MS Windows
briani 27239
XP lukker selv
Fra : Claus Hansen

Dato : 02-05-04 16:41

Hej

Jeg har et problem med en XP-pro, som selv lukker ned med varierende
mellemrum.

Jeg får en dialogbox på skærmen med nogenlunde flg. besked:

NT Authoryti System lukker maskinen ( nedtælling begynder ) pga. fejl i.
System 32 / lsass.exe 1073741819 fejl.

Jeg tror ikke, at det skyldes den virus/orm, som var fremme for noget tid
siden. Maskinen er blevet scannet
op til flere gange uden resultat.

Det kunne måske være en ram fejl, men når maskinen kører i fejlsikret
tilstand, sker der intet.

Jeg håber der er en, som har en løsning, da det er røv-irriterende at vente
på maskinen genstarter konstant, den er sådan set ikke brugbar.

På forhånd tak

MVH Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-05-04 17:17

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=60780

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Hansen

Dato : 02-05-04 21:01

Tak for tippet, det er sikkert den !

Et lille tillægs spørgsmål:
Kan det være det, at jeg selv sidder bag en router, gør det, at jeg endnu
aldrig selv er blevet ramt af en sådan orm ??.
Jeg har en idé om at ormen simpelthen farer vild når den rammer en router ?

Hilsen Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-05-04 21:51

Claus Hansen skrev:

> Kan det være det, at jeg selv sidder bag en router, gør det,
> at jeg endnu aldrig selv er blevet ramt af en sådan orm ??.

Det er det muligvis. Det er vist noget med, at mange routere har
indbygget firewall.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-04 22:01

"Thomas G. Madsen" skriver:

> Det er det muligvis. Det er vist noget med, at mange routere har
> indbygget firewall.

Jep, en router der ikek er sat til at forwarde nogle porte svarer til en
lukket firewall.

klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe