeg savner stadig en forklaring på, hvordan du kan beskrive Peggy
Lipton, Joan Chen og Wendy Robie som Barbie-dukker. Og Sherilyn Fenn
er mere Liz Taylor/Sophia Loren/Marilyn-typen. Der er heller ikke
meget Barbie over Lara Flynn Boyle, selv om hun var en meget køn pige
dengang. Den eneste, der kommer i nærheden af en Barbie, er Mädchen
Amick..


Mvh
Niels Søndergaard

Koeffe (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 02-05-04 22:52

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...


> Har i flere eksempler på skuespillere man nemt kan komme til at
> forveksle?


Bill Murray og Robin Williams

Lisa Kudrow og Gwyneth Paltrow


Ved godt de er lidt langt ude, men jeg har altså forvekslet dem...


--
Koeffe



Brian, Rikke & Krist~ (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 03-05-04 09:50

>
> Har i flere eksempler på skuespillere man nemt kan komme til at
> forveksle?
>

Patrick Swayze og Kurt Russel
Må være håret

Nick Nolte og Gary Busey

Mvh. Brian



>
>
> --
> Publica fotos de tu Cine en Casa en
> http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa



Peter Pan (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Pan


Dato : 03-05-04 11:18



En rigtig dum casting efter min mening er Russel Crowe
og David Morse i "Proff of life".

Den ene leder efter den anden og jeg synes bare de ligner hinanden SÅ meget,
men
det er (måske) med vilje. Jeg mener, det forklarer måske (lidt) hvorfor Meg
Ryan falder for dem begge...



/Ole (03-05-2004)
Kommentar
Fra : /Ole


Dato : 03-05-04 09:06

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere? er er
> nogle skuespillere som jeg troede var den samme person indtil jeg blev
> klogere:

Jeg har det mere med skuespillere og fodboldspillere imellem:

Eksempelvis: David Duchovny og Dan Petrescu, Thierry Henri og Marlon Wayans,
naturligvis Remi (rapper-fyr) og Patrick Kluivert, Arsenal har en eller
anden (som jeg ikke lige husker navnet på) der ligner Chris Rock... listen
er lang...

/Ole



-V- (03-05-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 03-05-04 09:11

/Ole wrote:
>Arsenal har en eller anden (som jeg ikke lige husker navnet på) der ligner
> Chris Rock...

Du må tænke på Ashley Cole.





-V-




J (03-05-2004)
Kommentar
Fra : J


Dato : 03-05-04 20:22


"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4095fcfb$0$16439$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Eksempelvis: David Duchovny og Dan Petrescu, Thierry Henri og Marlon
Wayans,
> naturligvis Remi (rapper-fyr) og Patrick Kluivert, Arsenal har en eller
> anden (som jeg ikke lige husker navnet på) der ligner Chris Rock... listen
> er lang...
>
> /Ole
>
>


David Duchovny og Brian Mikkelsen!

Jonas




Morten DH (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 03-05-04 11:35

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere?

Dennis Hopper og Anthony Hopkins....



sniper_Nolight (03-05-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 03-05-04 16:20

> > Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere?
>
> Dennis Hopper og Anthony Hopkins....

jeg troede længe at dennis hopper havde lavet Texas Chainsaw Massacre
(1974) - men det var Tobe Hooper - det var en navnefejl for jeg kan ikke
engang huske hvordan Tobe ser ud.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



ML-78 (03-05-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 03-05-04 18:23

sniper_Nolight skrev:

> jeg troede længe at dennis hopper havde lavet Texas Chainsaw Massacre
> (1974) - men det var Tobe Hooper - det var en navnefejl for jeg kan
ikke
> engang huske hvordan Tobe ser ud.

Det er jo ikke så mærkeligt, da Tobe Hooper som instruktør ikke står
foran kameraet. Han har kun meget sjældent haft roller i film.


ML-78



sniper_Nolight (03-05-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 03-05-04 18:36

> Det er jo ikke så mærkeligt, da Tobe Hooper som instruktør ikke står
> foran kameraet. Han har kun meget sjældent haft roller i film.

jep - ved heller ikke helt om den kvalificerer sig til tråden - men
alligevel
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Lars Petersen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Petersen


Dato : 03-05-04 16:20

Jeg vil da lige bidrage med Chris Rock og Chris Tucker i denne tråd. Jeg har
da forveklet de to et par gange, men det er blevet bedre nu

/lars



ib (03-05-2004)
Kommentar
Fra : ib


Dato : 03-05-04 16:20

> Jeg vil da lige bidrage med Chris Rock og Chris Tucker i denne tråd. Jeg
har
> da forveklet de to et par gange, men det er blevet bedre nu
>
Det gør jeg også, og det er "vi" mange der gør, de har selv omtalt det
engang.

mvh



Koeffe (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 04-05-04 23:38

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...


> Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere?

Keanu Reeves og Tom Cruise

Anders Fogh og Tony Blair



--
Koeffe



Mikkel Møldrup-Lakje~ (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 05-05-04 08:23

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94DDC7F0B7DCCintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4...
> Kender i det med at man kroniske forveksler to skuespillere?

Ronald Reagan og John Wayne.

George Bush og George Bush.

Mikkel


Peter Græbe (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Græbe


Dato : 06-05-04 08:42

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> George Bush og George Bush.

Til alt held har Walker, Texas ranger, vist ikke avlet drenge.

--
Med venlig hilsen
Peter Græbe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste