HJÆÆÆLP !!! --> > master kernel: IP_MASQ~
Fra : Flemming Christensen

Dato : 30-04-01 21:23

Server: Redhat Linux 7.0
Mail: Postfix
ADSL Router

Det ligner SPAM eller forsøg på at cracke min server.
Når jeg sender mails eller skal modtage mails fra forskellige server så får
jeg følgende beskeder på consolen og i messages loggen.

<dato> master kernel: IP_MASQ: reverse ICMP: failed checksum from <ip
adresse>

og det i spandevis.

Jeg får også følgende besked:

<dato> master xinetd[<et tal>]: Bad line received from identity server at
<ip adresse>

Hvad er der galt?
Er det noget i min opsætning af server eller router eller er det fordi jeg
bliver angrebet ?

mvh
Flemming

PS: svar også gerne på: fch AT nettaxi com

Fra : Søren Emig

Dato : 30-04-01 21:34

Det samme her!

Fra : Søren Emig

Dato : 30-04-01 21:34

Hvordan kan man smide det i syslog i stedet for skærmen

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-01 21:49

Den Mon, 30 Apr 2001 22:22:36 +0200 skrev Flemming Christensen:
> [...]
>jeg følgende beskeder på consolen og i messages loggen.
>
><dato> master kernel: IP_MASQ: reverse ICMP: failed checksum from <ip

Failed checksum er oftest et defekt netkort. Hvis det er fra forskellige
maskiner, så er det sandsynligvis dit eget (eller routerens) netkort
den er gal med (check kablet først).

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : Flemming Christensen

Dato : 30-04-01 21:56

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

> Failed checksum er oftest et defekt netkort. Hvis det er fra forskellige
> maskiner, så er det sandsynligvis dit eget (eller routerens) netkort
> [...]

Jeg har ingen andre net problemer. Min anden webserver kører fint uden disse
problemer. Det er kun mail traffik der er berørt.
Jeg kan direkte fremprovokere fejlen ved at sende til en bestemt mail server
(har dog også sporadiske problemer med andre), og har ingen problemer med de
fleste andre servere.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-01 22:17

Den Mon, 30 Apr 2001 22:55:31 +0200 skrev Flemming Christensen:

> [...]
>(har dog også sporadiske problemer med andre), og har ingen problemer med de

Så vil jeg umiddelbart tro det er den mailserver der har problemet.

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : Søren Emig

Dato : 01-05-01 15:20

>Jeg kan direkte fremprovokere fejlen ved at sende til en bestemt mail
server

> Så vil jeg umiddelbart tro det er den mailserver der har problemet.

Har samme problem, og har prøvet at skifte netkort, ominst. redhat osv.

Fra : rene

Dato : 01-05-01 19:11

In article <9cmggf$dou$1@news.inet.tele.dk>, "Søren Emig"
<skumflum.42@nospamget2net.dk> wrote:

man syslogd (jaja - det nemme svar ) - et eller andet sted i
syslogd.conf kan du ændre loglevels ..

Hvilke mailservere er det btw i sender mails til hvor i får de fejl? ..
det kunne være sjovt om man kunne reproducere fejlen ..

> Har samme problem, og har prøvet at skifte netkort, ominst. redhat osv.

/René

Fra : Søren Emig

Dato : 02-05-01 22:54

"rene" <spammyass@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvilke mailservere er det btw i sender mails til hvor i får de fejl? ..
> det kunne være sjovt om man kunne reproducere fejlen ..

Min fejl kommer nærmest hele tiden. Ca. 5-20 i timen fra forskellige ip net
både fra WOL (hvor jeg har adsl) og AOL m.m. Maskinen er sat til at køre NAT
ipmasq med kernel 2.2 på en RedHat 7 box

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-05-01 23:11