Skærme
Fijala 3554
Uklarhed i hjørnerne af samsung skærm, er ~
Fra : Jakob

Dato : 02-05-04 10:55

Jeg har købt en samsung nf959 skærm. Ud over at den larmer, er den
uskarp ved startikonet altså helt ude i hjørnet. Mit spørgsmål er om det
er normalt, eller det kan opfattes som en fejl ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-05-04 13:21

> Jeg har købt en samsung nf959 skærm. Ud over at den larmer, er den
> uskarp ved startikonet altså helt ude i hjørnet. Mit spørgsmål er om det
> er normalt, eller det kan opfattes som en fejl ??

min er godt nok en 957mb, men jeg har ingen problemer med skarpheden.
er det meget eller en smule - måske vi bare ikke ser det på samme måde.

mht til støjen - er det når du tænder den eller hele tiden - min giver lyde
fra sig når jeg tænder den, men det stopper kort tid efter og er helt
normalt - i manualen står:

der fremkommer lyde når metalkabinettet og elektromagneten, der er
installeretfor at blokere elektromagnetiske bølger, gensidigt påvirker
hinanden.

ifølge 957mb manualen - om det er sådan det hænger sammen for din ved jeg så
ikke...

håber det kunne hjælpe lidt....
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jakob

Dato : 02-05-04 14:04

> min er godt nok en 957mb, men jeg har ingen problemer med skarpheden.
> er det meget eller en smule - måske vi bare ikke ser det på samme måde.

Det er kun en lille smule og ikke det store problem, kombineret med
andre ting gør det at jeg overvejer at sende den til rep.

> der fremkommer lyde når metalkabinettet og elektromagneten, der er
> installeretfor at blokere elektromagnetiske bølger, gensidigt påvirker
> hinanden.

Det er ikke det her meget markante "donk" der kommer når den starter op.
Det er en brummende kondensator. Den siger som en meget dårlig
elsparepære altså sådan en hidsig snerren der kan høres tydeligt. Nogen
gange forsvinder det næsten når den har været tændt nogle timer, men det
er meget irreterende i starten.

Jeg har ikke hørt tilsvarende fra andre skærme jeg har haft, med mindre
man lægger øret helt ned til dem, med denne skærm er det tydeligt og
irreterende i mine øre.

MVH

Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-05-04 17:35

> [...]

> elsparepære altså sådan en hidsig snerren der kan høres tydeligt. Nogen
> gange forsvinder det næsten når den har været tændt nogle timer, men det

tja umiddelbart kunne det godt lyde som en defekt - det ville jeg nok osse
få tjekket ud - det lyder ikke korrekt - "donket", som du selv nævner, er
kun når den startes så det du fortælller lyder forkert.

Fra : Pete

Dato : 03-05-04 23:57

Jeg har lige returneret en Samsung 1200NF der led af nøjagtig det samme
problem, desuden har jeg en 959nf på jobbet, jeg mener der var noget i
1280x1024 i 85hz, men nu kører jeg 75hz, der er ikke nogen problemer.

Fra : Jakob

Dato : 04-05-04 00:35

In article <%4Alc.4625$h%1.194@news.get2net.dk>, pete@meat.dk says...
> Jeg har lige returneret en Samsung 1200NF der led af nøjagtig det samme
> problem, desuden har jeg en 959nf på jobbet, jeg mener der var noget i
> 1280x1024 i 85hz, men nu kører jeg 75hz, der er ikke nogen problemer.

Er det uskarpheden eller lyden du snakker om ??

MVH

Jakob