MS Windows
briani 27239
Indholdsfortegnelse til cd
Fra : Mogens

Dato : 01-05-04 21:36

Det er måske ikke den rette NG, men i dk.kultur.musik var der ikke nogen der
vidste noget, så jeg prøver lige her i stedet for:
Jeg overvejer at smide en stak af mine ikke-så-tit-aflyttede cd'er over på
én mp3-cd.
Men findes der et program der kan lave en indholdsfortegnelse til sådan en
cd, så jeg dels kan se hvad der er på cd'en, dels kan se, at dét nummer, jeg
gerne vil høre, ligger som nr. 117?
Mvh
Mogens

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 01-05-04 23:24

Hvorfor ikke ligge sangene over i forskellige mapper? Så kan du også hurtig
se, hvad der ligger af cd'er på cd'en.

-Lasse

Fra : Mogens

Dato : 02-05-04 20:12

Jo men de ligger skam også (eller kommer til det) i hver sin mappe, så på
computeren kan jeg sagtens lave en nydelig oversigt over mapper med cd-navne
og alle numrene i undermapper. Men jeg vil jo gerne have det printet ud, så
det kan ligge sammen med cd'en?
En mulighed kunne være, som Torben svarer (tak for det!) at lave en txt-fil.
Jeg troede bare der var et eller andet sharewareprogram, der kunne gøre det
lidt fikst.
Mvh
Mogens

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-05-04 13:25

Mogens skrev i en meddelelse:
> [...]
> sådan en cd, så jeg dels kan se hvad der er på cd'en, dels kan se, at
> dét nummer, jeg gerne vil høre, ligger som nr. 117?

Du kan vel gøre flg.:
Kør... -> cmd

Gå til mappen hvor alle filerne ligger og skriv:
tree /a /f > 1.txt

Der er nu en liste over alle dine sange i tekst format i biblioteket.
Ved ikke om det var sådan noget du mente
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : IzNoGoUd

Dato : 03-05-04 08:24

On Sat, 1 May 2004 22:36:26 +0200, "Mogens"
<msk_fjernes_@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>cd, så jeg dels kan se hvad der er på cd'en, dels kan se, at dét nummer, jeg
Winamp klarer den sag, men det koster hvis man vil rippe/brænde
hurtiger end 2x. Winamp laver en flot liste i html format som du så
kan manipulere med i fx. OpenOffice.

Men der findes mange andre programmer som kan det samme og måske mee
end winamp.

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"