Skærme
Fijala 3554
Skrå hvide linier på Diamondtron skærm.
Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-05-04 15:25

Hej gruppe,

Jeg har købt en Iiyama MM904UT skærm, der havde nogle skrå hvide streger
(det blev tydligere ved højere brightness og på sort baggrund) i ca. 3 uger.

Nu virker de somom de helt er forsvundet, inden jeg tog mig sammen til at
benytte mig at garantien :)

Men, er der nogen der har et bud på hvad årsagen var?

Fra : Jakob

Dato : 02-05-04 19:08

> Men, er der nogen der har et bud på hvad årsagen var?

Ren nysgerrighed, hvad synes du om skærmen ??, jeg var ved at købe en
men da der ikke var mange der kendte den endte jeg op med en samsung

MVH

Jakob

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 04-05-04 11:52

"Jakob" <nomail@nomail.no> wrote in message

> Ren nysgerrighed, hvad synes du om skærmen ??, jeg var ved at købe en
> men da der ikke var mange der kendte den endte jeg op med en samsung

Jeg er godt tilfreds med den. Den har en speciel superbrightness mode som
jeg bruger til spil og film (man må ikke bruge den normalt da det ifølge
Iiyama kan ødelægge skærmen ved stillestående billeder).

Den kører 100hz i min foretrukne opløsning 1152*864.

Så jeg har intet at udsætte på den.

Dog må jeg også sige at jeg ikke "fornemmer" at den er bedre end andre
trinitron/diamondtron skærme i samme prisklasse.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-05-04 21:24

In news:hx7lc.152055$jf4.8119699@news000.worldonline.dk
Thomas Wesley Hinton <wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> til at benytte mig at garantien :)
>

> Men, er der nogen der har et bud på hvad årsagen var?

Det du så var tilbageløbsstreger, (som du har fundet ud af er fænomenet
nemmest at se ved høj kontrast/brightnes indstilling), skyldes som regel at
G2 er for høj.

Fra : M.Kay

Dato : 03-05-04 09:25

I know it's awful, but N_B_DK wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> skyldes som
> regel at G2 er for høj.

nåååh! Kan det forklares nærmere?

--
Kay

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-04 17:18

In news:Xns94DE69F0268F2Mkaymaildk@130.133.1.4
M.Kay <G.i.n@ping.dk> wrote:
> I know it's awful, but N_B_DK wrote to everybody in
> dk.edb.hardware.skaerm saying:

> nåååh! Kan det forklares nærmere?

kan da forsøge.... G2 er et gitter der sidder i selve billedrøret og
bestemmer hvor mange elektroner der kommer ud til selve skærmen (en slags
lysstyrke kontrol), dette er en meget simplificeret forklaring, men var lige
det bedste jeg kunne komme på uden at det blev ALT for teknisk *S*

Fra : M.Kay

Dato : 04-05-04 08:04

> [...]

> slags lysstyrke kontrol), dette er en meget simplificeret forklaring,
> men var lige det bedste jeg kunne komme på uden at det blev ALT for

Ahh, tak :)

--
Kay

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 04-05-04 11:54

"N_B_DK" <n_b_dk@SPAMhotmail.com> wrote in

> Det du så var tilbageløbsstreger, (som du har fundet ud af er fænomenet
> nemmest at se ved høj kontrast/brightnes indstilling), skyldes som regel
at
> G2 er for høj.

Hvad er G2?

Tak for svaret, jeg regnede ikke med at nogen vidste det (SHG manden sagde
at en af elektron kanonerne var defekt!).

Fra : N_B_DK

Dato : 04-05-04 23:09

In news:UCKlc.153259$jf4.8172847@news000.worldonline.dk
Thomas Wesley Hinton <wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> wrote:

> Hvad er G2?
>
> Tak for svaret, jeg regnede ikke med at nogen vidste det (SHG manden
> sagde at en af elektron kanonerne var defekt!).

Det har han nu ikke ret i, en simpel justering afhjælper problemet... og jo
selvfølgelig er der nogen der kender til det problem, ellers sidder der en
masse i dk.teknik.elektronik som også ved en masse om monitor teknik *S*