Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Gæs"
Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-05-04 23:37

Jeg syns det er skide flot selv -max-
news:XCVkc.151750$jf4.8089692@news000.worldonline.dk

Fra : Alex W

Dato : 01-05-04 23:51

> Jeg syns det er skide flot selv -max-

Hej Max

Du har helt ret ... stadig den 500 mm ??

/Alex

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-04 00:10

"Alex W"

> Hej Max
>
> Du har helt ret ... stadig den 500 mm ??
>
> /Alex

Jeg blir gladere for den hver gang jeg bruger den,
selv om den ligger på grænsen af hvad jeg kan håndholde,
efter en dags udflugt føler man sig som udskidt æblegrød,
men billederne er der, så det er det værd. -max-

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-05-04 08:48

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Jeg blir gladere for den hver gang jeg bruger den,
> selv om den ligger på grænsen af hvad jeg kan håndholde,
> efter en dags udflugt føler man sig som udskidt æblegrød,
> men billederne er der, så det er det værd. -max-

Hvilken tele er det, og hvad vejer den ?
-jeg skal nok ikke sammenligne med min 600/4.0 med en F4, der ender på den
forkerte side af 8kg. Den går ikke anvende unden trefod.

Bo //

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-04 15:37

"Bo Bjerre"

> [...]
> -jeg skal nok ikke sammenligne med min 600/4.0 med en F4, der ender på den
> forkerte side af 8kg. Den går ikke anvende unden trefod.

Bortset fra prisen var det een af grundende til at jeg valgte
Sigma 500/4,5 3,2kg (udgået af produktion) og den laver
flotte billeder, skarp på fuld blænde, som jeg bruger næsten
hele tiden. Eneste negative at det ikke er en bl4.0, har prøvet
og kunne godt li lyset i Nikon 600/4.0, men den er for tung og
dyr og har ikke IS/VR.. -max-

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-05-04 19:51

> [...]
> hele tiden. Eneste negative at det ikke er en bl4.0, har prøvet
> og kunne godt li lyset i Nikon 600/4.0, men den er for tung og

At den ikke har VR er kun rimeligt, da den er så tung, at INGEN kan bruge
den uden trefod.

Til gengæld er 300/2.8 til at bruge på fri hånd, og den er der alvorligt
meget lys i. Det er den, jeg tager med, når jeg går en tur i engen, eller
langs søen.

For at sætte størrelsen i relief, så vejer UV filteret til 600mm'eren ca 400
gram, hvilket er mere end de fleste Point&Shoot kameraer. Et Nikon F90
kamerahus, kan uden problemer stå inde i modlysblænden.

Bo //

Fra : TC

Dato : 02-05-04 02:04

"-max-" <skrev i en meddelelse
> Jeg syns det er skide flot selv -max-

Jow det´ da ett så ring´ enda

Ud af hvor mange i en serie??

Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-04 02:53

"TC"

> "-max-" <skrev i en meddelelse

> Jow det´ da ett så ring´ enda
>
> Ud af hvor mange i en serie??
>
> Tommy

Mit Fuji er ikke highspeed og jeg kører ikke continous,
så det her er det eneste i luften, næste billede er han landet.
Godt du ikke syns det stinker )-max-

Fra : Ole Olsen

Dato : 02-05-04 04:26

On Sun, 2 May 2004 00:37:27 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>Jeg syns det er skide flot selv -max-

Den kan jeg ikke finde. Hvis du vil have at alle skal kunne se dit
billede, så læg det op på en hjemmeside.

OO

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-05-04 10:40

Ole Olsen <nospamto@mailme.dk> skrev:

>Hvis du vil have at alle skal kunne se dit
>billede, så læg det op på en hjemmeside.

Hørt!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Mic Holm

Dato : 02-05-04 07:02

Hej max,

Det *er* et meget flot billede, men hold da kæft hvor er det uintressant.

Måske skulle du snart til at tage billeder med menesker på? - Nu har du
fremvist de første halvtreds fuglebilleder, og mange af dem er pæne, men de
er alle røvuintressante.

--Michael

Fra : Alex W

Dato : 02-05-04 07:25

> Måske skulle du snart til at tage billeder med menesker på? - Nu har du
> fremvist de første halvtreds fuglebilleder, og mange af dem er pæne, men
> [...]

Hej Mic
He he... Det viser nærmest din ulyst over for den del af naturen der hedder
fugle )
Max er også god til mennesker ...

Max, kan du ikke lave din egen hjemmeside ??? Den ide er ikke så tosset, så
kan vi andre liiiiige hoppe forbi en gang i mellem og "tanke op" ....
Der er masser af idé i dine billeder, hvis du forstår hvad jeg mener ...

/Alex W

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-05-04 08:53

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> wrote in message
> [...]
>
> Måske skulle du snart til at tage billeder med menesker på? - Nu har du
> fremvist de første halvtreds fuglebilleder, og mange af dem er pæne, men

Nej, fugle er også interessante. Og rent statistisk er der ikke noget at
brokke sig over: På denne jord er der flere fugle end der er mennesker

Bo //

Fra : Jørgen

Dato : 03-05-04 12:26

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej, fugle er også interessante. Og rent statistisk er der ikke noget at
> brokke sig over: På denne jord er der flere fugle end der er mennesker

Hej allesammen
Prøv at se mit billede på dk.binaer "søløve som bladbærer".
Det er godt nok ikke fugle, men er det også røvuinteressant?
Hilsen
Jørgen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-04 15:30

"Mic Holm"
> [...]
> fremvist de første halvtreds fuglebilleder, og mange af dem er pæne, men de

Jeg postede menneske billeder for 5 dage siden, men her er et mere.
ups - der kom dyr med i billedet..-max-

Fra : Mic Holm

Dato : 02-05-04 15:52

Flot photoshop arbejde

--Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-04 15:57

"Mic Holm"
> Flot photoshop arbejde

Kun contrast og farvebalance.. -max-

Fra : Brian Lund

Dato : 02-05-04 16:54

> [...]
>
> Måske skulle du snart til at tage billeder med menesker på? - Nu har du
> fremvist de første halvtreds fuglebilleder, og mange af dem er pæne, men

Jeg vil faktisk hellere se naturbilleder end billeder af folk, og max gør
det jo godt (igen) :)

Brian

Fra : Martin K. R.

Dato : 03-05-04 12:49

> [...]
>
> Måske skulle du snart til at tage billeder med menesker på? - Nu har du
> fremvist de første halvtreds fuglebilleder, og mange af dem er pæne, men

Hæ, jeg er hverken biolog/ornitolog/botaniker og ej heller specielt
interesseret i flora eller fauna, men jeg har set utallige flora/fauna
billeder som slår 'menneskebilleder' med flere længder.
Jeg vil også 1000 gange hellere se en David Attenborough udsendelse om dyr
eller planters liv end en udsendelse om en flok ligegyldige narcissistiske
'røvuinteressante' personer i et Big Brother hus

Og max's billeder er kanonflotte...

Martin

Fra : e.c.

Dato : 02-05-04 10:14

> Jeg syns det er skide flot selv -max-

Det er et flot billede også rent teknisk.
Men kan du skrive hvordan du laver sådan et link og hvor billedet er taget.
Du må gerne sende privat til mig. Fjern nospam

Mvh.

Gismo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-04 15:36

"e.c."

> [...]
> Men kan du skrive hvordan du laver sådan et link og hvor billedet er taget.
> Du må gerne sende privat til mig. Fjern nospam

Det er nemt nok, men desværre diskriminerende mod et mindretal
her på NG, som a een eller anden go' grund ikke har adgang til
binar gruppen.
Du poster dit billede i dk.binaer, så højreklikker du beskeden
åbner egenskaber og kopierer det der står mellem <...> i den
linie der på engelsk hedder Message ID.
Derpå går du tilbage til denne gruppe og opretter en ny meddelelse
og skriver: news: og indsætter den kopierede text efter kolon, og det
blir til et direkte link.

Billedet er taget på en Estancia* i det sydligste Argentina der
kaldes Tierre del Fuergo (ildlandet), vi er ikke langt fra Antarktis
her og det er totalt vidunderlig natur.
Håndholdt 500/4,5 og sansynligvis kompenseret med -1/2 blænde,
når jeg husker det er det min standart i solskin, i gråvejr den modsatte
vej, men det afhænger af flere ting. I et billede som det her med sort
og hvidt i fuglens dragt kan det være lidt kringlet at få det hele med,
så der satser jeg på held og det får jeg mere af som tiden går.
-max-

*Enormt landområde, der ejes af een familie, som i dette tilfælde
holder får, køer og heste.
Tøj firmaet Benneton har opkøbt total meget land, så de selv
kan producere den uld de har brug for, og fordi Argentina er
på røven og sælger ud til dumpingpriser, tvunget af IMF, der
mener det er en skide god ide. Amerikanske Investerings
selskaber opkøber skove med hårdt træ, katastrofe imo!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-05-04 12:59

> Jeg syns det er skide flot selv -max-

Hej Max

Det er kedeligt, træls, og bedrøveligt, og jeg er næsten ikke
pissemisundelig

M.V.H.....Benny..

Fra : Benjamin Andresen

Dato : 02-05-04 22:17