MS Windows
briani 27239
Installering af xp
Fra : Erling Nielsen

Dato : 02-05-04 15:12

På min computer har jeg windows me installeret. Så er det at jeg gerne
vil opgradere til xp. Det kører sådan set uden problemer, d.v.s. at den
kopierer alle filerne til at den på et tidspunkt skal genstartes. Så
står der, at den mangler en fil og installationen er mislykkedes.
Hilsen
Erling Nielsen

Fra : Pico

Dato : 02-05-04 16:22

Erling Nielsen wrote:
> [...]
> den kopierer alle filerne til at den på et tidspunkt skal genstartes.
> Så står der, at den mangler en fil og installationen er mislykkedes.

Det er ikke mange oplysninger du giver, hvilke fil er det den mangler,
hvordan installere du, boot fra CD'en, med en Win 98 bootdisk ?
Pico

Fra : Erling Nielsen

Dato : 02-05-04 18:23

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> Det er ikke mange oplysninger du giver, hvilke fil er det den mangler,
> hvordan installere du, boot fra CD'en, med en Win 98 bootdisk ?

Når at den har genstartet og skal til den egentlige installation, kommer
flg. tekst frem:
Installationen har konstateret at drev c: er beskadiget og ikke kan
repareres. Installationen kan ikke fortsætte.

Underlig meddelelse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-04 16:46

Erling Nielsen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> den kopierer alle filerne til at den på et tidspunkt skal genstartes.
> Så står der, at den mangler en fil og installationen er mislykkedes.

Det oplevede jeg også en gang - jeg ved ikke om det hjælper dig, men her
er min løsning

Den harddisk, som jeg installerede på var i BIOS defineret som "LARGE" -
og så døde den under installering af XP - netop der hvor den skulle
genstarte....

Der ændrede jeg så i BIOS så den i stedet stod som "AUTO" - og så
virkede det uden problemer.

Det er ikke sikkert, at det kan løse dit problem - men det er da et
forslag ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Erling Nielsen

Dato : 02-05-04 17:15

Fra : Sander

Dato : 02-05-04 18:46

Måske din harddisk har en fysisk fejl, du har så den mulighed
at hente et disktool fra harddisk producentens hjemmeside, som
kan teste disken og rette eventuelle fejl.

Har en gang reddet en harddisk på denne måde.

Sander.