MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopiere til 2 HD?
Fra : sls

Dato : 02-05-04 00:25

Kan jeg kopiere fra en HD (evt en USB HD) til 2 andre HD på een gang?

Kører med Win XP pro.

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 01:17

"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg kopiere fra en HD (evt en USB HD) til 2 andre HD på een gang?

Du kan vel lave et spejl med de to mål-diske.

Rune

Fra : Rado

Dato : 02-05-04 07:39

On Sun, 2 May 2004 01:24:53 +0200, "sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote:

>Kan jeg kopiere fra en HD (evt en USB HD) til 2 andre HD på een gang?
>
>Kører med Win XP pro.

Du kan godt starte 2 kopi sessioner med de samme filer, og kopiere dem
over på forskellige diske samtidig. Det tager bare meget længere tid
end hvis du kopierer dem hver for sig.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : sls

Dato : 02-05-04 09:51

> Du kan godt starte 2 kopi sessioner med de samme filer, og kopiere dem
> over på forskellige diske samtidig. Det tager bare meget længere tid
> end hvis du kopierer dem hver for sig.

Ja, men nu er det for at spare tid, jeg gerne ville.

Men der er brænder programmer der kan brænde til 2 brændere samtidig,
så jeg tænkte der også måtte være et program der kunne det samme, ved
kopiering af filer?

Mvh Sid

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-05-04 08:00

On Sun, 2 May 2004 10:50:45 +0200, "sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote:

>Ja, men nu er det for at spare tid, jeg gerne ville.

Du sparer ikke tid, tværtimod.

Den disk du kopierer fra har kun én arm med læse-/skrivehoveder og den
skal flyttes mellem to områder af disken (et område for hver
kopi-session). Den flytning tager unødig tid, tid der er bedre brugt
til bare at finde data til én session.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 21:52

> [...]
>
> Men der er brænder programmer der kan brænde til 2 brændere samtidig,
> så jeg tænkte der også måtte være et program der kunne det samme, ved

Når du læser fra en harddisk kan den godt følge med to brændere...

Kig efter disk-duplicator hardware stumper...

Begrænsningen i hvor hurtigt du kan kopiere afhænger af læsehastigheden på
kilden medmindre du altså kan synkronskrive til begge target-harddiske. Og
det er det man kalder Raid / Spejlede diske.

Der findes nogle smarte bokse med IDE-stik, hvor man isætter 2 harddiske,
som fra computeren opleves som en.

Alternativt kan du jo lave software Raid, men jeg frygter at man skal bygge
sit Raid-array før brug. Og det tager tid...

Rune

Fra : A. Einstein

Dato : 02-05-04 14:20

"sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> Kan jeg kopiere fra en HD (evt en USB HD) til 2 andre HD på een gang?
>
> Kører med Win XP pro.
>
> Mvh Sid

Har du i noeget tilfæld en RAID system? Hvis du har, så kan du godt gøre
det:).

Hvis man ikke har det, tror jeg at det vil ikke gøre en stor hastigheds
forskel da den bliver nød til at kopi filer til 2 destinationer ved brug af
samme "IDE bandwidth".

Ellers er der netværks programmer som:
http://www.smallwonders.com/securecopy/secure_features.htm

og

http://www.ebf2.de/products/securecopy/securecopy.htm

Men der må være noget andet. Man kan prøve at downloade trial versionen og
se.

Der er også:
http://sourceforge.net/projects/storebackup/
som er gratis men jeg er ik' helt sikker på om det er det du leder efter.

Der er også:
http://sourceforge.net/projects/pbackup/