Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er et umuligt at "fryse" et billede med Ix~
Fra : reposity

Dato : 01-05-04 22:48

Hejsa,

Jeg har et Cannon Ixus 500 ditital kamea. Det tager fede billeder og jeg har
virkelig taget mange "macro" billeder i den måned jeg har haft det.

Et spg. Hvordan vil man besdt mulig tage et billede af fx en bortennis kamp.
Jeg vil gerne opnå en "frysning" af billedet og ikke have en fartstribe
efter bolden. Kan man overhovedet gøre det med Ixus 500 ?. Netop denne
funktion med at kunne vælge "hurtig lukketid" er ikke muligt på Ixus
serien?. På fx S50 kan du gøre det.

Dette var dog ikke med som kriterie da jeg købte kameraet, men kan jeg
alligevel gøre et på en eller anden måde?. Hvordan skulle jeg fx tage et
billede af et 100 meter løb lige ved målstregen ?

På forhånd tak

Venlig Hilsen

Michael

Fra : Lyrik

Dato : 02-05-04 03:02

"reposity" <m.hoelgaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter bolden. Kan man overhovedet gøre det med Ixus 500 ?. Netop denne
> funktion med at kunne vælge "hurtig lukketid" er ikke muligt på Ixus
++++++++++++++++++++++++++++++++
Du kan indstille filmfølsomheden til en højere ISO værdi i manuel mode
(Billede af kamera+M). Dette vil tvinge lukkerhastigheden op.
Normalt står den i 50 ISO eller Auto. Sæt den op til 100 eller 200 og forsøg
dig frem. 400 vil selvfølgelig give højeste lukkerhastighed, men kan måske
give kornede billeder. Du må prøve dig frem til du når maximum på 1/2000
sekund. Denne lukker kan fryse næsten alt fast. Ja bare 1/500 sekund vil
være et fremskridt.

Hilsen
Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-05-04 06:41

In article <jWUkc.1410$LR5.1353@news.get2net.dk>, reposity wrote:
> [...]
> efter bolden. Kan man overhovedet gøre det med Ixus 500 ?. Netop denne
> funktion med at kunne vælge "hurtig lukketid" er ikke muligt på Ixus

Ja. Måden man fryser hurtige objekter på (vanddråber, projektiler m.m.)
er normalt ikkelukketid, men med en blitz.

Så prøv igen med blitzen til hvis du må/kan.

> Dette var dog ikke med som kriterie da jeg købte kameraet, men kan jeg
> alligevel gøre et på en eller anden måde?. Hvordan skulle jeg fx tage et
> billede af et 100 meter løb lige ved målstregen ?

Her burde du klare det med sportsprogrammet.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : reposity

Dato : 02-05-04 17:40

Hejsa,

Tak for svarene. Jeg vil prøve mig frem med højere ISO og Blitz.

Ang Sportsprogram så har IXUS ikke dette. Jeg kedner en der har S50, og
denne har det program. Den har desuden vandfald, potræt + Sport.

IXUS har "kun" : Macro og Landskab. Mærkeligt at der ikke er flere "præ"
setups. Det er der vist ogsåp flere reviews som påpeger. Men je er alligevel
glad for kameraet, og så er det så forbandet lille og flot

Venlig Hilsen

Michael

meddelelse news:slrnc992f7.n4.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...