Kan nogen huske titlen på et gammelt C64 s~
Fra : Mads

Dato : 02-05-04 10:03

Hej

Sidder og roder lidt med en C64 emulator og kom i den anledning
til at tænke på et sjovt racer spil jeg engang havde til min C64.
Banerne var set skråt oppefra ( isometrisk view ) og man kørte
på forskellige planeter med deraf svingende tyngdekraft.

Man kunne også lave sine egne baner med en slags moduler
og så køre på dem bagefter.

Er der nogen der kan huske titlen og ved om det evt kan
downloades nogen steder ?

mvh Mads

Fra : Peter T.

Dato : 02-05-04 10:26

Mads wrote:

> [...]
> Banerne var set skråt oppefra ( isometrisk view ) og man kørte
> på forskellige planeter med deraf svingende tyngdekraft.

Racerspil? Det lyder mere som marble madness, hvor man styrer en kugle.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Mads

Dato : 02-05-04 11:31

On Sun, 2 May 2004 09:26:24 +0000 (UTC), "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>Racerspil? Det lyder mere som marble madness, hvor man styrer en kugle.

Kom MM nogensinde til 64'eren ? Jeg husker det som et af
de allerførste Amiga spil.
Men OK, jeg kan da tage fejl. Man er jo ikke helt ung længere.

mbh Mads

Fra : Peter T.

Dato : 02-05-04 12:17

Mads wrote:

> Kom MM nogensinde til 64'eren ? Jeg husker det som et af
> de allerførste Amiga spil.

Ja. Jeg husker at jeg brugte meget lang tid på at lede efter det spil, da
jeg skiftede til amiga og at MM var grunden til, at jeg af og til støvede
C64eren af. :)

> Men OK, jeg kan da tage fejl. Man er jo ikke helt ung længere.

Velkommen i klubben. ;)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Peter T.

Dato : 02-05-04 12:22

Peter T. wrote:

> Ja. Jeg husker at jeg brugte meget lang tid på at lede efter det
> spil, da jeg skiftede til amiga og at MM var grunden til, at jeg af og
> til støvede C64eren af. :)

Forøvrigt - jeg har aldrig nogensinde fundet en pc-udgave af marble madness
udover et par TEMMELIGT forkølede forsøg på noget portet skrammel og en
officiel Marble Madness til pc, har INTET med MM fra C64/amiga at gøre.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-05-04 12:53

Peter T. wrote:

> [...]
> madness udover et par TEMMELIGT forkølede forsøg på noget portet
> skrammel og en officiel Marble Madness til pc, har INTET med MM fra

Hvorfor ikke spille den vaskeægte original i MAME.
http://www.bodenstaendig.de/marble/emul.htm
http://www.mameworld.net/maws/rsrc.php?name=marble

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-05-04 12:57

Sune Salminen wrote:

Se forresten også http://www.marblemania2003.com/

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter T.

Dato : 02-05-04 19:38

Sune Salminen wrote:

> Sune Salminen wrote:
>
> Se forresten også http://www.marblemania2003.com/

Takker. Men begge forslag gør, at jeg skal installere ting på min pc, for
at få lov at spille spillet og det er jeg ikke interesseret i. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-05-04 22:37

Peter T. wrote:

> Takker. Men begge forslag gør, at jeg skal installere ting på min
> pc, for at få lov at spille spillet og det er jeg ikke interesseret
> i. :)

Jeg kan fortælle dig at kommandolinje-udgaven af MAME til Windows ikke
skriver i registreringsdatabasen eller andre steder end .cfg og .ini
filer i den mappe du har udpakket den i. Den registrerer heller ikke
nogen filtyper eller noget som helst. Så det er nemt at overskue hvis du
fortryder.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter T.

Dato : 03-05-04 13:53

Sune Salminen wrote:

> [...]
> filer i den mappe du har udpakket den i. Den registrerer heller ikke
> nogen filtyper eller noget som helst. Så det er nemt at overskue hvis du

Se, det er jo en helt anden snak. Takker.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Kim2000

Dato : 02-05-04 12:40

Mit bedste bud vil være at gå ind på www.c64.com, der har ca. 4000 spil
liggende (lovligt) et andet bud er at søge under google på project 64.

Kim

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 01-05-04 19:11

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bedste bud vil være at gå ind på www.c64.com, der har ca. 4000 spil
> liggende (lovligt) et andet bud er at søge under google på project 64.

Lovligt og lovligt :) Der er vel stadig copyright på de fleste spil der.
At der så ikke er nogle der vil gøre noget ved det, er noget andet.

/Kenneth

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-05-04 11:06

Mads wrote:
> [...]
> og så køre på dem bagefter.
>
> Er der nogen der kan huske titlen og ved om det evt kan

Det er Racing Destruction Set.

http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//www.lemon64.com/reviews/view.php%3Fid%3D94
http://www.c64unlimited.net/games/r/Racing%20Destruction%20Set/Racing%20Destruction%20Set.htm

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Mads

Dato : 02-05-04 11:30

On Sun, 2 May 2004 12:05:39 +0200, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Det er Racing Destruction Set.

Lige præcis. Tusind tak.

Kors, var det virkeligt så grimt dengang.
Tingene har sgu forandret sig en lille smule.

mvh Mads

Fra : S. Sørensen

Dato : 02-05-04 14:55

"Mads" <mads@nospam.portalen.no> wrote in message

> Lige præcis. Tusind tak.
>
> Kors, var det virkeligt så grimt dengang.
> Tingene har sgu forandret sig en lille smule.
>
> mvh Mads

Hehe, ja det kan jeg også godt huske. Det var mit favorit spil dengang. Der
skulle ikke meget til, at underholde os dengang.

Steinbjørn

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-05-04 15:44

S. Sørensen wrote:
> "Mads" <mads@nospam.portalen.no> wrote in message

> Hehe, ja det kan jeg også godt huske. Det var mit favorit spil
> dengang. Der skulle ikke meget til, at underholde os dengang.
>
> Steinbjørn

Ja, der er ret mange spil hvor man ved gensyn tænker "argh, hvad var det
lige der var så fedt ved det her!?"
For mit eget vedkommende tror jeg at min fantasi havde en stor andel i
oplevelsen af spillene på Spectrum og C64, jeg var nok bedre til at leve
mig ind i og 'forbedre' spillenes ret begrænsede univers inde i mit
hovede. Ligesom med alle andre lege når man er barn.
Men jeg tager stadig et slag Wizball en gang i mellem, så jeg er nok
ikke blevet helt voksen endnu.

-Sune (tvillingefar i nær-trediverne

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Mads

Dato : 02-05-04 16:45

On Sun, 2 May 2004 16:43:37 +0200, "Sune Salminen"
> [...]

>hovede. Ligesom med alle andre lege når man er barn.
>Men jeg tager stadig et slag Wizball en gang i mellem, så jeg er nok

Ja, fantasien var nok en stor hjælp dengang i midtfirserne,
men nu havde man jo heller ikke set hvordan nutidens
computergrafik ser ud, for så tror jeg sgu nok at jeg havde
ladet min 64'er stå og havde læst en bog istedet.

mvh Mads. ( Fyrre, fed, men ikke helt færdig endnu )

Fra : S.G

Dato : 02-05-04 16:54

> [...]
> ladet min 64'er stå og havde læst en bog istedet.
>
> mvh Mads. ( Fyrre, fed, men ikke helt færdig endnu )

Vi kommer til at sige akkurat det samme om 15 år :)
"så tror jeg nok jeg havde ladet min 3gigahertz spans med 9800Xt stå"
LOL :)

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-05-04 22:38

S.G wrote:

> Vi kommer til at sige akkurat det samme om 15 år :)
> "så tror jeg nok jeg havde ladet min 3gigahertz spans med 9800Xt stå"
> LOL :)

lmao

Du har nok ret!

-Sune