MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
partitionering af eksternt drev?
Fra : michael bennati scho~

Dato : 02-05-04 12:25

Jeg har købt en 250gb ekstern HD til min laptop (xp).
Jeg har så via diskhåndtering formatteret den til NTFS, men hvordan er det
nu jeg deler den op i flere drev? Nu står den som een stor "grundlæggende
disk". Jeg troede at jeg kunne højreklikke på den og så opdele den i flere
drev derfra, men den option får jeg ikke ved at højreklikke, kun slet og
formatter. Hvad skal jeg gøre for at dele den op i flere drev?
mvh Michael

Fra : Klaus

Dato : 02-05-04 13:41

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse
> [...]
og
> formatter. Hvad skal jeg gøre for at dele den op i flere drev?

Så vidt jeg kan se, skal du først slette den. Derefter oprette nye, der
derefter skal formateres.
Hvis du skal lave noget ved den uden datatab, skal du bruge programmer
som f. eks. PartitionMagig.

Klaus

Fra : michael bennati scho~

Dato : 02-05-04 19:28

"Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> derefter skal formateres.
> Hvis du skal lave noget ved den uden datatab, skal du bruge programmer

yes.. jeg skulle slette den der var. Nu virker det. takker.
mvh Michael