Sammenføring af katte
Fra : KK20

Dato : 02-05-04 13:53

Halløjsa gruppe.

I forbindelse med at jeg skal flytte sammen med en pige, skal vores katte jo
sammenføres.
Hvad skal man tage højde for ? Hvordan gøres det ?

Data på kattene er :

Kat1 (katten i huset)
- Maine Coon
- hankat
- kastreret
- ca. 1½ år.

Kat2 (indflytter / tilflytter)
- Maine Coon
- hankat
- kastreret
- ca. 1 år.

Håber på nogle gode råd, der vil gøre sammne føring smertefri.

/ KimK

Fra : Trine

Dato : 02-05-04 15:15

Hej Kim

Da vores katte skulle føres sammen, lod vi den "nye" kat blive i
transportkassen i 1-2 timer og den anden så kunne vænne sig til lugten at en
ny kat, efter ca 2 timer lod vi den nye kat komme ud af kassen men satte den
ikke sammen med den gamle endnu for den nye skulle vænne sig til duften at
dens nye hjem.Efter et stykke tid da den var faldet til ro lukkede vi den
gamle kat ud, men var i nærheden af dem hele tiden, de hvæsede og sloges det
bedste de har lært, men har fået af hvide at det er meget normalt at de slås
det første stykke tid specielt hvis det er ren inde katte.

Mine katte er alm. huskatte
begge kastreret
og begge hanner
Jeg går udfra at katte reagere nogenlunde ens om det er Maine coon elle
huskat.

Jeg håber at du kan bruge men erfaring til noget,

Held og lykke

Hilsen Trine