MS Windows
briani 27239
Pudsig fejlmedelelse i XP proff.
Fra : Peter Jensen

Dato : 02-05-04 18:03

Jeg har en IBM Thinkpad R40 med 512 Mb RAM som blev leveret preinstalleret
med Windows XP Professionel samt Symatec Antivirus.

Nu er jeg begyndt at modtage denne fejlmeddelelse når jeg f.eks. vil starte
et program:

"Kvoten er for lav til at behandle denne kommando"

Samtidig har Symatec Antivirus oplyst mig i opstarten at der er noget i
vejen med min netforbindelse og derfor bliver mine emails ikke
skannet.Øverste halvdele af Startmenuen har manglet.

I skrivende stund fejler maskinen ikke noget og der står ikke noget
alarmerende i eventloggen. Jeg har skannet for virus og spyware.

Kender nogen denne fejlmeddelelse?

Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-05-04 19:12

Det var W32.Sasser.Worm der var årsagen!

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-05-04 10:34

> Det var W32.Sasser.Worm der var årsagen!
++++++++++++++++++++++
Hej Peter.

Du skrev at du havde scannet for virus, var det med norton antivirus ?
Tænkte på om norton ikke havde fundet den i første omgang, eller du har
scannet med et andet antivirusprogram, for at finde den.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-05-04 15:33

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:409611b7$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Tænkte på om norton ikke havde fundet den i første omgang, eller du har
> scannet med et andet antivirusprogram, for at finde den.

Hej Jørgen

Jeg havde scannet med Norton, men programmet var ikke opdateret da jeg også
blev nægtet adgang til Internettet (jeg kunne heller ikke starte
TaskManageren). I et "ubevogtet" øjeblik lykkedes det at få opdateret og
Norton fandt snart W32.Sasser.Worm i avsere.exe, men meddelte at filen ikke
kunne slettes. På dette tidspunkt kunne jeg komme på Symantecs webside og
downloade værktøjet til at fjerne W32.Sasser.Worm hvilket lykkedes med
success. Min R40 er nu forsynet med firewall!

Peter Jensen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-05-04 15:41

Peter Jensen skrev bl.a.:
>Min R40 er nu forsynet
> med firewall!

Det er mere vigtigt at du sørger for at hente sikkerhedsupdates o.lign.
Svagheden som Sasser udnytter,
blev patchet af Microsoft d. 11 april - mener jeg det var.

--
Mvh.

Karsten Jensen

...ved svar pr email, fjern "123".

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-05-04 15:36

"Karsten Jensen" <total123recall@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Svagheden som Sasser udnytter,
> blev patchet af Microsoft d. 11 april - mener jeg det var.

Det har jeg også gjort!

Peter Jensen