Policen havde godt nok travlt...
Fra : Don H.

Dato : 02-05-04 16:52

.... i dag, på strækningen mellem Ballerup og Vordingborg, uha der var mange
målinger både den ene og den anden retning.

De tjener egen løn hjem mange gange, så det er helt sikkert IKKE et
spørgsmål om trafiksikkerhed

Fra : Peter G C

Dato : 02-05-04 17:12

"Don H." <tele1adslFJERN@DETTEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> De tjener egen løn hjem mange gange, så det er helt sikkert IKKE et
> spørgsmål om trafiksikkerhed

LOL - konklusionen hænger nu ikke sammen med argumentet .....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-05-04 17:16

"Don H." <tele1adslFJERN@DETTEtele2adsl.dk> writes:

> [...]
> målinger både den ene og den anden retning.
>
> De tjener egen løn hjem mange gange, så det er helt sikkert IKKE et

Ufatteligt at der er _så_ mange der brokker sig over at politiet nu
rent faktisk laver en razzia på motorvejene. Det har jo været en
offentlig hemmelighed at der konsekvent blev kørt for hurtigt på de
danske motorveje, nu er der bare kommet noget konsekvens for dem der
gør det.

Jeg er dog enig med mange i at det mange steder er hul i hovedet at
der kun er 110 grænse, men vi kan jo håbe at der i de næste år bliver
gjort noget ved de strækninger således at de kan gøres til 130kmt
zoner også. Jeg har dog ikke kunnet finde en decideret forklaring til
hvorfor nogle strækninger er gjort til 110 og andre til 130, andet end
de officielle generelle udtalelser. Nogen der kender til en gennemgang
af de danske motorveje og de nye grænser?

Jeg ved at det bla. har noget med autoværn at gøre, samt midterrabat
og tilkørselsforhold.

/Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 17:26

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.!nval!d> skrev :

>Nogen der kender til en gennemgang
>af de danske motorveje og de nye grænser?

Hvad mener du med gennemgang ?

>Jeg ved at det bla. har noget med autoværn at gøre, samt midterrabat
>og tilkørselsforhold.

Og sikkerhedsafstanden til ting ved siden af motorvejen ...

De ting skal være iorden før en opgradering af hastigheden kan komme
på tale.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-05-04 17:32

On Sun, 02 May 2004 18:25:37 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvad mener du med gennemgang ?

>Og sikkerhedsafstanden til ting ved siden af motorvejen ...
>
>De ting skal være iorden før en opgradering af hastigheden kan komme
>på tale.

Og nu har det vidst sig at mang af de 130 Km/t zoner der er og som
faktisk burde være blevet opgraderet rent udstyrsmæssigt, ikke er blevet
opgraderet og højst sansynligt ikke bliver det foreløbigt.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-05-04 17:25

jan@stevns.net writes:

> Hvad mener du med gennemgang ?

En rapport fra vejdirektoratet eller lign. der dokumenterer hvorfor de
pågældende strækninger er på 110 istedet for standarden 130. Jeg har
kun kunnet finde de normale kort der viser hvor det er der er 110 og
130 kmt grænser, men ikke argumentationen for dette.

/Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 17:27

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> offentlig hemmelighed at der konsekvent blev kørt for hurtigt på de
> danske motorveje, nu er der bare kommet noget konsekvens for dem der

Man kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange andre steder, der burde
gøres en indsats.

Der behøver sandelig ikke være biler involveret, men måske en konsekvens var
helt på sin plads..;)

PS: Nu skal man naturligvis ikke falde hen til sortsyn, det hele er vel ikke
så galt alligevel...:)

PSS: Nu mangler politiet blot nogle hurtigsejlende både i hver havn. De har
jo laserudstyret. Så kan der komme lidt sikkerhed til søs, inden der flyder
lig rundt her......også.
Vi har jo fået en lov for snart flere år siden og vi skal jo have noget
konsekvens..!

Hr. Bjørn

Fra : Thomas H.

Dato : 02-05-04 18:47

> [...]

> Det har jo været en
> offentlig hemmelighed at der konsekvent blev kørt for hurtigt på de

Jeps, og alligevel er antallet af dræbte nærmest ikke eksisterende, samtidig
med at flere hundrede blev dræbt på andre veje - hjælper det dig til at
forstå, hvorfor nogen undrer sig over, at det lige er dér man nu sætter ind,
med nul-tolerance, gigant-razziaer i flere måneder i træk, og lige dér man
skærper straffene med lavere procentgrænser osv. ??

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-05-04 19:37

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> writes:

> [...]
> med nul-tolerance, gigant-razziaer i flere måneder i træk, og lige dér man
> skærper straffene med lavere procentgrænser osv. ??

Jeg kan sagtens forstå at der er andre steder i trafikken hvor de også
kunne sætte ind, de er nu bare blevet kommanderet af politikerne (mere
eller mindre direkte) til at lave razzia på motorvejene for at sikre
at folk ikke kører fuldstændig sindssygt.

Men jeg tør næsten vædde med at folk også ville tude hvis politiet gik
igang med razzia på eks. landevejene hvor der bliver kørt lystigt
90-110kmt selvom man kun må køre 80 (eller mindre!).

Men politiet gør nu bare deres arbejde, hvis vi vil undgå bøder så må
vi sku da bare køre efter reglerne! Og jeg kan virkelig ikke tage at
folk begynder at brokke sig over at andre billister nu overholder
færdselsloven (dvs. de kører efter deres speedometer som viser 110kmt,
selvom de måske kun køre 105kmt).

/Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 02-05-04 20:01

> [...]
> eller mindre direkte) til at lave razzia på motorvejene for at sikre
> at folk ikke kører fuldstændig sindssygt.

Sindssygt? Altså kører det de altid har kørt, og som tilsyneladende ikke
giver de store problemer?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-05-04 20:04

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> writes:

> Sindssygt? Altså kører det de altid har kørt, og som tilsyneladende ikke
> giver de store problemer?

De frygtede jo at folk ville give den lidt ekstra gas, så istedet for
130 så ville køre 150-160, hvor de så har fået den ide fra er jeg dog
ikke helt sikker på. Jeg har da personligt altid ligget på omkrign
120-125 på speedometeret, og det ændre sig nok ikke... måske også
fordi jeg har en stærk formodning om at der er 5-10kmt fejlvisning på
mit speedometer (gl. Golf2).

Jeg tror da også der ville være nogen der havde holdningen at man
kunne jo godt ligge på 140 selvom man må køre 130 fordi det jo ikke er
så meget ekstra. Dem har man nok fået til at køre 130 netop fordi der
er så meget politi på gaden.

/Thomas

Fra : Henrik Jansen

Dato : 02-05-04 17:39

Tak til politiet som gør et godt stykke arbejde. Fint at de skriver store
bøder ud til de fjolser som kører for hurtigt.
HJ

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 17:43

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak til politiet som gør et godt stykke arbejde. Fint at de skriver store
> bøder ud til de fjolser som kører for hurtigt.

Spørgsmålet er som om politiet hellere ville lave noget rigtigt
politiarbejde...

Hr. Bjørn

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-05-04 20:40

> Spørgsmålet er som om politiet hellere ville lave noget rigtigt
> politiarbejde...

Jamen Bjørn dog !!

Politiet laver skam også rigtigt politiarbejde. De er bare så overbelastede,
at du helst ikke må ringe og forstyrre dem med mere. Til gengæld har
færdelspolitiet - som jo er en selvstændig afdeling - ikke haft så meget at
lave i de sidste par år. Det får de rettet op på nu, så de måske kan få
stivet deres status inden for korpset af. Der er jo ellers ikke helt samme
prestige i at knalde ellers ret almindelige og lovlydige borgere for at køre
lidt for hurtigt, som der er i at udrede komplicerede sager om tyveri, vold,
bedrageri m.m.

Men det du kalder "rigtigt politiarbejde" udføres nu engang ikke af
færdelspolitiet. Det udføres af - rigtige politifolk ???

MVH Klaus

Fra : Don H.

Dato : 02-05-04 22:02

Klaus Rejkjær wrote:
> Til gengæld har færdelspolitiet - som jo er en selvstændig afdeling -
> ikke haft så meget at lave i de sidste par år.

Har du været frosset ned !?

Er du gået glip af feks. EU topmøde, diverse demonstrationer i landet pga.
DK deltagelse i Irak, træning til et vist pars bryllup og senest 825
betjente ekstra indkaldt pga. besøg from over there... så ved ikke lige hvad
du mener med at de IKKE har haft så meget at lave de sidste par år.

I øvrigt er færdselspolitiet ikke mere selvstændigt, end hvis der skal
ekstra på gaden af en eller anden årsag, tja så kommer alt hvad der kan
krybbe og gå...

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-05-04 22:18

> Har du været frosset ned !?

Ok da. Jeg mente, de ikke for almindelige mennesker har været specielt
synlige. Især ikke på vores ellers sikre motorveje. Med denne kampagne er de
ved at gøre almindelige skatteborgere opmærksomme på deres værd - og
samtidig skaffe betaling til overarbejdspuklen.

MVH Klaus

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-05-04 18:07

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Tak til politiet som gør et godt stykke arbejde. Fint at de skriver store
> bøder ud til de fjolser som kører for hurtigt.
> HJ

Jeg mener så de sikkert har laaangt vigtigere ting og tage sig til!

Venligst

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 18:16

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40952acb$0$469$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg mener så de sikkert har laaangt vigtigere ting og tage sig til!

Det ville jeg også formode.

Der er dog en formildende omstændighed.

Politiet noterer også de fjolser der kører for tæt på, svinger ud foran
andre, taler i mobiltelefon elle sinker trafikken....;)

Hr. Bjørn

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-05-04 18:57

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Det ville jeg også formode.

Ville I to også gå hen på byggepladsen og spørge mureren, om ikke der var
andet han kunne lave end at mure ?

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 19:17

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

>Ville I to også gå hen på byggepladsen og spørge mureren, om ikke der var
>andet han kunne lave end at mure ?

Hvis der var ting han var bedre egnet til ? Ja da ;)

Sådan lidt analogi : Hvis fundamentet manglede, ville jeg måske
foreslå ham at prioritere lidt anderledes.

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-05-04 20:19

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Hvis der var ting han var bedre egnet til ? Ja da ;)

Men nu murer den her afdeling i firmaet kun, så han kan ikke bruges til
andet.

> Sådan lidt analogi : Hvis fundamentet manglede, ville jeg måske
> foreslå ham at prioritere lidt anderledes.

Men her er fundamentet og mester siger, at han skal mure ovenpå.

/Caspersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 20:21

> [...]

> Sådan lidt analogi : Hvis fundamentet manglede, ville jeg måske
> foreslå ham at prioritere lidt anderledes.

Hvis han byggede luftkasteller, ville jeg nok ikke undre mig så meget...)

Hr. Bjørn

Fra : Don H.

Dato : 02-05-04 18:21

Henrik Jansen wrote:
> Tak til politiet som gør et godt stykke arbejde. Fint at de skriver
> store bøder ud til de fjolser som kører for hurtigt.

Pas på du ikke bliver kvalt, glorien kunne jo falde ned...

Fra : Michael

Dato : 02-05-04 22:51

> Tak til politiet som gør et godt stykke arbejde. Fint at de skriver store
> bøder ud til de fjolser som kører for hurtigt.

Jeg er helt enig med Henrik - folk der kører for hurtigt ved godt, at de
kører for hurtigt, og må selvfølgelig acceptere en bøde. Det er jo ikke
noget nyt, at det giver en bøde at køre for hurtigt.

Om det er en pengemaskine eller ej. Folk bestemmer selv om der skal
puttes penge i, hvis ikke, kan man bare lade være at køre for hurtigt -
man bestemmer selv.

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-05-04 21:34

> ... i dag, på strækningen mellem Ballerup og Vordingborg, uha der var
> mange målinger både den ene og den anden retning.

Lørdag var der intet, men vi kørte pænt alligevel :)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide