MS Windows
briani 27239
sikker fjernelse af harware ?
Fra : martin nielsen

Dato : 02-05-04 11:30

der er et ikon i min værktøjslinie i bunden ovre ved uret

det er en grå firkant med en grøn pil der peger til venstre og hvis man
kører pilen over det står der "sikker fjernelse af hardware" og trykker man
på det vil den fjerne psc2100 (dot4usb) det er noget der bliver installeret
når jeg installere min printer (HP psc 2110 all in one)

hvad kan det være ?
hvordan fjerner jeg det ikon uden at uninstall min printer ?

MVN

Fra : Gevaldi

Dato : 02-05-04 11:38

martin nielsen skriblede:
> [...]
> one)
>
> hvad kan det være ?
> hvordan fjerner jeg det ikon uden at uninstall min printer ?

Start\Kør skriv MsConfig og fjern så
fluebenet ved den/de programmer du
ikke vil have til at starte op sammen
med Windows.

--
/Gevaldi

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 02-05-04 12:00

On Sun, 2 May 2004 12:30:20 +0200, "martin nielsen" <o@0.o> wrote:

> [...]
>på det vil den fjerne psc2100 (dot4usb) det er noget der bliver installeret
>når jeg installere min printer (HP psc 2110 all in one)

Som du også selv har bemærket, oprettes ikonen, første gang der
installeres en USB-enhed.
Ikonen har primært betydning ved brug af USB-tilsluttede lagerenheder
(Removable Storage Devices som f.eks. harddiske, kortlæsere o.lign.),
der anvender caching (hurtig mellemlagring i RAM) ved
dataoverførseler.
Da USB-enheder jo kan tilsluttes og frakobles, uden at PC,en skal
slukkes og genstartes, ville man, ved blot at fjerne en USB-enhed,
risikere, at data i cache endnu ikke er overført til USB-enheden og
derfor går tabt.
Denne situation undgås ved at anvende "Sikker fjernelse af hardware",
inden USB-enheden fjernes.

Se nærmere her:

http://makeashorterlink.com/?G38F53F28

>hvordan fjerner jeg det ikon uden at uninstall min printer ?

Det ved jeg ikke - men den bør jo heller ikke fjernes

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 02-05-04 13:22

On Sun, 2 May 2004 12:30:20 +0200, martin nielsen wrote in
dk.edb.system.ms-windows <4094ccf3$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
>på det vil den fjerne psc2100 (dot4usb) det er noget der bliver installeret
>når jeg installere min printer (HP psc 2110 all in one)

Så vidt jeg husker, er der en kortlæser til hukommelseskort til
digitalkameraer indbygget i printeren. Det er i forbindelse med
udtagning af disse hukommelseskort, du har denne ikon.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : martin nielsen

Dato : 02-05-04 14:54

jeg slettede det og genstartede så installerede den printeren igen og ikonet
kom IKKE tilbage.... så håber jeg bare det bliver ved på den måde...

MVN

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 08:15

On Sun, 2 May 2004 15:54:19 +0200, "martin nielsen" <o@0.o> wrote:

>jeg slettede det og genstartede så installerede den printeren igen og ikonet
>kom IKKE tilbage.... så håber jeg bare det bliver ved på den måde...

Hvorfor vil du fjerne ikonet, når det er til gavn for dig og din PC?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-05-04 01:31

"Jesper G. Poulsen" <Has@none> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil du fjerne ikonet, når det er til gavn for dig og din PC?
>

> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Jeg har også det problem og jeg har ikke bedt om dette ikon som bare fylder
op. Derfor kunne det være rart om det kunne fjernes.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-05-04 06:43

On Wed, 5 May 2004 02:31:27 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Jeg har også det problem og jeg har ikke bedt om dette ikon som bare fylder
>op. Derfor kunne det være rart om det kunne fjernes.

Du skal bruges det hvis du anvender USB-enheder. Det er derfor det er
der. Det kan betyde datatab eller reinstallering af diverse drivere at
ignorere det.

Hvis du har pladsproblemer i tray'en, så findes der programmer der kan
skjule nogle af dem.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-05-04 11:03

> [...]
> ignorere det.
>
> Hvis du har pladsproblemer i tray'en, så findes der programmer der kan

Det lyder interessant. Har du nogen navngivne eksempler på disse programmer
og hvor man kan få fat i dem ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-05-04 19:55

On Wed, 5 May 2004 12:03:04 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Det lyder interessant. Har du nogen navngivne eksempler på disse programmer
>og hvor man kan få fat i dem ?

Jeg anvender Effective Desktop, jeg ved blot ikke om det stadig kan
downloades.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen