Quentin Tarantino Intertekstualitet ?
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 02-05-04 12:09

(Til de sarte - evt. minispoiler!)

Jeg sad lige og genså Pulp Fiction og kom til at tænke på intertekstualitet
blandt Q.T's film.

I scenen hvor Vincent og Mia sidder på restaurenten og snakker, falder
samtalen på at Mia engang var med i et TV show.

Vincent:"I heard you did a Pilot?"

Mia: "That was my fifteen minutes.."

Vincent: "What was it?"

Mia: "It was a show about female secret agents called Fox Force Five."

Vincent: "What?"

Mia: "Fox Force Five... Fox as in we were a bunch of foxy chicks, Force as
in we were forced to be reckoned with.
Five as in there was one, two, three, four, five of us...There was a blonde
one, Sommerset O' Neal from that show 'Baton Rouge', she was the leader. A
Japanese one, a black one, a french one, and a brunette one, me. We all had
special skills. Sommerset had a photographic memory, the Japanese fox was a
kong fu master, the black girl was demolition expert, the french fox's
speciality was sex...

Vincent: "What was your speciality?"

Mia: " Knives. The character I played, Raven McCoy, her background was she
was raised by circus performers. So she grew up doing a knife act. According
to the show, she was the deadliest woman in the world with a knife. But
because she grew up in a circus, she was also something of an acrobat. She
could do illusions, she was a trapeze artist - when you're keeping the world
safe from evil, you never know when being a trapeze artist's gonna come in
handy. And she knew a zillion old jokes her grandfather, an old
vaudevillian, taught her. If we woulda got picked up, they woulda worked in
a gimmick where every episode I woulda told and ol joke."

Så er det self at tankerne dengang blev ledt lidt over på Charlies Angels,
da man så filmen første gang i biografen. Men nu er det bare _LIDT_ som om
at der er kraftige ens træk med Deadly Viper Acosiation fra Kill Bill ??
Jeg mener en Blondine, en Japansk, en sort kvinde, en fransk kvinde? Det er
da megt sjovt

Desuden kom jeg også til at tænke på da Mia før de går ind på restaurenten
siger til Vincent "Come on.. dont be a [ ]" (Hvor hun tegner en firkant i
luften.." Dette gør The Bride også i Kill Bill vol. 1 omkring starten..

Er der nogle der har andre gode intertekstualiteter?

Mvh. Martin

Ps. Hvad er det lige med Uma Thurmans fødder ?? Jeg kom til at tænke på det.
I Pulp Fiction går samtalen på om hvorvidt der er én der har givet hende
fodmassage osv. Da de danser på restaurenten filmes hendes fødder også en
del. Det samme sker hjemme i huset da hun går rundt. Hermed tænker jeg så
også på Kill Bill hvor hun bl.a. i Vol. 1 sidder og snakker ca. 10mins til
hendes "Big Toe", og mange andre gange filmes hende fødder også en del.
Nogen der er kloge?

Fra : Kim2000

Dato : 02-05-04 12:33

> [...]
> hendes "Big Toe", og mange andre gange filmes hende fødder også en del.

Tarentino er efter sigende til fødder, og de er da også kønne på Uma
Thurman, hun må gerne gå barfodet rundt hjemme hos mig

Fra : J

Dato : 02-05-04 13:31

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tarentino er efter sigende til fødder, og de er da også kønne på Uma
> Thurman, hun må gerne gå barfodet rundt hjemme hos mig

Og cunnilingus! Der hentydes til denne aktivitet overalt i "hans" film fra
"True Romance" over "From Dusk till Dawn" og "Jackie Brown" til "Pulp
Fiction". Jeg husker ikke lige resten, men mon ikke...
-eller er det bare mig der har antennerne for langt ude

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-05-04 19:20

On Sun, 2 May 2004 13:32:30 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Tarentino er efter sigende til fødder, og de er da også kønne på Uma
>Thurman, hun må gerne gå barfodet rundt hjemme hos mig

Ja, da hellere dem end hendes grimme fjæs.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-05-04 19:25

Niels Søndergaard wrote:
> [...]

Jeg synes faktisk at hun har ret grimme fødder.

> Ja, da hellere dem end hendes grimme fjæs.

Hun er heller ikke min kop te :)

Lucy Liu, derimod... *rrrrrooooaaarrr*

/David

Fra : Per

Dato : 03-05-04 21:44

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jeg synes faktisk at hun har ret grimme fødder.

LOL!

> Hun er heller ikke min kop te :)
>
> Lucy Liu, derimod... *rrrrrooooaaarrr*

Køn er Lucy Liu sgu godt nok ikke, men hun kan måske sucky long time?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-05-04 21:57

On Mon, 3 May 2004 22:44:24 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Køn er Lucy Liu sgu godt nok ikke, men hun kan måske sucky long time?

Jeg tænder normalt ikke på asiater, men jeg synes godt nok, Lucy er
lækker. Hun må godt komme og kilde mig i knæhasen, ligesom hun gjorde
i Ally.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-05-04 23:28

Per wrote:

> Køn er Lucy Liu sgu godt nok ikke, men hun kan måske sucky long time?

Hvis du melder dig ind i sygesikringen Danmark kan du få tilskud til
briller og kontaktlinser. Det er faktisk ret fedt.

/David

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 02-05-04 19:28

Niels Søndergaard skrev i en meddelelse

> Ja, da hellere dem end hendes grimme fjæs.

Nu håber jeg ikke du mente det sarkastisk, for lige nu er jeg
super-over-ekstatisk-lykkelig over at have fundet en der også synes
kvindemennesket er tudegrim

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : -V-

Dato : 02-05-04 19:40

Tina Susanne Johansson wrote:

> Nu håber jeg ikke du mente det sarkastisk, for lige nu er jeg
> super-over-ekstatisk-lykkelig over at have fundet en der også synes
> kvindemennesket er tudegrim

Jeg melder mig hjertensgerne under samme fane.
Hun er i mine øjne mere speciel end køn.

Men hvad hulen, på en varm sommerdag med lidt solbrændte kinder og
solbriller, siddende på en høj damecykel i en kort, blomstret kjole, så
ville jeg da nok vende mig om efter hende.

Lucy Lui er den eneste asiat, bortset fra Maggie Cheung, som jeg finder bare
den mindste smule attraktiv.

-V-

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 02-05-04 23:23

-V- skrev i en meddelelse...

> Lucy Lui er den eneste asiat, bortset fra Maggie Cheung, som jeg finder
bare
> den mindste smule attraktiv.

Lucy Liu har et eller andet meget specielt over sig. Hvis vi skal tale om
kønne asiater vil jeg da gerne nævne Tamlyn Tomita - hun har et dejligt
ansigt.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Peter G

Dato : 03-05-04 13:37

-V- skrev:

> Lucy Lui er den eneste asiat, bortset fra Maggie Cheung, som jeg
> finder bare den mindste smule attraktiv.

Få set "Les Invasion Barbares". ( http://www.imdb.com/title/tt0338135/ )
Udover at være en flot, morsom, velspillet, bittersød og yderst hjertevarm
film, er en af de flotteste asiatiske kvinder, jeg har set i nyere tid,
med.

--
Regards, Peter.
Toppost[s|ers] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : -V-

Dato : 03-05-04 22:18

Peter G wrote:
> [...]
> morsom, velspillet, bittersød og yderst hjertevarm film, er en af de
> flotteste asiatiske kvinder, jeg har set i nyere tid, med.

Jeg kan ikke lige finde ud af, hvem du mener.

Hvem mener du?

-V-

Fra : Peter G

Dato : 04-05-04 14:05

-V- skrev:

> Jeg kan ikke lige finde ud af, hvem du mener.
>
> Hvem mener du?

Aner ikke hvad skuespillerens navn er. Hun er på skærmen i sammenlagt 10
sekunder, har ingen replikker eller større rolle, men nøj de 10 sekunders
skærmtid er et visuelt æstetisk himmerige.

Det er på mange måder en yderst dejlig film, med nogle gode præstationer.

Den får mine varmeste anbefalinger.
Jeg vil roligt påstå at det er den bedste film lavet i 2003 jeg har set.

--
Regards, Peter.
Toppost[s|ers] and other annoying elements will be killfiled in silence.
Now playing | Last played:
National, The [Sad Songs For Dirty Lovers] - 90-Mile Water Wall

Fra : Ironi

Dato : 02-05-04 19:47

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40953db4$0$221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nu håber jeg ikke du mente det sarkastisk, for lige nu er jeg
> super-over-ekstatisk-lykkelig over at have fundet en der også synes
> kvindemennesket er tudegrim

Jeg tror, at der er en stor chance for, at du ser bedre ud!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-05-04 20:19

Tina Susanne Johansson escribió / skrev

> Nu håber jeg ikke du mente det sarkastisk, for lige nu er jeg
> super-over-ekstatisk-lykkelig over at have fundet en der også synes
> kvindemennesket er tudegrim

Den gruppe tilskriver jeg mig dig også uden tvivl. Hun er ikke engang
normalt pæn, hun /er/ jo pissegrim.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-05-04 08:11

On Sun, 2 May 2004 20:28:01 +0200, "Tina Susanne Johansson"
<tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

>Nu håber jeg ikke du mente det sarkastisk, for lige nu er jeg
>super-over-ekstatisk-lykkelig over at have fundet en der også synes
>kvindemennesket er tudegrim

Hun har en flot krop, men hendes ansigt er ikke kønt. Det værste er,
at hun også har en ubehagelig udstråling, som jeg står helt af på.
Grimhed er ligesom skønhed i høj grad noget, der kommer indefra. Ellen
Barkin er fx tudegrim af udseende, men hende havde jeg intet mod en
tur i byen (eller kanen) med.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 03-05-04 20:18

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Grimhed er ligesom skønhed i høj grad noget, der kommer indefra. Ellen
> Barkin er fx tudegrim af udseende, men hende havde jeg intet mod en

Nu er du vist for flink. Hun er alt for høj og alt for tynd og har en lang,
ranglet girafkrop uden hofter og med kantede knæ. Hun ser ud som om hun er
bygget af Lego af en fyr uden formsans.

Ellen Barkin, derimod....Uhada! Hun har ganske rigtigt noget HELT andet. Der
er mange som har et eller andet udefinérbart, men desværre også mange der
ikke har. Pierce Brosnan f.eks. ser vældigt godt ud (siger min kone) men har
desværre ca. samme udstråling som en gryde kål.

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-05-04 20:50

On Mon, 3 May 2004 21:18:19 +0200, "J" <albuerumminusspam@hotmail.com>
wrote:

>Nu er du vist for flink. Hun er alt for høj og alt for tynd og har en lang,
>ranglet girafkrop uden hofter og med kantede knæ. Hun ser ud som om hun er
>bygget af Lego af en fyr uden formsans.

Så har du vist ikke set Uma som den skumfødte Venus i Terry Gilliams
Münchhausen-film. Det var dér, jeg for alvor bemærkede hendes krop.
Men det kan muligvis have været en body double. Man kan aldrig vide...

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 03-05-04 21:14

> [...]
> Münchhausen-film. Det var dér, jeg for alvor bemærkede hendes krop.
> Men det kan muligvis have været en body double. Man kan aldrig vide...

Jo, den har jeg set.
For det første var hun mere eller mindre nøgen, for det andet var hun 17 år
da den blev lavet. Begge dele hjælper
Er det forøvrigt ikke også hendes bare mås, John Malkovich bruger som
skriveunderlag i "Dangerous Liaisons"? Den lagde jeg i hvert fald mærke til!

Jonas

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-04 00:05

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> Grimhed er ligesom skønhed i høj grad noget, der kommer indefra. Ellen
> Barkin er fx tudegrim af udseende, men hende havde jeg intet mod en

http://www.stilemedia.com/?p=uma.jpg
Håber linket virker.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : J

Dato : 04-05-04 17:45

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.stilemedia.com/?p=uma.jpg
> Håber linket virker.

Av-av-av! Det gør du aldrig igen, forstået?
For at citere en anden "Tarantino"-film (True Romance): "She looked like she
fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down!"

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-05-04 23:45

On Tue, 4 May 2004 01:05:09 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>http://www.stilemedia.com/?p=uma.jpg
>Håber linket virker.

Okay. Hun *havde* en flot krop - engang.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-05-04 23:26

On Sun, 02 May 2004 20:19:46 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Ja, da hellere dem end hendes grimme fjæs.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

Nu syntes jeg hun er pæn nok og ikke så kunstig og oversminket som
mange af de andre skuespillerinder man ser, men siden I nu syntes hun
er grim ville jeg da gerne se et billede af din/jeres kærester/koner
:)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars

Dato : 04-05-04 00:36

> Ja, da hellere dem end hendes grimme fjæs.

<Matador>

Hvordan tror De egentlig selv, De ser ud?

</Matador>

I øvrigt er hun da dejlig og har en charmerende udstråling. Men hendes lidt
specielle udseende tiltaler selvsagt ikke de mere overfladiske typer...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-05-04 23:46

On Tue, 4 May 2004 01:36:17 +0200, "Lars" <hlkkj@pkljl.dk> wrote:

>Hvordan tror De egentlig selv, De ser ud?

Jeg ser herrens ud, men jeg skal heller ikke lokke folk til at købe
biografbilletter.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-05-04 14:13

Kim2000 wrote:

> Tarentino er efter sigende til fødder,

Der er også en hel del med fødder i Room 309 af Four Rooms
(http://www.imdb.com/title/tt0113101/)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Risager

Dato : 02-05-04 14:34

> [...]
> fra Kill Bill ?? Jeg mener en Blondine, en Japansk, en sort
> kvinde, en fransk kvinde? Det er da megt sjovt

Fantastisk, det havde jeg helt overset.

Karakteren "The Bride" er da også udformet af Quentin og Uma under
optagelserne til Pulp Fiction, så der er nok noget om snakken ;)

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-05-04 23:05

> Er der nogle der har andre gode intertekstualiteter?

Michael Mortensen hedder Vic Vega i Reservoir Dogs og Travolta er Vincent
Vega i Pulp Fiction.

Harvey Keitel referer til en Alabama i Reservoir Dogs og det hedder Patricia
Arquette i True Romance.

Mark

Fra : Simon

Dato : 03-05-04 08:01

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Michael Mortensen hedder Vic Vega i Reservoir Dogs og Travolta er Vincent
> Vega i Pulp Fiction.

Deraf 'The Vega Brothers'

> Harvey Keitel referer til en Alabama i Reservoir Dogs og det hedder
Patricia
> Arquette i True Romance.

Det var oprindelig meningen Clarence skulle dø, og Alabama senere skulle slå
sig sammen med Mr. White.

> Mark

Tom Sizemore spiller Jack Scagnetti i Natural Born Killers. Han bliver også
nævnt i Resevoir Dogs. (Vic Vega Parole).

Tom Sizemore spiller også betjent i True Romance. Dette script og Natural
Born Killers script var oprindelig en. Dette faktum, plus overnævnte binder
en karaktér sammen over 3 film.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-05-04 14:49

"Simon" <simon@_sletmig_simz.dk> wrote in message
> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

Vincent

> Deraf 'The Vega Brothers'

Hvornår er det de bliver nævnt? Altså The Vega Brothers...
Jeg er ret nysgerrig, da jeg finder det spændende

Mvh. Martin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-05-04 10:45

Martin Ohlsson wrote:

> Hvornår er det de bliver nævnt? Altså The Vega Brothers...
> Jeg er ret nysgerrig, da jeg finder det spændende

Det er et tænkt filmprojekt.

Mark
I'm sick of the jive
You talk verbal insecticide

Fra : Christopher Tracy

Dato : 03-05-04 14:51

Hej

Mark Thomas Gazel wrote:

> Michael Mortensen hedder Vic Vega i Reservoir Dogs og Travolta er
> Vincent Vega i Pulp Fiction.

Du mener vel nok Michael Madsen

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-05-04 10:43

Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this wrote:

> Du mener vel nok Michael Madsen

Fordømt!

Mark
If quantum mechanics hasn't profoundly shocked you, you haven't understood
it yet.
Niels Bohr